דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תביעות ביטוח חיים | עורכי דין 

מאת    [ 02/01/2011 ]

מילים במאמר: 577   [ נצפה 2398 פעמים ]

כל משפחה תלויה בהכנסה המשפחתית הכוללת של המפרנסים, שהם בדרך כלל ההורים הבגירים. ביטוח חיים נועד בעיקר למצבים בהם המפרנס העיקרי של המשפחה מוצא את מותו בטרם עת. ביטוח החיים מאפשר למשפחת המנוח להמשיך את חייהם מבחינה פיננסית. ודוק, ללא האפשרות להגיש תביעות ביטוח חיים, אותה משפחה תעמוד בפני שוקת שבורה ותחווה קשיים קיומיים יום יומיים. אכן, ביטוח חיים הינו ביטוח שאין כל חובה לעשותו, בניגוד לביטוח רכב, למשל, אולם חשיבותו רבה מאד, הן למבוטח והן למשפחתו ועל כל אדם להיות מכוסה במקרה של מוות.

             

ישנם סוגים שונים של ביטוחי חיים. לדוגמא, ניתן לבטח חיים במסגרת קרן פנסיה. במסגרת ביטוח זה, כאשר ימצא בעל קרן הפנסיה את מותו, תקבל משפחתו קצבה חודשית קבועה המחושבת על פי קיצבת הזקנה של המנוח. כך, מדי חודש יקבלו ילדיו כארבעים אחוזים מאותה קצבה ואילו בן הזוג יקבל את יתרת הסכום. בנוסף לביטוח חיים זה, כאשר לוקחים משכנתא מהבנק, הבנק מחייב את נוטלי המשכנתא לבטח את חייהם בהתאם לסכום המשכנתא, כך שמקרה של מותם של נוטלי המשכנתא, הביטוח יכסה את הבנק בגין יתרת הסכום. לעומת זאת, כאשר ביטוח החיים נעשה במסגרת פוליסת ביטוח אל מול חברת הביטוח, על המוטבים של המנוח להגיש תביעות ביטוח חיים לחברת הביטוח. במידה ותביעתם תתקבל, יקבלו המוטבים, המנויים בפוליסת הביטוח, סכום פיצוי חד פעמי. יש לציין כי כאשר מדובר בביטוח חיים שנעשה במסגרת לקיחת משכנתא, כאמור לעיל, המוטב הראשי הינו הבנק ולא המוטבים, כפי שהם מופיעים בפוליסת הביטוח הסטנדרטית, כאשר המבטחת היא חברת הביטוח.

       

יודגש כי חייה של פוליסת ביטוח החיים מוגבלים, כשם שמוגבלים חייו של האדם. כלומר, לא ניתן להגיש תביעות ביטוח חיים כאשר פג תוקפה של פוליסת הביטוח - הפוליסה נוקבת במועד שבו היא תפוג, כך שהחל ממועד זה, במידה והמבוטח ימות,  המוטבים לא יהיו זכאים לפיצוי החד פעמי (בדרך כלל המועד הנקוב הוא גיל הפרישה של המבוטח, אולם הדבר משתנה מפוליסה לפוליסה).

        

כאשר רוכשים מחברת הביטוח פוליסת ביטוח חיים, דורשת החברה כי המבוטח יצהיר על מצב בריאותו העכשווי, נכון למועד החתימה על הפוליסה. תביעות ביטוח חיים רבות נשללות על ידי חברות הביטוח בשל הטענה לפיה המבוטח לא גילה את כל הפרטים הרפואיים הרלוונטיים במועד רכישת הפוליסה. יתר על כן, חשוב להיות מודעים לכך שחברת הביטוח יכולה לבטל את הפוליסה במקרה שבו המבוטח הסתיר פרטים אודות מצבו הרפואי, זאת תוך שלוש שנים ממועד רכישת הפוליסה (בפני חברת הביטוח  עומדת אפשרות ביטול כזאת אף אם חלפו שלוש שנים וזאת במידה והוכיחה כי המבוטח רימה ו/או הסתיר פרטים רפואיים בכוונת תחילה).

         

בכדי לקבל פיצוי מקסימלי עקב הגשת תביעות ביטוח חיים, חשוב מאד להיוועץ עם עורך דין תביעות ביטוח חיים המתמחה בתחום, בטרם בוחרים בסוג ביטוח החיים ובכיסויים המנויים בו. לשם הדוגמא, לקיימת אפשרות בפני המבוטח לרכוש ביטוחי חיים באופן קבוע או זמני, בהתאם לצרכיו האישיים. כמו כן, ישנן פוליסות המתאימות לאדם בעל משפחה ולא לרווק נטול ילדים. עורך דין המתמחה בתחום יוכל לנתב את המבוטח לסוג הביטוח המתאים לו ביותר ואשר יניב לו ולמשפחתו כיסוי מקסימלי ובהמשך לכך יאפשר להם לחיות את חייהם מבלי הפחד להישאר חסרי כל במקרי מוות, רחמנא ליצלן.

www.lawtip.co.il הדרך למימוש זכויותיך מתחילה כאן !




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב