דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מטבחים כפריים: זמן לשדרוג 

מאת    [ 02/01/2011 ]

מילים במאמר: 398   [ נצפה 2068 פעמים ]

עברתם לדירה יחסית ישנה וותיקה? מזל טוב. אתם בטח מתעניינים בהחלפת המטבח הכעור והישן ש"תקוע" בדירה כמו מפגע סביבתי. אותו מטבח בוודאי מעוטר בטפט מתקלף בגוון עץ ובכיור סדוק וחלוד, ובארונות מטבח כל כך לא אסתטיים שאפילו הג'וקים מרימים את האף ובורחים מהם. מה שמעלה את השאלה – האם פעם, בימים עברו, לא היו מינימום של סטנדרטים לבניית מטבח ראוי? אם הגעתם לשלב שאתם לא מסוגלים לבשל אפילו חביתה בגלל שאין לכם חשק לבלות זמן איכות עם המטבח הלא איכותי והמדכדך שלכם, אולי הגיע הזמן לשקול רכישת מטבח חדש. כדאי שתדעו שהעלות של רכישת מטבחים היא לא נמוכה בכלל, על אחת כמה וכמה אם מדובר במטבחים שהם אינם סטנדרטיים, כמו מטבחים כפריים.

מטבחים כפריים הם פנטזיה קסומה שלא כל כך פשוט להפוך אותה למציאות. מטבחים כפריים עולים יותר מהמטבחים הסטנדרטיים, הבנאליים והפשוטים שמוצעים היום. זה קצת מפתיע שאנשים מוכנים לשלם כמה עשרות אלפי שקלים, במקרה הטוב, על מטבחים כפריים, שמהווים, אחרי הכול, רק את משטח הבישול שלהם, כשאת הכסף הזה הם יכולים להקצות לבניית חדר חדש או לרכישת רכב. האבסורד הוא שבכל קטלוגי היוקרה של מטבחים כפריים תמיד ה נראה כאילו המטבחים לא נגמרים - מטבחי ענק מעוצבים בסגנון אנגלי מיושן שובה לב, עם אי מדהים ביופי באמצע, אבל למעשה – המחיר על מטבח הוא לפי מטר רץ! מה גם שהדירות היום החדשות היום המוצעות למכירה נהיות קטנות וקטנות יותר עם הזמן.

תוכלו כמובן לעשות קפיצה קטנה ל"איקאה" ולרכוש מטבח בפחות מ-10,000 ש"ח. מדוע להקציב כל כך הרבה כסף עבור רכישת מטבחים כפריים? הרי זה לא כאילו אנו מארחים את האורחים שלנו במטבח? האם השקעה כל כך גבוהה עבור מטבחים כפריים לא מזכירה במעט השקעת כסף בשירותים מעוטרים בקרמיקה פורצלן מזכוכית יוקרתית ובאסלה מזהב טהור? אולי אחרי כל ההשקעה זו  בסוף נפחד להשתמש בהם? האם יש טעם ברכישה של מטבחים שאמורים להיות מוזיאון ואסור לעשות בהם כלום?

אנשים שרוכשים מטבחים כפריים במיטב כספם מודעים לכל השאלות האלה, לעיתים. אבל האמת היא כזו, מטבחים כפריים יוצרים למעשה גרעין חדש ומלכד בתוך הבית. הסלון הוא לא ממש מקום לתקשורת, עם הטלוויזיה שרועמת ברקע. מטבחים כפריים יוצרים אווירה ביתית ואינטימית של פעם, מן בועה קסומה בזמן, בתקופה של תעשיה וטכנולוגיה קרה. כל פרט קטן במטבח הכפרי מעוצב בתשומת לב שמזכירה עבודת יד של פעם, בתקופות שקדמו לייצור תעשייתי בסין. מטבחים כפריים מזכירים לנו שלא הכול בחיים הוא טכנולוגיה קרה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב