דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מטבחים כפריים נוסטלגיים 

מאת    [ 02/01/2011 ]

מילים במאמר: 389   [ נצפה 1868 פעמים ]

מטבחים כפריים הם הדבר הכי חם היום באופנת עיצוב הבית, ומדובר בטרנד שהוא מפתיע מעט בגלל שהוא רחוק מלהיות חדשני או מודרני, והוא דווקא מאופיין בסגנון שהיה פופולארי בזמן שהסבתות שלנו היו נערות צעירות. אבל לאחרונה אופנת הרטרו הקשישה יצאה בנוקשות מהבוידעם, ניערה מעליה את הנפתלין ואת האבק והיא חוזרת להזכיר לנו כמה היא משדרת חמימות וקסם נאיבי כובש לב שנשכחו מכולנו, משום מה, במרוצת הזמן.

מטבחים כפריים שיוצרים תחושת חמימות משפחתית בבית, הם כל כך חשובים היום, בתקופה שבה האישה יוצאת לעבוד במשרה מלאה וחוזרת הביתה לילדים רק בשעות אחר הצהריים המאוחרות, והגבר עובד שעות ארוכות בעבודה.  לכן זה לא מפתיע שאנשים רבים מאסו בעיצוב מטבחי ההיי-טק הקרים והתעשייתיים, אותם מטבחי שיש ששלטו ביד רמה באופנת עיצוב הבית עד לאחרונה. אנשים מתחילים להראות העדפה לסגנון מטבחים כפריים, שמחזיר להם תחושה חמקמקה מתקופות עברו, שאבדה עם הזמן. הסטריליות והניקיון המינימליסטי איבדו מזוהרם ופינו את מקומם עבור מטבחים כפריים. אנשים עייפים מחומרי המתכת והשיש הקרים, והם רוצים להרגיש תחושה של עץ מלא, טבעי וחמים מתחת למגע ידיהם.

מטבחים כפריים יוצרים מרכז משפחתי חדש בתוך ביתכם. המטבח הכפרי כבר לא מהווה תחנת מעבר של בני המשפחה מהסלון אל המקרר ובחזרה, אלא מקום חמים שכיף לעצור בו ולבלות בו. כמה נעים לשבת לצד השולחן, המעוצב במראה מיושן, ולהפליג בזיכרונות אל ימי ילדותנו. נחמד לפטפט עם אחד מבני המשפחה שיחה קלילה על כוס קפה, ולדמיין שאנחנו בחופשה רגועה בעיירה אירופאית ציורית.

מטבחם כפריים לוקחים את דמיונו של כל אחד מאיתנו ששבוי בקסמם, למקום אחר. מטבחים כפריים יכולים לגרום לאדם אחד להרגיש כאילו הוא בטוסקנה, יושב במטבח שטוף שמש, צופה אל חלון ענק שמשקיף למדשאות ולכרמים אינסופיים מתחת לשמיים ים תיכוניים כחולים. מטבחים כפריים יכולים לקחת את דמיונו של אדם אחר לארצות הברית, לעיירה קטנה ומטופחת, שם גרה משפחה עם שני ילדים וכלב, ובשעות הבוקר כולם יושבים יחדיו במטבח המרווח ושותים כוס מיץ תפוזים סחוט ומנשנשים פנקייקס טעימים, לפני שכל אחד רץ לענייניו.

מטבחים כפריים יכולים לגרום לכם להרגיש כאילו אתם בעיירה כפרית, אנגלית ומקסימה, למשל אוקספורד, יושבים בבוקר ושותים תה, ובחוץ הכול רגוע ומתנהל לאיטו ברחובות השלווים והציוריים.


אין ספק שהמשותף לכל אלו המוקסמים מתופעת מטבחים כפריים הוא אהבת הקיטש, היופי, ומשיכה רבה לנוסטלגיה ולזמנים נושנים. הימים עברו, השנים חלפו, האופנות השתנו, אבל הקסם נשאר, בדמות מטבחים כפריים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב