דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מאפייני מזל דלי 

מאת    [ 01/01/2011 ]

מילים במאמר: 1303   [ נצפה 4278 פעמים ]

חייה ותן לחיות - זו הסיסמה החרוטה על דגלו של בן מזל דלי. כשוחר החופש והקדמה הוא אכן יבטא את יצר העצמאות הטבוע בו, ויממש את החירות הבלתי מתפשרת של גוף ונפש. הוא לא ינסה להכתיב לאחרים את מהלכיהם, וישתוקק שאלו יכבדו את האינדיווידואליות שלו. חשוב לו לחיות על-פי דרכו, וכל מי שיעז להתערב בחייו ולהכתיב לו את מהלכיו, יתקל בעקשנות ובמרדנות. לדלי - פתיחות וסובלנות לכל מה שחדש, שונה, מוזר או יוצא דופן. הוא בעל ראש פתוח, ונחשב ליברלי בכל תחומי החיים. עם זאת, כאשר גיבש לעצמו דעה בנושא מסוים, שום דבר לא יסיט אותו ממנה. לא רק שהוא סובלני, אנושי, בעל אידיאלים נאורים ולוחם למען תיקון העולם, הוא גם בעל אינסטינקט אחווה, ויתייחס בשוויון מוחלט לבני האדם. עם זאת, הוא חסר את המימד האישי. הצלם, שצילם בני אדם גוועים ברואנדה, למען ידע העולם ויצילם, לבטח היה בן מזל דלי. הוא דואג לרווחת הכלל ולאו דווקא לפרט זה או אחר. הוא חברותי, ומיטיב לפעול בקבוצות. הוא מקיף עצמו בידידים, אך אלו אינם חברים אינטימיים. הוא מקרין ריחוק וקרירות. לרוב יברח מקשרים קרובים מדי, כי אינו מעוניין להגיע לעומק רגשי אשר מאיים על רצונו בחופש ומרחב מחיה. חייו מאופיינים בשינויים וניתוקים, ודווקא הלא צפוי הוא האלמנט הצפוי ביותר בחייו. הוא נראה לעתים שליו ונינוח, כשלפתע ידהים את הסובבים אותו במעשה חריג או בהצהרה יוצאת דופן - רק כדי להביע את סלידתו ממוסכמות ולהדהים את השומעים. תכונה בולטת אצל הדלי הינה העדר חומרנות ורכושנות. אין הוא חפץ לשלוט בבני אדם ועינו אינה צרה ברכושם של אחרים. כסף ורכוש מהווים רק אמצעי עבורו, ובהחלט לא מטרה בפני עצמה. בן המזל הוא טיפוס שכלתני, זקוק לגרויי אינטלקטואלי, ובעל יכולת אינטואיטיבית. הוא מסוגל לקלוט מידע ולדעת את המתרחש סביבו, כאילו צויד ברדאר. מקוריותו מקנה לו כושר המצאה ויכולת לעצב ולהתנסות ברעיונות חדשים. הדלי הוא ישר, אמין ונאמן. הוא שונא דברי שקר והונאה, ובאותה מידה שונא הוא מלחמות. מלחמותיו שלו תהיינה בד"כ ענייניות - במישור האינטלקטואלי - את האלימות יותיר לאחרים.

מזל דלי במשפחה - ההורה: בהיותו שוחר חופש, יעודד את ילדו לעצמאות מגיל צעיר. גישתו לילד ליברלית ופתוחה, והוא יאפשר לו ללמוד ולהתפתח בקצב שלו. אין הוא חפץ שהילד ישנן את החומר הנלמד "כמו תוכי". חזקה עליו שיחשוף אותו מגיל צעיר לידע תיאורטי ולרעיונות מתקדמים, ויטפח כל כשרון המוצא ביטוי אצל הילד. הורה זה סולד מעונש גופני, ולרוב יוכל לפתור כל בעיה דרך הבנה והגיון בריא. שימוש באלימות כל שהיא מעורר את התנגדותו הטבעית. הוא ינהג בהגינות מרבית עם ילדיו ויגדלם לפתח סובלנות ויחסי אנוש טובים. בבסיס מערכת היחסים בין ההורה לילד, מצוי קונפליקט במישור הרגשי. מאחר שהדלי מתרחק מאינטימיות רגשית אמיתית, הוא עלול שלא לבטא באופן חם את רגשותיו, מה שעלול לגרום לחסך רגשי לילד ולקושי להביע רגשות. עם זאת - הוא יהיה חבר אמיתי.

 

הילד: הינו עצמאי מגיל צעיר ומתקשה לקבל תכתיבים. יש בו מרדנות טבעית ואין הוא מוכן לציית לפקודות באופן עיוור. עליו להבין את ההיגיון העומד מאחורי כל דבר ועניין. רצוי שההורים יקיימו עמו דו שיח פתוח על בסיס חברי. המגע החברתי וההשתייכות לקבוצת ילדים משרים עליו בטחון, אולם הוא עלול להימנע ממעורבות רגשית עמוקה מדי. רצוי שההורים יסייעו לו להבין את עולמו הרגשי. רצוי גם לעודד את המקוריות הטמונה בילד זה ולספק לו גירויים שכליים נאותים.

מזל דלי בתחום המקצועי - בן מזל דלי זקוק לעבודה שתספק לו אתגרים אינטלקטואליים, לצד חופש ועצמאות לפעול בדרכו. הוא מונע ע"י הרצון לתקן את העולם, לכן יעדיו הם רפורמה וקידמה. הוא מיטיב לפעול תחת לחץ ומתקשה להתאים עצמו לשעות עבודה קבועות. הצלחתו מותנית באיכות רעיונותיו, ואלה מונחים ע" האינטואיציה שלו. הוא נמשך לשיטות עבודה חדשניות. השכר איננו הגורם המכריע בעבודתו. חשיבות רבה יותר יש למידת העניין שלו בעבודה ולחופש הפעולה הניתן לו. מזל דלי בתחום הכספי בן מזל דלי זקוק לעבודה שתספק לו אתגרים אינטלקטואליים, לצד חופש ועצמאות לפעול בדרכו. הוא מונע ע"י הרצון לתקן את העולם, לכן יעדיו הם רפורמה וקידמה. הוא מיטיב לפעול תחת לחץ ומתקשה להתאים עצמו לשעות עבודה קבועות. הצלחתו מותנית באיכות רעיונותיו, ואלה מונחים ע" האינטואיציה שלו. הוא נמשך לשיטות עבודה חדשניות. השכר איננו הגורם המכריע בעבודתו. חשיבות רבה יותר יש למידת העניין שלו בעבודה ולחופש הפעולה הניתן לו.

מזל דלי והבריאות - רגישותו של בן מזל דלי טמונה בשוקיים, בקרסוליים, בדליות הרגליים, בנשימה, בגיד אכילס, במערכת הלימפה ובמחזור הדם. הדלי נוטה לפתח מחלות בנסיבות חיים מגבילות, כאשר הוא מצוי בתחושה של אין מוצא. שינויים, קצב מהיר ויכולת לפעול בדרך מיוחדת - כל אלה יכולים לתרום להחלמתו. טוב יעשה הדלי אם ישקיע אנרגיה רבה בפעילות פיסית, אשר תיטיב עם מחזור הדם שלו. רצוי שייתן ביטוי לרגשותיו המודחקים - בעיקר בחיי היומיום. 

מזל דלי וזוגיות - בן מזל דלי ידוע בסקרנותו ובפתיחותו, על כן הוא מוכן להתנסות במערכות יחסים שונות ומשונות. אין הוא מעוניין בקרבה יתרה שתכביד על עצמאותו. הוא זקוק למרחב מחיה, לידידות ולהדדיות בכל מערכת יחסים, וגילויי קנאה ורכושנות הם ממנו והלאה. הוא חברותי, אך קשריו אינם עמוקים ומשוללים אינטימיות אמיתית. אין הוא רגשן, והשתפכויות רגשיות עלולות להפריע לו. תגובותיו מאופקות, והוא נוטה לנתח מצבים רגשיים בהגיון. מזל דלי ומיניות בן מזל דלי דוגל בסובלנות מינית ובזכותו של כל אדם להיחשף למגוון של גירויים. לעתים, יהא מוכן להשתתף בחוויות מין יוצאות דופן, בתנאי שהוא יקבע את הגבולות. סגנונו המיני אינו קונבנציונאלי. הוא נוטה לקשור קשרים רבים, אך רק מעטים הינם אינטימיים ומיניים. תאבונו המיני אינו רב, והוא מתמקד באיכות ולא בכמות. שיחות ומבטים מעוררים אותו, לעתים, יותר מאשר המימוש הפיסי.

 

צעדים ראשונים מזל דלי - קל לפגוש אותם. ניתם לפגוש מזל דלי במסיבה, בקבוצה לימודית או בטיול מאורגן. מקומות אחרים שרצוי לבקר בהם: בתי-כנסת הם עשויים להיות דתיים, תיאטראות או קונצרטים הם אוהבים מוזיקה. הם אוהבים להקיף עצמם באנשים, וגם לארגן מפגשים חברתיים. אם מתארחים הם במסיבה, לא יהא זה קשה לאבחן מי הם. די לחפש את האישיות המאגנטית, בן שיחה מלבב, אשר על אף היותו מוקף אנשים שטחיים, לא יעסוק בשיחה בטלה, אלא ימקד את שיחתו על רעיונות ואירועים. אם לא נמנית מעולם על קוראים מובהקים, וניהול שיחה של טעם לא היה הקלף החזק שלך, ייתכן והמזל דלי אינו בשבילך. איך לרתק את שתומת-ליבם? נניח שיש לכם משהו משוף. בוודאי המזל דלי מעניין אותך- אחרת לא היית קורא(ת) מה שכתוב כאן. איך למצוא חן בעיניו?


ובכן, בואו ונראה: יש להציע את הפגישה הראשונה. נא לזכור שביסודו המזל דלי הוא פאסיבי. נא לא להתבייש להציע- המזל דלי מגיב בחיות להעזה ולביטחון עצמי. צריך כאן לפעול כאילו אי-אפשר להיכשל. למפגש הראשון מוטב להציע משהו מדרבן מבחינה אינטלקטואלית: הרצאה מפי דמות השנויה במחלוקת, סרט "מתקדם", הצגת מחזה של פינטר או פיראנדלו. אין אפשרות להיכשל, אם מדרבנים את מוחו. הוא עוקב אחר התרחשויות, גם בשטחי האמניות והתיאטרון. לאחר מכן תיווכחו לדעת שהערות הביקרות של המזל דלי שנונות וחדורות חוש הומור. בשלב מאוחר יותר, הציעו לבקר בשעת בוקר מוקדמת בשוק העירוני לראות איך המשאיות מביאות מצרכי מזון, אולי גם לטעום מאכלים מיוחדים של עדות שונות. זכרו שהמזל דלי אינו מחפש לו בילויים מקובלים במקומות סגורים ומחניקים.
  
הוא אוהב לתת ולקבל מתנות. הזוכה לקבלן - יקבלן בחן ובסבר-פנים יפות. המתנות תהיינה סוגה בשושנים. אין לצפות שיתנהג ככל השאר. משושי המזל דלי מכוונים בצורה שונה, ואל לך לנסות לשנות את פני הדברים. יהיו זמנים שרגשותיך ייפגעו בשל התרחקות פתאומית, שסיבתה נעוצה בהילת המיסתורין של אישיותו. בראש ובראשונה, נא לא לחטט יותר מדי בסיבות. זה מאיים על הפרטיות, ובעיני המזל דלי הפרטיות חשובה מאוד. עצה אחת: בוודאי כבר בחן אותך המזל דלי היטב. לפעמים מתרחק הוא לפתע כדי לראותך בבהירות מרחוק. זה למעשה מעודד, משמע שהוא מתחיל לראות אותך כאדם הקרוב אל ליבו יותר מאובייקט לידידות גרידא.

 

רוצים לדעת עוד על מזל דלי? הכנסו לפורטל הורוסקופ

כל הזכויות שמורות @ פורטל הורוסקופ




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב