דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תוכנות אנימציה באתרי אינטרנט 

מאת    [ 31/12/2010 ]

מילים במאמר: 567   [ נצפה 2848 פעמים ]

 

היום כאשר מפת התקשורת שינתה את פניה, כולם מוצאים את עצמם באינטרנט. בעבר היה זה מונופול של כמה אנשים שידעו לזהות לאן הרוח נושבת, והיום הרוח כבר שם ואנחנו כבר לא בקנזס. אחד המקצועות והעיסוקים הפופולאריים היום זה עיצוב גראפי ובניית אתרים.

היום, כדי באמת ליצור אתר שמושך את העין ומעביר את המסר, נהוג להשתמש באנימציה על מנת ליפות ולשפר את מראה האתר ולייחד אותו מיתר האתרים במרחב הווירטואלי. אך כמובן, כמו כל דבר טוב יש לדעת גם את החסרונות לפני שפועלים, וזאת כדי לא להרוס לכם את קידום האתר.

כמו כל דבר בחיים, גם אומנות האנימציה היא משהו שיש להתמקצע בו. יש אנשים שמוצלחים במיוחד בללמד את עצמם לבד. בשביל האנשים הללו יש אינספור תוכנות אנימציה שניתן להוריד וחלקם אף בחינם. ויש אנשים שאוהבים ללמוד באופן יותר מקצועי, דבר המועיל הן לניסיון והן לקורות חיים.

 

תואר באנימציה ועיצוב גראפי ניתן למצוא בכמה מקומות שונים. במנשר, ביה"ס לאומנות ניתן ללמוד  לימודי תקשורת חזותית ולימודי אנימציה במשך 4 שנים, תואר באנימציה זה כולל גם תואר בקולנוע. במהלך התואר לומדים גם על ההיסטוריה של האנימציה ועל אופן תהליך הולדת הסרטון מגיבוש הרעיון ועד לעריכה הסופית.

 

אנימציה מחולקת לכמה קטגוריות:

1. אנימציה קלאסית - זו האנימציה המצוירת שכולנו מכירים מתוך סרטים של דיסני או סרטי תעמולה סובייטיים. 2. אנימציה תלת מימד.

3. אנימציה stops motion - ("עצירה ותנועה") מדובר אנימציה תלת ממדית המאפשרת לשלב ציור, פלסטלינה, בובות וכו' - באופן שגורם לעצם מסוים להראות בתנועה בעוד שהפעולה היא תוצאה של עריכה, מסגרת אחר מסגרת.

במנשר ניתן למצוא 2 מגמות - קלאסית ותלת מימד כאשר שכולם לומדים stops motion.

ישנן כמה תוכנות מובילות ומתוחכמות בתחום האנימציה שקשה ללמוד אותן לבד, תוכנות אלו יעניקו לכם את היכולת להפיך חיים בעצמים דוממים ובציורים:

אדובי פלאש - היא טכנולוגית מולטימדיה המפותחת על ידי אדובי מערכות. לפלאש נגן ותוכנה המשמשים להצגה ויצירה של סרטוני פלאש. שימושיה רבים, וביניהם יצירת אנימציות, יישומי אינטרנט, משחקים ואפליקציות ויזואליות אחרות.


 - 3ds Max  מדובר בתוכנת גרפיקה ממוחשבת תלת ממדית אשר פותחה על ידי חברת Autodesk. נמצאת בשימוש רחב היקף בתעשיות משחקי המחשב, הפרסומות וההדמיות האדריכליות. זו אחת התוכנות המקצועיות ביותר שקיימות בשוק ומשתמשים  בה רבות.


Maya  -מדובר בתוכנת גרפיקה ממוחשבת מקצועית המשמשת ליצירת גרפיקה או אנימציה תלת-ממדית. משתמשים בתוכנה בהיקף רחב בתעשיות הקולנוע והטלוויזיה כמו גם בתעשיות הדמיות אדריכליות ומשחקי מחשב.

בכל מקרה, בבואכם להכניס לאתר כזה או אחר אנימציה או גראפיקה ממוחשבת כדאי שתיקחו בחשבון שלמרות היתרונות הבולטים של האנימציה, יש גם חסרונות.

אנימציה - יתרונות וחסרונות

היתרון: מושכים את העין, יוצרים עניין סביב האתר, יוצרים סממן וויזואלי שיישאר בזיכרון הרבה אחרי שכל המידע יתנדף ממנו, שכן הצפת המידע שקיימת היום בעולם האינטרנט ובכלל גורמת לבלבול אצל הקורא ולחוסר היכולת לזכור פיסות מידע חשובות. ולכן סמלים ויזואליים עוזרים להישאר בזיכרון הגולש לטווח ארוך יותר.

החיסרון: אתר יפה זה לא מספיק, על מנת שלאתר הזה יהיו מבקרים רבים יש לקדם אותו בגוגל. הדרך לעשות זאת היא על ידי קידום מילים מסוימות. כאשר בוחרים לרשום את שם החברה או האתר באנימציית פלאש, גוגל קורא את הלוגו כתמונה ולא כמילים. בדרך זו נוצר מצב שגוגל אינו מקדם את המילים שבלוגו או כל מלל אחר שיכול להופיע באנימציית הפלאש. לכן יש לקחת בחשבון ששימוש באנימציה הוא טוב ויפה, אך יש להותיר באתר גם מקום למלל שניתן יהיה לקדמו ובכך לקדם את האתר עצמו על מנת שיופיע בדף הראשון בגוגל.

לסיכום, אין ספק שהיום צריכים עוד ועוד אנשים שמכירים את דרכם בנבכי האינטרנט ועולם העיצוב הגראפי. אם זה מעניין אתכם קחו את עצמכם בידיים ולכו והגשימו את עצמכם בנושא.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב