דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דרכים שונות למצוא עבודה 

מאת    [ 30/12/2010 ]

מילים במאמר: 473   [ נצפה 3001 פעמים ]

מרבית האוכלוסייה בארץ נמצאת בתהליך של חיפוש עבודה מספר פעמים במהלך חייה. חיפוש עבודה בישראל הוא תהליך מורכב ומאתגר. עם זאת, במהלך העשור האחרון נוצרו כלים רבים שיכולים לעזור לנו בתהליך. כלים אלו כוללים בין היתר חברות השמה, חברות כוח אדם, אתר חיפוש עבודה שמכיל מאות הצעות עבודה ומדור דרושים בעיתון.

דבר נוסף שיכול לעזור לנו בתהליך של חיפוש העבודה הוא מיקוד. הכוונה במיקוד היא, שלפני שאנו מתחילים לחפש עבודה, נחשוב מהם התחומים הרצויים מבחינתנו, מהו השכר שאנו דורשים, מהו היקף המשרה שאנו מחפשים ומהו האזור עבודה המועדף עלינו. לאחר שענינו על כל השאלות הללו, תהליך חיפוש עבודה יהיה בוודאות קל ופשוט יותר.

מרבית אתרי האינטרנט המתמחים בחיפוש עבודה, עובדים לפי מערכת של סינון משרות. מערכת זו בנויה בדרך כלל לפי הקריטריונים שהזכרנו קודם לכן: היקף משרה, תחום עיסוק, מיקום המשרה ואופיה: חיפוש עבודה לסטודנטים, חיפוש עבודה לחיילים משוחררים וכדומה.

חיפוש עבודה דרך חברות השמה

כפי שציינו, אחת הדרכים לביצוע חיפוש עבודה היא דרך חברות השמה. לחברות אלו מספר יתרונות משמעותיים, למשל: ישנן משרות אשר אינן מפורסמות באינטרנט או בעיתונים היות והחברות אינן מעוניינות לחשוף את העובדה שהן מחפשות עובדים משיקולים שונים. חברות אלו יפנו אל חברת השמה אשר תבצע את הפרסום ואיתור המועמדים עבורה.

יתרון נוסף של חברות השמה הוא הצוות המקצועי שמועסק בה. צוות זה משוחח עם כל מועמד ועורך איתו ניתוח מעמיק של הרצונות והיכולות שלו. כך הוא פותח לו לעיתים דלתות נוספות בתחום חיפוש עבודה שעליהן לא חשב קודם לכן. יכולת זו מרחיבה עבור כל מחפש עבודה את תחום החיפוש ומעלה את סיכוייו למציאת מקום עבודה.

חיפוש דרך אתרי אינטרנט

אתר חיפוש עבודה הוא אחד הכלים העיקריים בהם משתמשים כיום מחפשי עבודה. אתרי האינטרנט מעניקים לנו נוחות ופשטות שלא הייתה קיימת קודם לכן. כעת, תהליך חיפוש העבודה יכול להתבצע ברובו מהבית, מהמחשב הפרטי שלנו, מבלי להתרוצץ בין חברות.

אתרי האינטרנט מציעים שלל משרות לפי חלוקה לקריטריונים שונים, דבר שמקל עלינו את החיפוש ומעניק לנו יכולת מיקוד במשרות רלוונטיות, תוך סינון של אלו שאינן רלוונטיות לנו. כמו כן, מידי יום - ואפילו מספר פעמים ביום - אנו יכולים להיכנס אל אתר חיפוש עבודה ולבדוק האם נוספו משרות חדשות.

האתר מבצע עבורכם חיפוש עבודה

כדאי לציין כי מרבית אתרי האינטרנט אף מעניקים שירות נוסף לגולשים שמבצעים חיפוש עבודה. במערכות רבוות של אתרים כאלו ישנו כלי ששולח אליכם אוטומטית משרות רלוונטית עבורכם.

כל שעליכם לעשות הוא למלא באופן חד פעמי את הפרטים המדויקים של המשרות אשר אתם מחפשים ומרגע זה המערכת עושה את החיפוש, הסינון והאיתור של המשרות הללו. כמו כן, היא שולחת אליכם, ישירות למייל האישי, את תוצאות החיפוש הללו.

חיפוש עבודה בדרכים חכמות

ישנן דרכים נוספות העומדות לרשותנו בעת החיפוש. ראשית, במידה וההחלטה לעזוב את מקום העבודה היא שלכם, מומלץ לחפש מקום חדש כאשר אתם עדיין עובדים. כמובן שחיפוש כזה צריך להיעשות בדיסקרטיות. בנוסף, כדאי לספר לחברים קרובים ובני משפחה שהתחלתם בתהליך חיפוש עבודה. לפעמים שומעים על משרות פנויות דווקא מהכיוון הזה.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב