דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קרוסלה שלא תמצאו בגן הילדים 

מאת    [ 30/12/2010 ]

מילים במאמר: 473   [ נצפה 1947 פעמים ]

לפעמים יש צורך לבקר כניסה של אנשים למתקן כלשהו, כלומר: לדאוג שיכנסו אחד אחד ולא בהתנפלות, אלא לפי התור. לבקרת כניסה המאפשרת מעבר של בן אדם אחד בכל פעם יש יתרון ברור לאבטחה של מבנה. כך יובטח שיגיעו אל השומר שיבדוק אותם רק איש אחד ולא חבורה שתוכל לגרוע מתשומת הלב שיוכל המאבטח לתת לכל איש. יתרה מזאת, גם ביציאה יש מן ההגיון לאפשר יציאה של איש – איש, וזאת על מנת להקשות על אנשים שינסו לברוח מן המקום. בקרת הכניסה היעילה ביותר שיש היא לא אחרת מאשר תוצאת ישראלית מוצלחת במיוחד: קרוסלות. קרוסלה, ששמה בעברית הוא סבסבת (שכן ממש כמו בגן הילדים, גם היא מסתובבת על ציר מרכזי) ניתן למצוא בלא-מעט מקומות בהם חשוב לשמור על התור והסדר בכניסה למבנה או מתחם שמור.

 

וכך תוכלו לראות קרוסלות בכל הכניסות לתחנות הרכבת בארץ, כמו גם לאוניברסיטאות. אין זה מפתיע, שכן כפי שהזכרנו – ישראל נחשבת למעצמה בכל מה שקשור לייצור ציוד אבטחה (ולא רק בתחום הנשק ההגנתי-התקפתי) והיא מספקת שלל של מוצרים אותם היא מוכרת אל מעבר לידם, החל במונה גייגר |(שבודק את רמת הקרינה הרדיו-אקטיבית) וכלה באותם שערים אוטומטים שהמאפשרים כניסת רכבים מורשים לחניות של בתים ובתי עסק. שערים אלו, שהפכו את השומר בכניסה לחניון למיותר, ניתן למצוא היום אפילו בכניסה לחניונים בתשלום ברחבי תל אביב. בכניסה לחניון הרכב עומד מול השער ועינית אלקטרונית שמצלמת את מספר הרישוי של הרכב נותרת אות למדפסת שמוציאה פתח חניה עם ברקוד. ביציאה מן החניה הרכב נעצר מול שער היציאה, הנהג משלשל את הפתק לקורא מתאים ומשלם אל הכסף הנדרש ואז השער נפתח. יעיל בטיחותי וחסכוני.

 

אולם אם בקרוסלות עסקינן, הרי ששכחנו להזכיר את הקרוסלות הנמוכות בכניסה לבנייני משרדים אשר תפקידם, מלבד לאפשר כניסה מסודרת למבנה, הוא למספר את הכניסות והיציאות לאתר, כך שהנתונים מועברים לחדר המאבטח ומספקים כמה מספרים שחשוב לדעת, כמו כמה אנשים נכנסו עד כה לבניין משעה מסויימת ועד עכשיו, כמה אנשים יצאו באותו הזמן וכמה אנשים (ההפרש) נמצאים באתר נכון לעכשיו. נתונים אלו הם לא רק בעלי ערך סטאטיסטי רב שכן הם מספקים אומדן למחקרים שונים שניתן לבצע, כמו: מה מהירות הטיפול בלקוח מסוים, לעומת כמה לקוחות נכנסו לאותה השעה. היעילות שניתן להגיע אליה היא מיקסום של כח האדם הנדרש על מנת לטפל בכמות הקהל המוערכת ליום מסוים. הוסיפו לזה את הנתונים מאותם מחסומים חשמליים בחניון ותוכלו לקבל מושג מספרי מדוייק לגבי כמה רכבים הגיעו, לעומת כמה אנשים נכנסו דרך הקרוסלה שבקומת החניון (וכך תוכלו לדעת מה מס' האנשים הממוצע בכל רכב).

 

אז ככה שבפעם הבאה שתראו קרוסה, ואולי תעברו דרכה, אתם תוכלו לדעת בוודאות, ללא כל צל של ספק: מישהו ספר אתכם, אתם נחשבים, לא סתם עברתם כאן אלא עצם הכניסה שלכם לפה שינתה משהו. ואיזה מחשבה מעודדת זו, לא כן?

 

משה תבור




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב