דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הומאופתיה בתקופת ההריון 

מאת    [ 05/07/2007 ]

מילים במאמר: 669   [ נצפה 2781 פעמים ]

תקופה זו פעמים רבות מלווה במשברים שונים, כבר בתחילת ההריון חלק מהנשים חוות תופעות כמו : בחילות, רגישות יתר פיזית ונפשית, מצבי רוח משתנים, עצבנות יתר, חולשה גדולה, נדודי שינה, חרדות ועוד. שינויים אלו אופיינים מאוד לתקופת ההריון אולם אינם חייבים להופיע. כולנו אומרות הריון זה לא מחלה, ובכל זאת רבות משלימות עם תופעות לא נעימות אלו כאלו היו גזרה משמיים.
הדרך להמנע מתופעות אלו הינה השגת בריאות, ע"י טיפול הומאופתי.

בשונה מתרופות "קונבנציונליות" אשר ברובן חל איסור על שימוש בזמן הריון, בהומאופתיה אפשר ואפילו מומלץ לטפל בזמן הריון. על-מנת שההריון יהיה קל, הלידה קלה ,העובר או התינוק יתחילו את חייהם בנקודת הפתיחה הטובה ביותר והאם תסתגל בקלות ובטבעיות לתפקידה החדש.

טיפול הומאופתי הינו בראש ובראשונה טיפול הוליסטי. כלומר מכלול הסמפטומים והתופעות הן של האם והן של העובר, המהווים בזמן ההריון יחידה אחת, נלקחים כולם בחשבון ולאותו מכלול התרופה מכוונת.
בד"כ האישה מגיעה עם סמפטום אחד או שנים מטרידים מאוד (לדוג' בחילות והקאות בלתי פוסקות) אולם בבדיקה עמוקה יותר נגלה בוודאי עוד תופעות מטרידות פחות ושינויים רבים נוספים ממצבה הרגיל- אלו יהוו את המכלול.

לאחרונה יותר ויותר אמהות מבקשות ללדת לידה טבעית וגם אלו שאינן בוחרת בלידה טבעית מעדיפות לידה נרתיקית ולא מכשירנית.
אולם ישנם מספר מצבים שבהם הרופאים ממליצים זירוז או ניתוח קיסרי כמו: רעלת הריון ומנח עכוז.
טיפול הומאופתי מבעוד מועד, מקטין את הסיכוי להגיע למצבים אלו, אך גם במצבים אלו ניתן לטפל אפילו בזמן סמוך מאוד ללידה או בלידה עצמה.

כאשר מדובר בנדודי שינה או בחילות מרובות, קל לנו להבין את האפשרות לטפל באמצעות תרופה הומאופתית. בעוד שהיפוך עובר נראה לנו בעיה פיזית וטכנית שלא קשורה.
אולם יש לזכור שהטיפול מכוון למכלול התופעות הלא רצויות ובלתי תקינות של יחידת האם-עובר האינדבדואלית. לכן מהבחינה הזאת כל תופעה הינה סמפטום יחדני (מנח עכוז כמו בחילות מרובות), חלק ממכלול שבו יש לטפל.

בסיום תשעת היריחים מגיע רגע האמת. התינוק מוכן לצאת לעולם.
בצער תלדי בנים, אמרו חכמינו, ואכן לא נכחיש לידה טבעית כרוכה בכאב.
לא אחת נתקלתי בשאלה האם יש בהומאופתיה תחליף לאפידורל?
ללדת בלי כאב זהו מצב לא טבעי. הכאב הוא טבעי וההומאופתיה לא מציעה דרך לדכא את הכאב. אך בהחלט עוזרת להתמודד ולעבוד עם הכאב.

ניתן לפתור בקלות ובמהירות (רגעים ספורים) ע"י תרופה הומאופתית מצבים רבים שעלולים להתפתח בזמן הלידה:
לידות מעוקבות, צירים חלשים, לא סדירים, פתיחה קטנה מידי, לידה שנתקעת, דימומים קשים, יאוש, פחד, בהלה, עצב עמוק ובעצם כל מצב לא רצוי שהיולדת נכנסת אליו בזמן הלידה.

הלידה הינה הרגע בו ההריון מסתיים. אולם כל סוף הוא תמיד התחלה של משהו אחר.
במקרה הזה המשהו האחר בסופו של דבר גדול יותר, ארוך יותר, ממהריון. האושר בתינוק החדש הולך וגובר בכל יום ואיתם האהבה העצומה.
אולם החיים מחוץ לרחם מביאים עימם אתגרים רבים לרך הנולד ובכל גיל יש תופעות משלו- גזים, שיניים, שינה, מחלות חום, מחלות ילדות, בעיות התפתחות, מאוחר יותר הפעוט מתחיל להפגש במסגרות עם ילדים אחרים ואז נדבק שוב ושוב. בעצם אין לזה סוף.
יתרונתיו של הטיפול ההומאופתי אינן מסתיימות עם הלידה. בהומאופתיה אפשר לטפל בתינוקות קטנים ללא חשש מתופעות לוואי. כל ריפוי הומאופתי מקדם את האישה או הילד לכיוון בריאות כללית טובה יותר ובעקבותה יכולת התמודדות טובה יותר עם גורמים מחליאים שונים.

אנו רואים, אם-כך, שבעזרת ההומאופתיה ניתן לרפא מגוון מצבים שונים, אולם ישנה סיטואציה נוספת שבה יתרונתיו והצלחתיו של הטיפול ההומאופתי בולטות ועליה רציתי לשפוך אור, מדובר בהפלות חוזרות ובעיות פוריות.
נשים רבות נתקלות בבעיות פוריות, חלקן אינן מצליחות להכנס להריון, חלקן היו בהריון בעבר וילדו ולאחר מכן לא הצליחו להכנס שוב להריון. חלקן הרו ומסיבה כזו או אחרת ההריונות הסתיימו בהפלות טבעיות. ישנן נשים בעלות נטיה להפלות חוזרות, חלקן מפילות כל פעם בדיוק באותו שבוע.

שוב, כל אחד מדוגמאות מהווה סמפטום יחדני כאשר המכלול בוודאי יכלול תופעות נוספות כמו: עצבות, יאוש, דכאון, אפטיות, בעיות פיזיות נוספות מהן האישה סובלת, עצירויות, שילשול, קרירות מינית, תאבון מוגבר או חוסר תאבון ועוד'.

לעומת הטיפולים הקונבנציונלים הכרוכים בתופעות לוואי רבות ולא מעט כסף, בטיפול ההומאפתי ניתן לטפל ללא תופעות לוואי באישה על-מנת להשיב אותה למצב בריא ומאוזן.
כאשר כלל המערכות יוכלו לעבוד בצורה בריאה והרמונית. מצב של חיוניות רוגע ויצירתיות.
מצב בו תוכל בטבעיות להשתתף בתהליך יצירת החיים.

בריאות שלמה לכולנו.

נתלי מייזליץ.
תל אביב, 4/7/2007
נתלי מייזליץ, RcHom מנהלת את דרך ההומאופתיה, אתר וקלינקה
www.hmpath.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב