דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רופא שיניים 

מאת    [ 30/12/2010 ]

מילים במאמר: 404   [ נצפה 2321 פעמים ]

 

הליכה לרופא היא אומנם לא פעילות בילוי מועדפת, אולם נדמה כי מכל הביקורים אצל הרופאים השונים, אחד מאלו שהכי מרתיעים רבים מהאוכלוסייה הוא הביקור אצל רופא שיניים. סקרים שונים גילו כי יותר מארבעים אחוז מהנסקרים סובלים מפחד ברמה כזו או אחרת מרופא השיניים. זאת למרות כי כשאנו כבר שם, שוכבים על כסא הטיפולים, אנו בדרך כלל מופתעים מעד כמה שהטיפול קצר ומהיר, וזריקת ההרדמה המקומית כלל לא כואבת כפי שחששנו רבות לפני כן. מעט גז צחוק, וכל הביקור במרפאת השיניים כבר נראה הרבה יותר סימפטי ופחות מפחיד מרגע לרגע.

 

רופא השיניים של פעם

 

למעשה, רופא שיניים הוא עניין חדש יחסית בתחום הרפואה, ממש מהשנים האחרונות של המאה ה-19. לפני כן לא היו רופאים מיוחדים שהתמחו בנושא בריאות השן. יתרה מזאת, לפני כ-200 שנה אפילו לא היית חייב להיות רופא מכל סוג שהוא כדי שתוכל לבצע טיפולי שיניים בפציינטים הדואבים. 

 

בעת העתיקה, "רופא שיניים" היה עניין מפחיד באמת. כן, כבר במצריים העתיקה, כמו גם ביוון, היו טיפולי שיניים, כולל קידוחים ועקירות. ברומא אפילו המציאו את ה"גשר" כ-300 שנה לפני תחילת הספירה הנוצרית. ימי הביניים, כצפוי, היו המקור הראשי לאימי רופא השיניים, עם כל מיני מכשירי עקירה שונים ומשונים, ובעיקר מאיימים. לא רק שלא היה מקצוע של רופא שיניים, ביצוע טיפולים אלו נפל לעתים בידי הספר – שהלא מה ההבדל הגדול בין הוצאת שן כואבת לתספורת?...

 

ובחזרה לעידן המודרני

 

כיום, למרבה השמחה, רופא שיניים הוא מקצוע מכובד של ממש, הכרוך בלימודי רפואה כללית ולאחריהם התמחות ספציפית ברפואת שיניים. התחום משתכלל כל הזמן, עם טכניקות חדשות שנכנסות וטיפולים חדשים לבעיות שיניים מורכבות יותר ויותר. בנוסף, ישנם תתי תחומים שבהם יכול להתמחות רופא השיניים – רפואת שיניים לילדים, אורתודנטיה (סגר הלסת), שיקום הפה, ניתוחי חניכיים וכן הלאה. 

 

הכי חשוב – בעוד שבתקופות רחוקות יותר היו מבוצעים טיפולי השיניים ללא חומרי הרדמה או חומרים לשיכוך כאבים (למעט השתכרות קלה באלכוהול, בתקווה שזה יעמעם במעט את הכאב), הרי שכבר יותר ממאה שנה קיימים חומרים כאלו בשימושו של כל רופא שיניים. לא רק שרופא השיניים נותן לכם זריקת הרדמה מקומית בטרם יתחיל בטיפול בשן הכואבת, הרי שפעמים רבות הוא גם ישים לפני כן משחת אלחוש מיוחדת, המקהה את כאב הזריקה. אופציה אחרת, שמתאימה בעיקר לילדים או לבעלי חרדות קשות מרופא שיניים, היא שיכוך הכאב על ידי שימוש במסכה עם גז צחוק. כך או כך, הטיפול היום אצל רופא השיניים הוא הרבה יותר נעים, פשוט וקל מבעבר – וחשוב יותר, הוא גם יעיל ובריא יותר באופן ניכר.  

 

 

ד"ר בועז צור - רופא שיניים 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב