דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע חשוב להיעזר בשרותיו של עורך דין ביטוח אובדן כושר עבודה ? 

מאת    [ 29/12/2010 ]

מילים במאמר: 541   [ נצפה 2006 פעמים ]

 

תכונה ידועה של בני האדם היא לחסוך היכן שלא צריך. על פי חוק מרפי, שכבר מזמן הפך לחוק מן המניין, ברגע שחוסכים בכסף במקום בו אמורים להשקיע אותו, יוצא הכיס נחסר. החוק הנזכר לעיל נכון במיוחד בכל הקשור לשימוש בעזרתו המקצועית של עורך דין ביטוח אובדן כושר עבודה מקום שידו המכוונת נחוצה.

ובמה דברים אמורים - חברות הביטוח הן גופים כלכליים עצומים, המגובים במחלקות משפטיות מיומנות ומקצועיות, כך שבמאבק מול המבוטח הקטן, שאינו מגובה בגב משפטי ובכלים מתוחכמים בניהול משא ומתן, ידן של חברות הביטוח עליונה. כך נוצר מצב שמבוטח הרוצה לקחת את ניהול תביעת הביטוח לידיו, מבלי לשכור את שירותיו של משרד עורכי דין ביטוח - והכול על מנת לחסוך בעלויות – אינו מקבל את הכיסוי הביטוחי שמגיע לו או לא מקבלו בכלל.

פעמים רבות דוחות חברות הביטוח את תביעתם של המבוטחים. בעניין זה, ידה של המבטחת קלה על ההדק כשהיא מבחינה במבוטח "עירום" שאינו מגובה בשירותיו של עורך דין ביטוח אובדן כושר עבודה. כאשר מזהה חברת הביטוח מבוטח כזה היא תנהג בכל הכלים האפשריים על מנת למזער את הוצאותיה הכספיות. כך, היא עשויה לדחות את תביעת הביטוח בתירוצים קלושים, ללחוץ על המבוטח לוותר על חלק נכבד מהסכום הביטוחי המגיע לו על פי הפוליסה "בתמורה" לתשלום מהיר ומיידי אשר יינתן בכפוף להחתמתו על כתב סילוק, במסגרתו הוא מוותר לאלתר על כל טענה משפטית עתידית כנגדה. לעומת זאת, ברוב המקרים בהם המבוטח מתנהל אל מול חברת הביטוח באמצעותו של עורך דין ביטוח אובדן כושר עבודה, המבטחת כלל לא תנסה להפעיל את אמצעי הלחץ האמורים שכן עורך הדין חסין ללחצים אלו. בנוסף לכך, המבטחת תמזער את טענותיה המצדדות בדחיית התביעה היות והיא תהא מודעת לכך שמשרד עורכי דין ביטוח אובדן כושר עבודה המתמצא בתחום, הינו בעל הכלים המשפטיים להתמודד עם טענותיה והוא לא ייפול שולל לטיעוניה הקלושים, כאמור.

יתר על כן, מבוטח החפץ לחסוך בהוצאות רכישת שירותיו של עורך דין ביטוח אובדן כושר עבודה, עלול להתמהמה ולפספס את חלון ההזדמנויות החוקי שיש לו בכדי להגיש את תביעת הביטוח. היות ואותו מבוטח אינו מודע לכללי ההתיישנות המיוחדים לתביעות הביטוח השונות, הוא עשוי להגיש את תביעתו לאחר שהתיישנה עילת תביעתו וכך יווצר מצב שהוא לא יוכל להינות מזכאותו על פי הפוליסה, על אף ששילם את פרמיית הביטוח לאורך שנים רבות. בהמשך לכך, עשוי להיוצר מצב אבסורדי שבו המבוטח סבור כי עילת תביעתו הביטוחית התיישנה (למשל, כי קרא על עקרון ההתיישנות באתרי אינטרנט או שחברת הביטוח דחתה את תביעתו בגין כך) בעוד שהוא לא מודע לכך שעילת תביעתו חיה ונושמת, הודות להחרגות המנויות בחוק ההתיישנות ומאריכות, במצבים מסוימים, את תקופת ההתיישנות.

הנה כי כן, בנקל ניתן להבחין כי נחיצותו של עורך דין ביטוח אובדן כושר עבודה היא אקוטית למבוטח ואין להתפשר עליה. ניתן לומר שכשם שמבוטח לוקח בחשבון את העובדה שהוא צריך לשלם פרמיה קבועה בעבור רכישת פוליסת הביטוח, כך הוא צריך להיות מודע להוצאות המשפטיות שיהיו לו במידה ויחווה אירוע ביטוחי המכוסה על ידי הפוליסה. הסכום שישלם אותו מבוטח בגין העזרה המשפטית הוא כאין וכאפס לעומת התועלת שתיצמח לו כתוצאה מהכלים המשפטיים, הניסיון והידע שיעניק לו השירות המשפטי, אשר ימקסם את סכום הסעד הביטוחי שיקבל המבוטח ויבטל, הלכה למעשה, את ההוצאה הכספית המזערית שהוציא המבוטח בגין שירות זה.

 

*הערה: אין לראות באמור לעיל כתחליף לייעוץ משפטי פרטני אצל עורך דין ביטוח הבקיא בתחום. 

 

מידע משפטי בתחום תביעות אובדן כושר עבודה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב