דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סרטי החוסר ביטחון 

מאת    [ 29/12/2010 ]

מילים במאמר: 701   [ נצפה 2557 פעמים ]

סרטי החוסר בטחון

 

אני חייב להודות, שהכותרת של המאמר הזה נראית דרמתית ממבט ראשון, אבל כשמתעמקים בה, מגלים כמה משמעויות.

ראשית, נסתכל על המשמעות הפשוטה. חוסר בטחון הרבה פעמים הוא סרט בפני עצמו. לכל אחד יש בראש סיטואציות שבהם הוא הרגיש נבוך, לא בנוח, מפוחד ועוד רגשות שליליות כאלה ואחרות שגרמו לו לעשות שטויות באותו רגע. הרבה פעמים אנחנו נזכרים באותו מצב, ומריצים אותו בראש כמו סרט, גם יוצא לנו לצחוק על הסרט הזה שרץ לנו בראש- ממש כמו צופים.

 לעיתים יש לזה צד חיובי שזה מספק לנו שעות של סרט רץ במוח שאפשר לצחוק על עצמנו בכל מיני סיטואציות, ולעיתים יש לזה צד שלילי שבו אנחנו בוכים מרוב שזה לא מצחיק.

 

אך כשאני מדבר על הכותרת, נבין שיש לה משמעות יותר עמוקה ויותר נכונה. סרטי החוסר בטחון הם בעצם הסרטים שגורמים לנו לחוסר בטחון. אני אתן לכם דוגמה. לא מזמן הגיעה אלי מטופלת שעובדת בשירות לקוחות, ובנוסף לתפקיד הזה, הוסיפה לה תחום אחריות נוסף הנוגע במכירות. היא הגיעה אלי לקליניקה כשהיא נזעמת על כך. לטענתה: "מה לי ולמכירות? למה הוסיפו לי תחום אחריות שהוא כל-כך לא אני?". ואז שאלתי אותה: "ואם היית יודעת בוודאות שאת תהיי הכי חזקה שם בתחום המכירות, זה עדיין יפריע לך?", לאחר שהיא חשבה רגע היא ענתה: "לא, אם אני אצליח ואני אגלה שאני טובה בזה אז זה יהיה מצויין". מכאן הבאתי אותה למסקנה: "אז מה שמפריע לך זה הפחד שלא תצליחי בזה, אין לך שום בעיה למכור, פשוט יש לך סרט בראש שאת לא מצליחה למכור".

 

אני אתן דוגמה נוספת. הגיע אלי מטופל שסובל מפחד גישה שבו הוא לא מצליח להתחיל עם בנות. קצת שאלות גילו שהסרט שרץ לו בראש בכל פעם שהוא מתחיל עם מישהי זה סרט שבו הוא מתחיל לדבר איתה, היא מפנה לו את הגב, והיא יחד עם כל הפאב צוחקים עליו וזורקים עליו בוטנים".

 

כשאני מדבר על סרטי החוסר בטחון אני מדבר על הסרטים שרצים לנו וגורמים לנו לחוסר בטחון. אותה מטופלת סבלה מחוסר בטחון בגלל הסרט שהיא לא מצליחה למכור, אותו מטופל לא הצליח לגשת לאף אחת בגלל הסרט שיצחקו עליו.

 

זה קורה גם לנו, יש אנשים שמפחדים לפתוח עסק כי הם רואים את הסרט שבו הם נכשלים, יש אנשים שפוחדים להגיד את מה שיושב להם על הלב ולהיות כנים עם אנשים אחרים כי הם רואים את הסרט שבו הם יוצרים ריבים ומנתקים קשרים עם כל העולם.

 

הבעיה העיקרית בסרטים האלה, זה שזה נראה לנו הגיוני. בדיוק כמו בכל לילה שבו יש לנו חלומות, אנחנו יכולים לחלום שאנחנו יודעים לעוף, שאנחנו בגוף של מישהו אחר או שאנחנו בשני מקומות בו זמנית. בזמן החלום- הכל נראה הגיוני. אבל כשאנחנו מתעוררים אנחנו קולטים כמה החלום הזה לא הגיוני.

 

אנשים שחיים את הסרט שרץ להם בראש חיים סרט לא הגיוני, אבל הם מגלים את זה רק כשהם מתעוררים ממנו. אנשים למשל שחיים פחד לפתוח עסק, מגלים מה זה באמת פשיטת רגל רק אחרי שהם פתחו עסק. אנשים שחיים בפחד לקבל סירוב כשהם מתחילים עם מישהי, יודעים איך זה רק אחרי ניסיון. וכן יש עוד דוגמאות רבות.

 

אתם צריכים להבין, שבדיוק שכמו שסרט רע מונע מאיתנו לעשות דברים. יש סרטים טובים שעוזרים לנו לפעול ומדרבנים אותנו להתקדם. למשל תומס אדיסון- לפני שהוא המציא את נורת החשמל הוא ניסה אלף פעמים עם אלף חומרים שונים. כמובן הוא ראה את עצמו מצליח להדליק נורת חשמל, הוא ידע שזה אפשרי, היה לו סרט בראש שאמר לו שזה הגיוני. אודות כך הוא לא ויתר וניסה אלף פעמים- בסוף הוא הצליח.

 

אז- איזה סרט רץ לכם עכשיו בראש?




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב