דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פיצול נפשי - חלק ב' מסידרה 

מאת    [ 29/12/2010 ]

מילים במאמר: 908   [ נצפה 1858 פעמים ]

דבר ראשון אתה אמור להיות מודע למצבך הנפשי והריגשי לחשוב על זה לאט לאט לא למהר לנסות ולהעלות נקודה אחר נקודה ולהתבונן מה אני מרגיש מהנקודה הזאת שהעלתי איזה דבר יוצא לי מזה איזו תחושה אני הרגשתי לפני מה אחרי איזה שינויים פיזיים נפשיים ורגשיים יש לי לפני ואחרי ובתוך המהלך וככה לאט לאט אתה מגיע לתוך האני הפנימי שלך

אין ספק שמהלך כזה ראוי ורצוי לעשות אך ורק עם מטפל שיוכל לתת לך את הדרך ואת המינון הנכון מתי להתחיל להפסיק ולהשלים מהלך כזה חשוב.

זה מזכיר לי סיפור על איזה מוסלמי שהיה שייך לאיזו כת שהיו עושים מדיטציית בורג היו עומדים באמצע מקום ומסתובבים ומסתובבים במשך זמן רב (אם לא חושבים בכלל באותו זמן והעיניים עצומות לא במהרה נופלים) האדם עמד במשך שעות רבות והסתובב לאחר זמן פקח את עיניו וצחק צחוק גדול שאלו אותו האנשים מדוע אתה צוחק אמר להם עד עכשיו חשבתי שאני מסתובב ואתם מסתכלים עכשיו אני רואה שההפך הוא הנכון אני עומד ומסתכל ואתם מסתובבים.

מה הדבר בא ללמד אותנו

הסיפור הזה אמור ללמד אותנו כי לפעמים אנחנו רואים דברים שהם לא מובנים לנו פעמים אפילו מאוד מוזרים לעשות כך או אחרת אבל אחרי עבודה והסתכלות אמיתית פתאם אנחנו רואים כי באמת עברנו כברת דרך והצלחנו לחולל שינוי חשוב וחיובי בחיינו.

אחד הדברים המאוד מעניינים שלמדתי שהדבר החשוב שאדם אמור לעשות כדי להגיע לאני הפנימי שלו זה להתנתק מהאוטומט שלו

מה זה אוטומט?

יש דברים שאנחנו עושים באופן טבעי כל הזמן קמים בבוקר שותים קפה הולכים לעבודה נותנים לנו מתנה אומרים תודה עושים לנו משהוא רע אנחנו כועסים צועקים וכו' זה האוטומט שלנו דברים שקנינו במשך חיינו והוא חלק מעצמינו כשאדם רוצה להגיע להעמיק באני הפנימי שלו אנחנו חייבים לסלק את האוטומט שלנו כדי שנוכל להכנס לתוך עצמנו. ולבדוק את הפנימיות שלנו בצורה מעמיקה את האמת ברגשות שלנו בחשכים שלנו זה לא כ"כ פשוט לבצע דבר שכזה עקב הצורך להבין את עיקרי הדברים ובפרט הנסיון שבעשיית דברים אלו אך בוודאי עם יועת המתמחה בענינים אלו אפשר לקדם דברים רבים בעניין זה.

מה יש אפשרות לעצור את האוטומט?

כן ישנה אפשרות לעצור את האוטומט זהו תהליך אבל הוא דבר אפשרי רק השאלה מה עושים ברגע שעוצרים את האוטומט ואיך מביאים אותו כדי לשנות לנו את התפיסה השלילית או כל תפיסה אחרת שאנחנו רוצים לשנות בעקבות עצירת האוטומט.

כדי להגיע לנקודה הזאת יש צורך לעבודה עצמית מאוד קשה ולא פשוטה חלקה עושים זאת ע"י תרפיה או מדיטציה. ישנה אפשרות לעשות זאת ע"י שיחות וכניסה עצמית לתוך עומק הנפש הפנימי שלנו ובדיקה אמיתית בתחושות שלנו זאת מציאות מאוד לא פשוטה כי כשמגיעים לזה יש צורך בהדרכה כדי חלילה לא להתפרק ויותר מכך צריך לדעת איך בסופו של דבר צריך לדעת איך "לחבר".

 הגעה לשלימות היא ע"י קבלת החיסרון

זהו משפט שהוא מוטו שלי בחיים באופן אישי וגם בעבודה שלי עם מטופלים הדבר החשוב ביותר כדי להגיעה להשלמה היא הפנמה וכדי להגיע לכך צריך לקבל את החיסרון שיש לנו בכל דבר.

דוגמא: הכרתי אם אשר היה לה בן מלא אתגרים עם בעיות קשות מאוד של זהות עצמית ומינית בטחון עצמי ירוד עקב התעללות בו בגיל צעיר ובמשך השנים הילד הגיע למצבים קשים.

שוחתי עם אמו לגבי בנה והיא אמרה לי כי הבן נמצא כרגע בצומת דרכים והיא לא יודעת מה לעשות איתו ואיך לעזור לו היא שוחחה איתי בטלפון בעניין ובקשה ממני כי אני יקבל את בנה לשיחה ואני ינסה לעזור לו.

לאחר שיחה ממושכת איתה בטלפון הגעתי למסקנה כי נראה לי כי הטוב ביותר להצלחת הטיפול בבנה הוא ע"י שאני ישוחח איתה קודם כמה פגישות כדי לתת לה את הכלים הדרושים להתמודד עם האתגרים שעוד נכונו לה עם בנה בעקבות התובנות וההתמודדות עקב הטיפול שיכולים לקרא לו ולה ואיך היא אמורה בעצם לחיות עם זה ולקבל את זה להפנים את זה.

השלמה

לכולנו יש מעלות וחסרונות זהו חלק מתהליך הבריאה כפי שכתבתי אבל חשוב ביותר להגיע להפנמת הדברים בצורה ברורה וממוקדת כדי שנוכל להמשיך ולבנות את עצמינו ויותר מכל לראות בסופו של יום כי יש לנו הרבה מאוד מעלות טובות וחשובות שאפילו לא ראינו אותם כי זלזלנו בערך העצמי שלנו.

כן חברים אני מבקש שנקרא שוב את הדברים כדי שאנחנו נוכל להמשיך ולבנות את עצמינו את האישיות הפנימית שלנו אנחו חייבים להפנים את הדברים ולהשלים עם החיסרונות שלנו. כי לאחר שנגיע לתובנה הזאת פתאם נראה כי יש לנו הרבה מאוד מעלות טובות וחשובות שלא ראינו אותם ויתרה מכך זלזלנו בערך העצמי שלנו.

מה אתם אומרים על המשפט האחרון האם הוא נראה לכם? אשמח לשמוע ממכם תגובות?

יש לכם נושא שהייתם רוצים שאני יפרט עליו אשמח גם שתכתבו לי על כך.

אושר פנימי

חברים יקרים חשוב לנו מאוד כדי לראות את מערכת הבניה שלנו הנפשית הפיזית המנטלית הרגשית בפרספקטיבה רחבה היא לבדוק כל דבר לגופו של עניין האם אנחנו מסוגלים לבטא את עצמינו האם אנחנו יכולים להכנס לתוך עצמינו כדי לראות את כל המעלות והחסרונות שלנו? אנחנו יכולים אנחנו אמיצים מאוד ועם מאוד נרצה נוכל גם אנחנו לבנות את עצמינו להכנס לראות ולצאת מעודדים לדרך ארוכה טובה ומאושרת באמת מאושרים מהתוכן הפנימי שלנו מהאהבה האמיתית שאנחנו יכולים לקבל מעצמינו ומהסובבים אותנו להיות כלי מחזיק  אמיתי לקבל באמת. ולהגיע לידי כך הדבר מצריך עבודה זה תהליך ארוך לתוך הנשמה שלא בא ביום אחד ובלתי אפשרי להגיע אליו לבד יש צורך ביעוץ והדרכה. אבל כדי להגיע למצב של השלמה היא אך ורק ע"י קבלת החיסרון וכדי לקבל אותו צריך לראות את החסרונות שלנו במשקפיים שלנו ולעבוד קשה כדי להבין אותם ולאחר מכך מגיע אליך האור האמיתי האור הפנימי המלא באהבה המלא ביופי הפנימי שלנו שבו אנו מנסים לתקן את החסרונות שלנו שקיים וע"י עבודה מאומצת מצליחים לתקן אותם ובזה לקדם את עצמינו ולראות אושר פנימי אמיתי.

רקע כללי: מנחם פיש הוא מאבחן ויועץ נפשי ורגשי אדם העוסק בתחום הנפש לומד וחוקר אותה שנים רבות עוזר ומייעץ למבוגרים ולבני נוער מאתגרים. פריצת הדרך היחודית היא האבחון היחודי המשלב שלשה שלבים חלק חזותי חלק אנרגטי וגלגל העין. היחודיות היא שהאבחון הזה הוא פרי עבודתו ומחקרו במשך שנים ובפרט לאור הנסיון והעזרה לאנשים רבים בבעיות אישיות ומשברים נפשים ורגשיים הדבר מביא אותו באבחון שלו ליחודיות עקב הגעה לרבדים עמוקים מאוד בנפש האדם וזאת אף כמעט ללא שיחה עם המטופל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב