דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הגורמים לסחרחורת 

מאת    [ 29/12/2010 ]

מילים במאמר: 384   [ נצפה 7899 פעמים ]

אנשים רבים יאמרו כי בשלב כלשהו, או לעיתים קרובות הם מרגישים סחרחורת. זה לא נעים, וגם לפעמים מדאיג. בכדי לקבוע מה הגורם לסחרחורת יש להגיע לאבחנה כיוון שסחרחורת עלולה להיות גם תסמין של מחלה. לכן חשוב להבין ולעקוב אחר התקפות הסחרחורת. סחרחורת עלולה להיות סימפטום של בעיה רצינית או קטנה, מחלה כרונית או סתם פשוטה או סימפטום של חוסר איזון השמיעה. רוב בעיות סחרחורת הן בשל בעיות שמיעה.

סחרחורת היא תחושה או חולשה או אובדן היכולת לשמר איזון בזמן ישיבה או עמידה. רוב הסיבות לסחרחורות שוליות כמו התקף של שפעת או הצטננות. סיבה אחרת נפוצה היא בעייה של האוזן הפנימית (ורטיגו), לחץ דם נמוך, שכרות מאלכוהול, תרופות (בעיקר תרופות הרגעה ותרופות לטיפול בלחץ דם גבוה), מיגרנות, נשימת יתר (hyperventilation), כאבים חזקים, פציעה, פחד, או התקפי שיעול. לא לבלבל בין התקף פאניקה עם הפרעת חרדה אשר שונה לחלוטין אם כי דומה. התקפות פאניקה לא בהכרח עוברות בתורשה אבל הפרעות חרדה כן עוברות בתורשה.


דלקת באוזן הפנימית מאופיינת על ידי סחרחורת אלימה המלווה בבחילות והקאות שנמשכות שעות. בדרך כלל אין איבוד שמיעה או תסמינים אחרים הקשורים לאוזן, במשך השבועות שלאחר התקפה כזו עלולים להיות חוסר יציבות או ורטיגו זמני. ורטיגו הוא אחראי למעשה על כמעט חמישים אחוז מתופעות הסחרחורת. זוהי תחושה סיחרור שלעיתים קרובות פוגע בניידות, גורמת בחילה, ובמקרה הגרוע זה עלול להיות פתאומי ובלתי נשלט. סחרחורת Presyncope היא סוג שונה של סחרחורות ומאובחנת בדרך אצל ספורטאים. סחרחורת או חוסר איזון פיזי יכולים לנבוע גם כאשר האיבר העיקרי של איזון, הממוקם באוזן הפנימית, לא עובד כראוי. במצב כזה, המוח לא מתפקד כראוי או שתפקודו לא סדיר וכתוצאה מכך נגרמת סחרחורת. רבים מאיתנו חשים סחרחורת אחרי קימה בפתאומיות או כאשר אנו מתכופפים להרים משהו מהקרקע בפיתאומיות.

ישנם גורמים רבים לסחרחורת, גורמים נוספים הם בולימיה ואנורקסיה. חוץ מזה, סחרחורת יכולה לנבוע עקב מצבים ריגשיים. קל לראות כיצד חרדה וסחרחורות הולכים יד ביד, במיוחד אם הנסיבות מתעוררות בזמן הלא נכון. חשוב גם לציין כי חרדה יכולה להוביל לדיכאון אם לא יינקטו צעדים למנוע אותה או לשלוט עליה.

ורטיגו הוא סוג של סחרחורת (תחושה כי החדר הוא מסתובב נפוצה) או תחושה של תנועה בחלל. למרות שרטיגו משמש לעתים כמילה נרדפת לסחרחורת, הם למעה לא אותו הדבר. כל ורטיגו הוא סחרחורת, אך לא כל סחרחורת היא ורטיגו. ורטיגו, מן הלטינית "vertere", היא צורה ברורה וקשה של סחרחורת כיוון שהיא הזיה של התנועה.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב