דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי מדעי המחשב 1: המרכז הבינתחומי הרצליה 

מאת    [ 29/12/2010 ]

מילים במאמר: 694   [ נצפה 4381 פעמים ]

 

במאמר זה אנו מרכזים את כל המידע הנחוץ ללימודי מדעי המחשב במרכז הבינתחומי הרצליה. חילקנו את המאמר לסעיפים כדי שיהיה לכם קל יותר לקרוא אותו.

איזו קריירה אתם מפתחים?

סקר שנעשה לאחרונה גילה כי מי שלמד מדעי המחשב בביתחומי השיג בממוצע את המשכורות הגבוהות ביותר בשוק לאחר התואר. נתון זה העלה את הפופולריות של מסלול מדעי המחשב בבינתחומי, כאשר המסלול מכין את הבוגרים שלו לקריירה מרתקת של פיתוח טכנולוגיות ומוצרי תוכנה, יזמות עסקית והמשך לימודים לתארים מתקדמים. בבית ספר אפי ארז תלמדו להתמודד עם האתגרים בעבודה כאנשי הייטק ומחשבים, וכן בעבודת הצוות הדרושה.

פרטי לימודי מדעי המחשב בבינתחומי

את התואר משלימים בזמן קצר - שלוש שנים. התכנית פרויקטים מחקריים עם אנשי הסגל, פרויקטים מודרכים בתעשייה והרצאות של אישים מובילים בתחום ההיי-טק.

התמחויות במדעי המחשב

בבינתחומי תמצאו התמחויות מגוונות ועדכניות כגון ניהול מערכות אבטחה בעידן הרשת, פיתוח משחקי מחשב ומדיה אינטראקטיבית, או תואר משולב של מדעי המחשב ומנהל עסקים.

סגל ההוראה בבינתחומי

בביתחומי משקיעים מאוד בחברי הסגל. בתוכנית זו הצליחו להביא חוקרים ומרצים עם שם עולמי. תחקיר קצר שלכם יגלה לכם כי המרצים בבינתחומי בפקולטה למדעי המחשב נמצאים רמה אחת מעל מכללות ואוניברסיטאות אפילו. כל חברי הסגל של בית הספר למדעי המחשב הם חוקרים ומרצים בעלי מוניטין בינלאומי. לפני הצטרפותם למרכז הם עבדו באוניברסיטאות MIT ,NYU, סטנפורד, קורנל, ברקלי, אוקספורד, הרוארד, ואוניברסיטאות מובילות אחרות בישראל ומחוץ לה. בית הספר מלווה ע"י וועדה מייעצת של אנשי אקדמיה ותעשייה מובילים שבראשה עומד פרופ' מיכאל רבין מאוניברסיטת הרוארד.  

חילופי סטודנטים

במהלך לימודי מדעי המחשב תוכלו לעשות סמסטר במכללה בארה"ב, מה שמקנה ידע חשוב למי שיעבוד אחר כך בסיליקון ואלי או בחו"ל.

עדכניות של תחום המחשבים

יתכן כי בבינתחומי הפנימו בצורה טובה יותר שתחום מדעי המחשב מתפתח, ולכן הכניסו לתוכנית הלימודים שינויים ועדכונים חשובים שמציבים את התוכנית בסטנדרטים עכשווים של הטכנולוגיה. שינויים כמו לימוד שפות מונחות עצמים, עבודה בסביבת עבודה מבוזרת, עבודה בסחר אלקטרוני, עבודה עם ניהול רשתות תקשורת, ועוד.

בתואר גם תלמדו את התיאוריה הקלאסית החשובה של מדעי המחשב. המטרה היא גם להכין את הבוגרים לשוק וגם לתת להם בגרות תיאורטית שנחוצה לפיתוח הקריירה במחשבים. מה עושים הבוגרים? הם יכולים לפתח קריירה של בניית מערכות ופיתוח תוכנה, לנהל, ליזום סטארטאפים או לייעץ, ולמצוא השמה בקלות בשוק של היום. זה פותח חלון לפיתוח יצירתי של קריירה כמו שאתם רוצים ובתנאים שלכם.

בבינתחומי תוכלו להשתלב גם בפרויקטים מחקריים עם אנשי הסגל ופרויקטים מודרכים בתעשיה, וגם תחוו הרצאות של אישים מובילים בענף ההיי-טק.  כיום כבר ידוע כי בוגרי בית הספר משתלבים בקלות בחברות הייטק מובילות בארץ ובתוכניות מתקדמות לתואר שני ושלישי. כדאי לכם לברר גם על תכנית ZELL ליזמות למצטיינים.

התמחות במערכות אבטחה בעידן הרשת

מנהלת אקדמית: ד"ר ענת ברמלר-בר

בצוות המרצים מומחים בתאוריה ובטכנולוגיה מבית ספר אפי ארזי למדעי המחשב, מומחים לביטחון לאומי וסייבר-טרור מבית ספר לאודר לממשל ויזמים ומומחים בוגרי יחידות המודיעין של צה"ל.   

התמחות בפיתוח משחקי מחשב ומדיה אינטראקטיבית

מנהל אקדמי: פרופ' אריאל שמיר

מטרת ההתמחות היא להעניק לסטודנטים את הכלים הדרושים להשתלבות בתעשייה ולפיתוח מיזמים בתחום זה בארץ ובעולם. הסטודנטים מתנסים בכל השלבים של פיתוח משחק מחשב: בהיבטים הטכניים, התוכניים והעיצוביים.

תואר משולב עם מנהל עסקים

סטודנטים הלומדים את כל חטיבת הלימודים במנהל עסקים יוכלו להשלים את לימודיהם לתואר BA משולב במדעי המחשב ובמנהל עסקים, בלימוד 50 ש"ס נוספות. 

את התואר מסיימים כל שנה כשמונים תלמידים. במהלך הלימודים יצא לכם ללמוד על מתמטיקה, מדעי המחשב, הנדסת תוכנה, עבודה בפרדיגמות וסביבות פיתוח מגוונות, תלמדו פיתוח בJAVA,  SQL ,Scheme ו- #C.  

חדשנות של הבינתחומי

בתחום מתעדכן כמו מחשבים, חשוב מאוד לחדש. הבינתחומי מחדש במגוון דוגמאות. למשל, ב- 1996 המרכז הבינתחומי היה המוסד האקדמי הראשון בעולם שאימץ את שפת  Java כשפת התכנות הראשונה בקורס המבוא למדעי המחשב. קורס אחר שפותח

בבינתחומי הפך לספר לימוד שהתפרסם ב 2005 בהוצאת MIT Press, ונכנס לתכנית הלימודים במדעי המחשב

באוניברסיטת הרוארד. בבינתחומי מלמדים גם על פלטפורמות חדישות כגון J2EE ו- NET.   

בוגרי מדעי המחשב של המרכז הבינתחומי עובדים כמפתחים, מנהלי מוצרים, וראשי צוותים בחברות רבות כגון אלביט,  אמדוקס,  ECI Telecom,  ורינט, IBM,  מרקורי,  נייס,  סיסקו,  סייטקס,  סאן,  SAP,  רד,  פורמולה, צ'קפוינט, קומברס (רשימה חלקית).  בוגרים אחרים לומדים בתוכניות מוסמך במדעי המחשב ובמנהל עסקים באוניברסיטה העברית, אוניברסיטת תל אביב, מכון וייצמן, טכניון, ובארה"ב באוניברסיטאות בוסטון, MIT, ברנדייס, הרוארד, טאפט, פנסילבניה, ניו יורק, קולומביה, פרינסטון, קרנגי-מלון, קורנל, Northwestern (רשימה חלקית). המרכז הבינתחומי מקיים תוכניות חילופי סטודנטים עם בית ספר Moore להנדסה ובית ספר Wharton למנהל עסקים באוניברסיטת פנסילבניה.    

 


 

לימודי הינו אתר לימודים מקיף המכיל מידע רב על מסלולי לימוד בישראל. באתר ניתן קבל מידע על תואר ראשון, תואר שני, מכללות, אוניברסיטאות ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב