דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מטבח זה לא פקניק 

מאת    [ 28/12/2010 ]

מילים במאמר: 764   [ נצפה 2486 פעמים ]

מטבח זה לא פיקניק....

כולנו גדלנו על רקע המטבח הכפרי בבית אמא, בשעות ארוכות של חביתה, מלפפון וגבינה לבנה לצד הפורמייקה שסירבה לפנות מקומה בבית ילדותנו במשך שנים רבות... 

כבר ראינו עשרות רבות של מטבחים מאז, כיתתנו רגלים, עלעלנו במגזינים מעוצבים ושוטטנו מאתר לאתר ובכל זאת בחירת מטבח הופכת למשימה מורכבת ביותר. למה זה כל כך קשה לנו?

בבואנו לעצב לעצמנו סביבה שבה נרגיש בטוח ונעים אנו נתקלים לרב בלא מעט לבטים. האספקטים הפסיכולוגיים העומדים מאחורי ההחלטות בדבר שילוב עץ או ארון מזווה נעוצים פעמים רבות עמוק בבית הורינו. החלטה על כך תהווה המשך ישיר לחווית ילדותנו או תעמוד באנטי – תיזה גמורה לחוויה זו, שכןהצרכים הרגשיים שלנו יונקים מנוף ילדותנו וזוכים להקשר מחודש במקום שבו אנו גרים היום.

מטבח מסמל עבור רובנו בית, אך המושג הזה מעמיד אותנו בפני התנגשות של ערכים סותרים, ואכן, פעמים רבות אנו נתקלים בזוגות שתהליך התאמת המטבח עבורם הוא מסע בזוגיות...       

. תפיסת המשפחה שלי לעומת תפיסת המשפחה של בן הזוג שלי ... . מידת הדומיננטיות שהמטבח יתפוס בבית, הכבוד והעיקר שנייחס לו. . תרבות הצריכה שלנו: אך המטבח החדש ישתקף בעיניי השכנה או החברה. . קוטביות של העולם המודרני: הגשמה עצמית בעולם מהיר ותעשייתילעומת התחברות למסרים של שורשיות, ביתיות ומשפחתיות. . עיצוב אישי – זה המקום בו כל אחד מבקש לשקף את טעמו ואופיו.

וכך, גונב לו חרש המטבח את ההצגה הראשית משאר חדרי הבית. מתפקיד פונקציונאלילעבר לב לבו הפועם של הבית ולמוקד העיקרי בו: שם אנו מבשלים, מקיימים מפגשים משפחתיים, מארחים. המטבח ממצב עצמו כסמל הסטאטוס החדש שלנו. זה גם החדר שבו אנו מוכנים להשקיע את עיקר התקציב שעומד לרשותנו. אין ספק שהמטבח עבר תמורה גדולה במרוצת השנים.

אז מאיפה מתחילים ?

קיימות שתי גישות עקרוניות לעיצוב המטבח: מהפרטאלהכללאומהכללאלהפרט.

השיטה לתכנון מהכלל אל הפרט מתאימה לאלו בנינו אשר צורתו החיצונית של המטבח מאוד משמעותית להם.תהליךהעיצוב יתחיל מקביעת הצורה הכללית, בחירתהחזיתות, החומרים, הגוונים ובסוף יעבור לתכנון הארונות עצמם.

 

שיטת התכנון מהפרט אל הכלל נכונה יותר עבור אלו שחשובים להם הפונקציות שהמטבח אמור להכיל.

 

אז אומנם אנו מחליפים מטבח אחת לכמה שנים אבל כשזה קורה אנחנו מקפידים להתעניין באופנות, טרנדים ומגמות שונותשתרבות השפע מציעה לנו. עיצוב המטבחים מתחדש חדשות לבקריםומציב בפנינו את הבחירה מבין אין ספור סגנונות עיצוב.                                                                                 

אז אם אתם עומדים לקנות מטבח, חשוב שתתעדכנו:

• מגמת האיים באמצע המטבח עדיין פה. האי "מרגיש בבית " ומשתלב בכל סגנונות העיצוב. במטבח שבו החלל מאפשר בניית אי נרוויח שטח איחסון, ניתן לשלב כיסאות בר גבוהים בהתאם לאופי המטבח. • "נכנסים לארון" – על מנת להגיע למראה נקי. כל מה בעבר ניצב ברוב גאון על משטח העבודה מוצא את דרכו חזרה לארון בעת הצורך יצא משם באמצעות מתקן נשלף. • ארונות מטבח עליוניים – זה אאוט. המטבח יכיל יחידה פתוחה או יחידת תלייה דקורטיבית בשילוב זכוכית, זכוכית מודפסת, או שבירה של צבע – הכל בהתאם לסגנון המטבח. • שטח האחסון עובר לארון "מזווה", ארון גבוה שממוקם באזור המקרר או כרצף בקיר של ארונות גבוהים שבד"כ יכללו: ארון מזווה, בילד אין לתנור ומיקרו, בילד אין למקרר. מיקום הקיר הגבוה משמעותי מאוד בהתאם למה שנרצה להדגיש או להסוות במטבח. • רוצים לראות לכם את הרגליים.... נטייה להגבהת ארונות המטבח מהרצפה באמצעות רגלים דקורטיביות או כארונות תלויים ליצירת תחושת קלילות. 

 

ישראלי ממוצע מחליף מטבח פעם בכ – 10 – 15 שנה, לכן חשוב להפריד בין טרנדים ואופנות חולפות שעלולות למצות את עצמן מהר לבין עיצוב שמשקף את הלך הרוח של בני הבית, ומרגיש נוח ומתאים למי שלמענו נוצר. ארגון נכון של המטבח תוך התחשבות ברוח התקופה יצליח להתעלות על כל טרנד.

 

ועכשיו כשסיימנו לדבר על מטבחים, יש לי בשבילכם מתכון מעולה לרוטב פאסטו....

 

לפרטים מוספים, על בישול, מטבחים וכל מה שבאמצע...

 

אלה דמבו

גומא מטבחים, צומת בילו ( בילו סנטר )

gome.mitbahim@gmail.com

www.gome-mitbahim.co.il

וגם בפייסבוק

 

לפרטים נוספים, אנא צרו קשר אלה דמבו - גומא מטבחים 08-9493696




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב