דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על ביטוח רכב בישראל: 

מאת    [ 28/12/2010 ]

מילים במאמר: 442   [ נצפה 1964 פעמים ]


 

ביטוח רכב בישראל מתחלק לכמה סוגים של ביטוחים: ביטוח חובה לרכב, ביטוח מקיף וביטוח צד שלישי. לכל אחד מהביטוחים מטרה שונה והם כולם יחד נועדו לכסות על מצבים כספיים אשר קשורים לרכב.

בישראל ביטוח חובה הוא ביטוח אותו כל נהג חייב לעשות כאשר הוא מחזיק ברכב. למעשה אין לנהוג ברכב בארץ ללא ביטוח זה. ביטוח חובה הוא ביטוח שמכסה על נזקי גוף ונפש בלבד. מדובר על הנזקים האפשריים בתאונות דרכים הן לנהג, הן ליושבים לצידו ברכב והן להולכי הדרך שנפגעו כתוצאה מהתאונה. בסופו של דבר הביטוח נועד לדאוג לכך שלא יקרה מצב בו אדם אשר נפצע בתאונה אינו יכול לממן את הוצאות הטיפולים השונים כגון אשפוז, ניתוחים, שיקום וכן הלאה.

 

מהו ביטוח רכב מקיף?

 

ביטוח רכב מקיף הוא לא ביטוח אותו חייבים לעשות על פי החוק אך הוא נחוץ ביותר. ביטוח מקיף הוא ביטוח אשר מכסה על כל הנזקים הכספיים אשר קשורים לרכב. לא מדובר רק על נזקים שקשורים לתאונות אלא על נזקים שיכולים להיגרם לרכב כתוצאה מגניבה, שריפה, התלקחות, כוונות זדון וכן הלאה. מדובר על ביטוח מקיף במיוחד שכולל ביטוח שמשות ואף ביטוח של רדיו שנגנב.

ביטוח מקיף הוא אולי לא ביטוח אותו חייבים לעשות אך הוא נחוץ במיוחד וזאת משום שכשאתם רוכשים רכב חדש או אפילו משומש, אתם צריכים להגן על הרכישה שלכם. תהיו מכוסים גם במקרה של טוטאל לוס וגם במקרה של נזקים קטנים.

 

מהו ביטוח רכב צד ג'?

 

ביטוח רכב צד ג' הוא ביטוח אשר מכסה על נזקים לצד שלישי במקרה של תאונה. זאת אומרת שבמקרה של תאונה אתם לא תהיו מכוסים אך מי שפגעתם בו כן יהיה על פי הביטוח. יש לדעת – ביטוח רכב צד ג' כלול בתוך הביטוח המקיף.

אז מתי אנשים עושים ביטוח רכב צד ג' בלבד - כאשר יש להם רכב שאינו שווה כסף רב אך הם רוצים לכסות על עצמם במקרה של תאונה עם רכב אחר שכן ההוצאות עלולות להיות גדולות במיוחד.

 

מה חשוב לדעת על ביטוח רכב -

 

לא כל אחד יכול לעשות ביטוח רכב ואפילו כשמדובר בביטוח רכב חובה. יש פרמטרים מסוימים בהם יש לעמוד שכן לחברות הביטוח אין חובה לבטח כל אחד. ריבוי תאונות דרכים, עבירות תנועה רבות וכדומה יכולים להקשות על רכישת ביטוח חובה ואף מקיף.

לאנשים במצב כזה מומלץ לפנות לגופים פרטיים אשר מוכנים לבטח כל אחד תמורת פרמיה גבוהה מספיק. כמו כן, יש לקחת בחשבון כי ככל ששוויו של כלי הרכב הוא גדול יותר כך הפרמיה שלו תהיה גבוהה יותר וזאת לאור העובדה שחברת הביטוח צריכה לכסות עבור הנזקים ובהתאם למחיר היצרן.  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב