דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מידע על גירושים 

מאת    [ 28/12/2010 ]

מילים במאמר: 520   [ נצפה 3486 פעמים ]

מחפשים מידע על גירושים, מזונות, הסכם גירושין או הסדרי ראיה? כדאי שתבררו במקום מוסמך. אל תיפלו לאחת מהמלכודות הרבות שקיימות במערכת דיני המשפחה בישראל, מערכת שידועה כאחת מהסבוכות ביותר בעולם המודרני. 

לא רק שלאדם הפשוט אין את הכלים להתמודד ולהבין את כלליה של השיטה, אלא שלרוב גם לעורך הדין אין. לכן, עומדים ברשותכם עורכי דין מומחים, כאלו שעיסוקם וכל הניסיון שצברו הוא בתחום הסבוך הזה.

אז מה עושים? 

רבים העומדים בפני גירושים, פשוט לא יודעים מאיפה להתחיל ואיך להניע את כל המהלך. האם לתאם עם בן הזוג או לא? מתי לספר לילדים? אלו ושאלות רבות נוספות, שונות ומשונות, צצות מהרגע בו הוחלט על הצעד. לשם כך, ריכזנו עבורכם מספר טיפים שיעזרו לכם להירגע מעט, לסדר את הראש ולהתחיל לפעול. 

גירושים - זכויות וחובות

לפני כל דבר שתעשו, התייעצו עם בעלי מקצוע המתמחים בדיני המשפחה. קבלו מושג על איפה אתם עומדים בתוך הבלגאן הזה ואילו אופציות עומדות בפניכם. זכרו לברר לגבי הזכויות והחובות כלפי בן או בת הזוג וכלפי ילדיכם כמובן. זכרו כי לכל דרך בה תבחרו לפעול השלכות רבות, בררו עליהן והיו שלמים עם הדרך בה תבחרו.

הזהר מעצותיהם של  'בעלי ניסיון'

לאור אחוזי הגירושים הגבוהים בקרב החברה המודרנית, תמצא יודעי דבר רבים שחוו גירושים בעצמם. כאמור, דיני המשפחה בישראל סבוכים ולכל מקרה דקויות פרטניות שמשנות את כללי המשחק. יודעי דבר אלו, גם אם רוצים רק בטובתך, עלולים להסב לך נזק רב בעצות מטעות ובלתי הפיכות. 

השתדלו להגיע להסדרי גירושים

כמובן שהפתרון המומלץ ביותר הוא הסכם גירושין. במקרים רבים ניתן להגיע למצב בו כולם יוצאים מסופקים וכך להימנע מעימותים שעשויים להמשך שנים. אין ספק כי הסכם גירושין הוא הפתרון האופטימלי, אך לצערנו קיימת סבירות גבוהה שהגישור לא יצלח ותיגררו למאבק של ממש.

הימנעו מהפיכת ילדיכם כלי במשחק הגירושים

זכרו, ילדיכם הם הקורבנות הכי גדולים. אל תוסיפו פשע על חטא. אין צורך לשתפם בקורות המשפט, לפעול לכך שיעדיפו אתכם על פני בן הזוג או להפוך אותם לפונקציה מרכזית בעימות. השתדלו להשאירם ניטרליים. את הנזק שייגרם לילדים אם לא תעשו כך אי אפשר להסביר במילים.

אספו אינפורמציה עוד לפני תחילת הליך גירושים

המלצה חשובה מאד היא לאסוף פרטי מידע שיכולים לעמוד לטובתכם בדיון גירושים. תופתעו לגלות שבמקרים רבים אנשים מוצאים מידע על נכסים כאלו ואחרים, מדירות ועד חשבונות בנק בחו"ל שהוסתרו מהם על ידי בן זוגם. אינפורמציה זו תשרת אתכם בקביעת גובה דמי המזונות וכמובן בעת חלוקת הרכוש.

אל תתביישו לשכור בלש פרטי

אם אתם מרגישים שבן או בת הזוג מסתירים משהו, אבל אתם לא מצליחים למצוא או להוכיח זאת, שכרו בלש פרטי. במקרים רבים הוא יחשוף נכסים או בגידות שיכולים להיות כלי מרכזי במשפט. בלשות פרטית היא שירות יקר, אולם במקרים רבים התועלת עולה בהרבה על העלות.

נצחו ב'מרוץ הסמכויות' - זה השלב החשוב ביותר בהליך גירושים

אם הגעתם להחלטה סופית, מהרו להתייעצות עם מומחים לגבי הערכאה בה עדיף לכם לדון בעניין. דעו: ברגע שהוגשה תביעה אל רבנות אזורית או בית דין אזרחי, אין אפשרות להעביר סמכות שפיטת גירושים מאחד לשני. לכן חשוב להתייעץ במהרה עם מומחים לגבי הערכאה העדיפה לכם. תופתעו לגלות - לא בכל המקרים רבנות עדיפה לגבר ואזרחי לאישה.

עורך-דין ונוטריון מיכאל דרעי  - גירושין בהתאמה אישית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב