דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גירושין בהסכמה- יש חיה כזו? 

מאת    [ 28/12/2010 ]

מילים במאמר: 497   [ נצפה 3275 פעמים ]

הסטטיסטיקה אומרת שכל זוג שלישי בישראל מתגרש. אז נכון, אף אחד לא רוצה להפוך לנתון יבש ורובנו עובדים קשה כדי לשמר את נישואינו, אך כשהנישואין עולים על שרטון חשוב לעבור הליך מורכב כמו גירושין בצורה חלקה ככל הניתן מבלי להערים קשיים נוספים.
גירושין בהסכמה
כשחושבים על גירושים, מיד עולות אסוציאציות לא נעימות הקשורות במאבקים משפטיים ארוכים ובשברון לב. גירושים, רבנות ובתי משפט הם מושגים שנשמעים מאיימים, זה נכון, אך כשהגירושים נעשים בהסכמה השד לא נורא כל כך ואפשר לעבור את ההליך הלא נעים הזה בצורה חלקה ומהירה.
גירושין בהסכמה צריכים לנבוע מיחסים תקינים בין הזוג, על אף שהחליטו שדרכיהם נפרדות. גירושין מסוג זה לרוב נובעים מחילוקי דעות או מפערים שאינם ניתנים לגישור, ועל כן בני הזוג מחליטים לפרק את השותפות ההדדית בהסכמה ובלי רגשות כעס.
גירושים בהסכמה נפוצים הרבה יותר ממה שנהוג לחשוב ולכן בטרם תתחילו לתכנן אסטרטגיות ולאסוף ראיות עבור בית המשפט, מומלץ לנסות לנהל שיחה ידידותית עם בן הזוג. אולי תצליחו להגיע להסכמה ללא דיונים ארוכים בבית המשפט העשויים לגזול זמן רב מסדר היום של שניכם.
מאבק משפטי מניב תוצאות
לצערנו, לא כל הזוגות יכולים להתגרש בצורה ידידותית ובהסכמה, בייחוד כשאחד מהצדדים נאף וביצע בגידה. אם לא הצלחתם להגיע להסכמה הדדית, חשוב לשכור את שירותיו של עורך דין מקצועי המתמחה בדיני גירושין שיידע להגן על האינטרסים שלכם ועל רכושכם.
חלוקת רכוש היא אחת הסוגיות החשובות ביותר בכל הנוגע לביצוע הסכם גירושין, בייחוד כשלאחד הצדדים יש נכסים רבים. אם בטרם איחוד הזוגיות לא חתמתם על הסכם ממון, וודאו כי עורך הדין שלכם מבין את משמעות פירוק הקשר וידע להגן על רכושכם.
אל תהפכו לקורבן גירושין
במידה ותהליך הגירושין מחריף לכדי מאבק משפטי, כל נכסיהם של בני הזוג עומדים בפני איום. בעלי עסקים העומדים בפני גירושין מפחדים לאבד גם את עבודתם לצד הזוגיות שנחרבה, ולכן חשוב במקרים כאלה לתכנן אסטרטגיה שתגן על העסק מפני חיסולו. מהלך מתוכנן בקפידה ימנע מבעל העסק להפוך לקורבן ותאפשר לו להמשיך לעבוד ולהתפרנס גם אחרי שחולק הרכוש.
חלוקת המשמורת על הילדים
ישנם אנשים שלא בוחלים באמצעים ועשויים אפילו לעשות שימוש במשמורת הילדים כקלף מיקוח לחלוקת הרכוש. אל תאפשרו סחיטה כזו וצאו מנקודת הנחה שבית המשפט דואג קודם כל לטובתו של הילד ולכן המשמורת תיקבע בהתאם. עורך דין מקצועי ידאג שגם אם מרשו לא קיבל חזקה על הילדים, לפחות יזכה להסדרי ראייה הוגנים.
אסטרטגיות גירושין
במידה ולא הצלחתם להשיג גירושין בהסכמה והמאבקים המשפטיים מחריפים, אל תהססו להשתמש באסטרטגיות שונות כדי להגן על הסדרי הראייה של הילדים ועל חלוקת הרכוש שלכם. שופטים רבים לא רואים בגידות בעין יפה ולכן אם יש לכם הוכחות ממשיות שבן הזוג בגד, אל תהססו להשתמש בהן בבית המשפט.
יחד עם זאת, ועם כל הרצון להכאיב לבן הזוג שפגע ואכזב, חובתכם בתור הורים היא לחשוב קודם כל על הילדים. גירושים הם מצב לא נעים גם בשבילם, במיוחד אם אתם נגררים לקרבות משפטיים. הילדים לא אשמים בפירוק החבילה, אל תחשפו אותם למלחמת גירושין מלוכלכת. שמרו על מינימום של כבוד, לפחות בשבילם.

עורך-דין ונוטריון מיכאל דרעי  - גירושין בהתאמה אישית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב