שיווק בפייסבוק באמצעות שיתוף חווית הלקוח עם חבריו
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

שיווק בפייסבוק באמצעות שיתוף חווית הלקוח עם חבריו 

מאת    [ 27/12/2010 ]
מילים במאמר: 412   [ נצפה 2042 פעמים ]

 
 

היום, כשכמות משתמשי הפייסבוק בארץ חצתה קו שלושת המליון, כבר ברור לכולם הפוטנציאל האדיר של שיווק בפייסבוק – לעסקים גדולים וקטנים כאחד. יותר ויותר עסקים פותחים לעצמם דף פייסבוק , אוספים אוהדים, מגבירים מודעות למותג ומנהלים דו שיח עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים.
אך בה בעת, מהווה אתגר השיווק בפייסבוק את אחד האתגרים הגדולים העומדים כיום בפני עולם העסקים בכלל ועולם השיווק והפרסום בפרט. שהרי לקוחות המעוניינים בביצוע רכישה ספציפית – עדיין יפנו למנועי חיפוש ובראשם גוגל. ואילו המשתמשים בפייסבוק חפצים בעיקר בהתעדכנות תדירה לגבי חבריהם שברשת – מה התחדש - מה מעשיהם בימים אלו - מי היה איפה - עם מי , מתי ולמה ?
מותגים ופרסומות הינם נטל על משתמשי הפייסבוק – ואת זאת יודעים כבר כל מומחי הפרסום והשיווק בפייסבוק. הדרך המקובלת להתמודד עם אתגר זה הינה לאזן בין תוכן שיווקי לבין יצירת ערך למשתמש (בד"כ ע"י תוכן מקצועי מועיל או תוכן בידורי) וכן ליצור דו-שיח עם הקהל.

אך אם לרגע נבחן שוב את צרכיהם ופעולותיהם ה"טבעיות" של המשתמשים בפייסבוק – נבחין כי פעמים רבות ישנם "מאפיינים שיווקייים" המגיעים מהמשתמשים עצמם. כך לדוגמא נוכל להבחין במשתמש הממליץ על סרט מעניין שראה או מסעדה בה ביקר ונהנה. פעמים רבות ישתפו המשתמשים עם חבריהם אלבומי תמונות מהביקור בגן החיות, מהחוויה עם הילדים בפארק המים או מתערוכה ייחודית בה ביקרו.  שיתוף חוויות שכזה מהווה, גם אם בצורה עקיפה, המלצה לחברים על אותה פעילות (בבחינת – הייתי, נהנתי, אני משתף את כולכם בתמונות).
אם כך – קיים כאן פוטנציאל שיווקי אדיר בדמות הלקוחות המשתפים את חבריהם בחוויות ! ואם כבר משתפים אז עדיף כמובן בתמונות.
עסקים שיקדימו לזהות את הפוטיציאל (ובעיקר עסקים חוויתיים מתחום הפנאי, הבידור והתיירות) – יוכלו למנף את התופעה, ו"לסייע" ללקוחותיהם לקבל תמונות לשיתוף בפייסבוק. הסלוגן השיווקי החדש יהייה:  "מצטלמים לפייסבוק בחוויה בבית העסק – ומשתפים את החברים".  אז נכון שלכולם היום יש מצלמה בטלפון וקישור לפייסבוק באייפון... אבל אין תחליף לצילום איכותי, בשיא החוויה, בתמונות ממותגות – המתקבלות ישירות ובחינם כאלבום אישי לפייסבוק האישי של כל לקוח ולקוח.

ולסיום – מעט פרקטיקה. ניתן כמובן לצלם את כל הלקוחות ולהעלות את התמונות לדף הפייסבוק של העסק. החסרון העיקרי הוא בצורך של כל לקוח למצוא את תמונותיו בתוך גלריה גדולה – ולא תמיד הוא ידאג לשתף את חבריו בתמונות. קיימים גם פתרונות ייעודיים לצילום לפייסבוק ושיתוף אלבומי חוויה אישיים בפייסבוק האישי של כל לקוח ולקוח.

אז – תנו ללקוחות תמונות לפייסבוק – והם כבר ידאגו לשווק אתכם  !

 

איתן חפץ, מנכ"ל -  פיקטוגו בע"מ
 www.pic2go.com
http://www.facebook.com/Pic2go

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב