דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק בפייסבוק באמצעות שיתוף חווית הלקוח עם חבריו 

מאת    [ 27/12/2010 ]

מילים במאמר: 412   [ נצפה 2561 פעמים ]

היום, כשכמות משתמשי הפייסבוק בארץ חצתה קו שלושת המליון, כבר ברור לכולם הפוטנציאל האדיר של שיווק בפייסבוק – לעסקים גדולים וקטנים כאחד. יותר ויותר עסקים פותחים לעצמם דף פייסבוק , אוספים אוהדים, מגבירים מודעות למותג ומנהלים דו שיח עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים.
אך בה בעת, מהווה אתגר השיווק בפייסבוק את אחד האתגרים הגדולים העומדים כיום בפני עולם העסקים בכלל ועולם השיווק והפרסום בפרט. שהרי לקוחות המעוניינים בביצוע רכישה ספציפית – עדיין יפנו למנועי חיפוש ובראשם גוגל. ואילו המשתמשים בפייסבוק חפצים בעיקר בהתעדכנות תדירה לגבי חבריהם שברשת – מה התחדש - מה מעשיהם בימים אלו - מי היה איפה - עם מי , מתי ולמה ?
מותגים ופרסומות הינם נטל על משתמשי הפייסבוק – ואת זאת יודעים כבר כל מומחי הפרסום והשיווק בפייסבוק. הדרך המקובלת להתמודד עם אתגר זה הינה לאזן בין תוכן שיווקי לבין יצירת ערך למשתמש (בד"כ ע"י תוכן מקצועי מועיל או תוכן בידורי) וכן ליצור דו-שיח עם הקהל.

אך אם לרגע נבחן שוב את צרכיהם ופעולותיהם ה"טבעיות" של המשתמשים בפייסבוק – נבחין כי פעמים רבות ישנם "מאפיינים שיווקייים" המגיעים מהמשתמשים עצמם. כך לדוגמא נוכל להבחין במשתמש הממליץ על סרט מעניין שראה או מסעדה בה ביקר ונהנה. פעמים רבות ישתפו המשתמשים עם חבריהם אלבומי תמונות מהביקור בגן החיות, מהחוויה עם הילדים בפארק המים או מתערוכה ייחודית בה ביקרו.  שיתוף חוויות שכזה מהווה, גם אם בצורה עקיפה, המלצה לחברים על אותה פעילות (בבחינת – הייתי, נהנתי, אני משתף את כולכם בתמונות).
אם כך – קיים כאן פוטנציאל שיווקי אדיר בדמות הלקוחות המשתפים את חבריהם בחוויות ! ואם כבר משתפים אז עדיף כמובן בתמונות.
עסקים שיקדימו לזהות את הפוטיציאל (ובעיקר עסקים חוויתיים מתחום הפנאי, הבידור והתיירות) – יוכלו למנף את התופעה, ו"לסייע" ללקוחותיהם לקבל תמונות לשיתוף בפייסבוק. הסלוגן השיווקי החדש יהייה:  "מצטלמים לפייסבוק בחוויה בבית העסק – ומשתפים את החברים".  אז נכון שלכולם היום יש מצלמה בטלפון וקישור לפייסבוק באייפון... אבל אין תחליף לצילום איכותי, בשיא החוויה, בתמונות ממותגות – המתקבלות ישירות ובחינם כאלבום אישי לפייסבוק האישי של כל לקוח ולקוח.

ולסיום – מעט פרקטיקה. ניתן כמובן לצלם את כל הלקוחות ולהעלות את התמונות לדף הפייסבוק של העסק. החסרון העיקרי הוא בצורך של כל לקוח למצוא את תמונותיו בתוך גלריה גדולה – ולא תמיד הוא ידאג לשתף את חבריו בתמונות. קיימים גם פתרונות ייעודיים לצילום לפייסבוק ושיתוף אלבומי חוויה אישיים בפייסבוק האישי של כל לקוח ולקוח.

אז – תנו ללקוחות תמונות לפייסבוק – והם כבר ידאגו לשווק אתכם  !

 

איתן חפץ, מנכ"ל -  פיקטוגו בע"מ
 www.pic2go.com
http://www.facebook.com/Pic2go




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב