דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האיום האירני - אני מודאג 

מאת    [ 03/07/2007 ]

מילים במאמר: 1494   [ נצפה 3059 פעמים ]

אני מודאג - האיום האירני
מאת : רוני נגר

מדינת ישראל מצויה בשיא ההוויה שלה , ומהשיא הזה נותר לה להיות או לחדול , הכלכלה בשיא יציבותה , הבורסה איתנה , מרבית תושביה חיים את חייהם בבטחה יחסית, שיא במכירות כלי הרכב החדשים , תנופת בניה , שכונות חדשות מוקמות בכל עיר , חיי תרבות פעילים , חברות היי - טק נוחלות הצלחה חסרת תקדים בפיתוחים שונים בתחומי המיחשוב ומוערכות בכל העולם , כמו גם חברות טכנולוגיה .

במקביל , קבוצות רבות באוכלוסיה חוות עוני מחפיר , אנשים רבים מהמעמד הבינוני
יורדים ברמת החיים , לא מצליחים לשרוד והופכים לנזקקים . עמותות לסיוע מוקמות בכל קרנות העיר , מדיניות הרווחה קורסת .

הפשע והשחיתות בישראל תובעים שיאים חדשים מידי יום , מקרי רצח אשר מתבצעים בקלות יתרה ומצמררת , כנופיות פשע מאורגנות וחמושות משתלטות על בתי עסק , ונאבקות אחת בשניה על מוקדי השליטה .
מקרי אונס , גניבה ושוד רבים , אלימות בני נוער בדרגות ובעוצמות שלא הכרנו קודם לכן , אלימות במשפחה אשר גורמי המשטרה והרווחה עומדים מולם חסרי אונים ובתי המשפט אינם מטילים את כובד משקלם ותורמים להמולה זו .

כאן בדיוק הסכנה ביסוד המשך קיומנו כעם וכמדינה , המלחמה האחרונה אשר קרויה מלחמת לבנון השניה האירה את אשר מתרחש ואת אשר עתיד לקרות כפי שיוסבר להלן.

קבוצה אחת אינה רואה את המתרחש ומסרבת להכיר בגודל הסכנה בשל חיי נהנתנות , ובמידה מסויימת באופן טבעי רצונם בחיים נורמלים , ביחוד לאחר שנות מלחמה רבות עם אויבנו מסביב , הגיעה העת לומר די ולפנות לסדרי עדיפויות אחרים , מלבד זאת אנו חזקים דיינו , בזכות צה"ל , הגורם האנושי והעליונות הטכנולוגית ולכן אין כל סכנה לקיומנו , הטרור הוא אכזרי כמו גם המלחמות כולן אך אינם מהווים סכנה לקיום המדינה.

קבוצה שניה עסוקה בחיי היום יום הקשים , בהישרדות , דאגה לילדים , לבני המשפחה
להורים מבוגרים וכל מלחמה אחרת שאינה מן העניין הזה הינה מיותרת מבחינתם ויהא אשר יהא , לשם כך קיים צבא , שלטון וממשלה .

וכאן אני טוען שזהו מקור חולשתנו ובהמשך ( כמה צפוי או לא צפוי ) אערוך סינכרוניזציה בין תקופתנו לערב מלחמת העולם השניה , עליית הרייך השלישי בגרמניה .

נשיא אירן אחמדינאג'ד מצהיר שוב ושוב קבל עם ועולם , כי מדינת ישראל תושמד והמוסלמים כבר לחצו על הכפתור ואין נקודת חזור .
במלחמת לבנון השניה כשליש מהמדינה הופגז , שהה במקלטים ובחדרי בטחון וזאת על שום מה - , ארגון קטן שלח טילים אל עבר צפון המדינה ושינה את סדר יומה של כל המדינה , הרי בנינו יוצאים להלחם ומתגייסים למילואים , הלא כן - .

לא נלחמנו כנגד מדינה , או צבא מסודר עם כל היכולות הגלומות בצבא שכזה , לא הופגזנו מהאויר ע"י מטוסי אויב , ולא שעטו כנגדנו חטיבות שיריון בטנקים מאיימים .
ארגון בגודל חטיבה או אוגדה הצליח לשנות את סדר היום במדינת ישראל , להכניס את אזרחיה למגננה ואף לגרום לאבידות לא מעטות .
ארגון הרבה יותר קיקיוני , מפוחד ולא מסודר שולח טילים פחות מתוחכמים לעבר העיר שדרות וסביבותיה ואין לנו פתרון , סופגים , נהרגים סדר החיים משתנה ואין מושיע .

האם צריך להיות מומחה צבאי או לחילופין כושר נבואי בכדי להבין מה יקרה בעת מלחמה עם סוריה , אירן , חיזבאללה והפלשתינים ביחד - או כל אחד בנפרד ?
לסוריה ואירן ישנם טילי " שיהאב " המכסים את כל שטחי מדינת ישראל , מי יסייע למי? מרכז הארץ לצפונה , או דרום הארץ למרכזה - , במלחמה האחרונה כוחות הבטחון , כיבוי אש ורשויות הרווחה מתחו את יכולותיהם עד לקצה , וב" זכות " כמה טילים
קטנים מארגון טרור . מה יקרה כאשר מדינות עם יכולות עצומות הרבה יותר יתקפו את העורף בישראל - , מה שברור כי זאת הטקטיקה הראשונה במלחמה הבאה , מה שלא קרה במלחמות הקודמות , כיום אין חזית ואין עורף - הכל חזית .

כשהיטלר הזכיר לראשונה את חזונו להשמדת העם היהודי בכינוס המפלגה הנאצית , מעטים היו המומים מדברים אלו , אך רבים נוספים יהודים ולא יהודים לא האמינו כי הדבר ניתן ואפשרי , היטלר בנה כוח רב עוצמה ואיים במלחמה על אירופה באם לא ימסר לו חבל מסויים מצ'כוסלובקיה , מדינה קטנה , שקטה ושוחרת שלום .
היות ומנהיגי אירופה סירבו לקרוא את הכתוב ולהקשיב לדבריו של היטלר כפשוטם וביקשו שקט תעשייתי במקום להבין כי עדיף להילחם עכשיו מאשר יותר מאוחר ובתנאי פתיחה גרועים יותר , חתם עמו ראש ממשלת בריטניה צ'מברליין את הסכם " מינכן "
ובו הוא מעניק את החבל הצ'כי לגרמניה , ללא מלחמה ובנזיד עדשים ואף עמי אירופה האשימו את הצ'כים כי הינם מהווים מכשול לשלום בשל סרבנותם למסור חבל ארץ זה.
היטלר מבטיח בהסכם זה כי בריטניה וגרמניה לא ילחמו לעולם זו בזו וכי השלום על אירופה בר מימוש והשגה , מה שכולנו יודעים כי ההיפך הגמור קרה .

אחמדניג'אד מבטיח שוב ושוב להשמיד את ישראל , עורך ברית בלתי נתפסת בין אירן השיעית לבין ארגון " אל קאעידה " הסוני , מחמש ומאמן את ארגוני הטרור הפלסטינים ,
את ארגון החיזבאללה , משקם את הריסות הכפרים השיעים בלבנון ורובע " דאחייה " בבירות , מעניק עידוד וסיוע בנשק לסוריה , צבאו מתאמן לנגד עינינו ומדמה תרחישים אשר לקוחים ממלחמת ארה"ב בעירק וממלחמת לבנון השניה , מחזק את חיל האויר , את מערך הצוללות וחיל הים ובונה מוכנות כנגד נושאות המטוסים של הצבא האמריקאי . המזימה הולכת ומתרקמת לנגד עינינו ואנו שותקים , כשהבסיס והכותרת של תרחיש זה הינו הפיתוח הגרעיני האירני , מה שיהווה איום מיידי כלפי ישראל , כאשר כל תגובה מצידנו לפעולות טרור יזכה לאיום מיידי מצד האירנים ובכך חופש הפעולה היחסי אשר ניתן ואפשרי כיום לא יתקיים בעתיד .
או שמא ישתמש המנהיג האירני בפצצה גרעינית בו ברגע שיוכל , בדיוק כמו היטלר ולא ימתין להתגרות כלשהי , אלא שכרון הכוח והשנאה לישראל תעביר אותו על דעתו .

אני מודאג היות ולא ראיתי חוזק וחוסן במלחמה האחרונה , בפעילות כנגד הפלסטינים,
או בפעילות כנגד הקסאמים בשדרות וגם כשהתפוצצו אוטובוסים מימין ומשמאל בתקופת
ה " שלום " עם ערפאת ואחריו , לא עזרו לנו עליונות טכנולוגית ואולי פצצה כזו או אחרת אשר קיימת או לא קיימת ברשותנו , השתיקה שלנו במהלך השנים מול התעצמות החיזבאללה כאשר מנהיגנו הטעו אותנו לחשוב שהכל ידוע ונמצא בשליטה ולבסוף
" הופתענו " מחוסנו ועוצמתו של ארגון זה .
מתברר כי יותר מידי כוח , או עשיית רושם של יותר מידי כוח - זוהי החולשה .

בעת האחרונה נהרגו יותר ממאה מיליון אנשים במלחמות אזרחים בסודאן , קונגו שבאפריקה ומקומות נוספים והעולם שותק . אומות העולם אשר מתכנסות באו"ם ומקימות כוח שלום ומתיימרות להפגין הומאניות במאה העשרים ואחת לא עושות דבר ואם כן אזי מאוחר מידי ומעט מידי ובינתיים עשרות מיליונים נרצחים ללא סיבה .

אזי , מי אנחנו - , קיימת אצל רבים התחושה כי העולם לא ישתוק יותר , ארה"ב לצידנו ,
יש לנו הכוחות שלנו לפעול כנגד כל איום ואני טוען כי זאת אשליה , אנו חושבים שעיני העולם נשואות אלינו ואנו מן סוג של נסיכים אשר זהו אינטרס של העולם הרחב לכך שנתקיים ונשרוד כמדינה ואני טוען כי זוהי אשליה .
בו ברגע שיפגיזו את ערינו ויטבחו בנו זה לא יעניין אף אחד ועד שמישהו יתחיל לפעול
אולי יהיה מאוחר מידי ולא נתקיים יותר כמדינה שלטת במקום זה , והעולם יצטרך ליישר קו עם המצב החדש שיווצר ואנו היחידים אשר נשלם את המחיר הכבד מנשוא .

העולם לא מבין כפי שסירב להבין ערב מלחמת העולם השנייה כי ייתכן ותאוות האירנים ובעלי בריתם לא תבוא על סיפוקה בהשמדת מדינת ישראל וירצו להמשיך בכיבוש ובמלחמה עם הכופרים הנוצרים וישלבו מלחמה עם יכולותיהם החדשות ופעולות טרור אשר יגרמו למלחמת עולם ולמורת רוח בקרב עמי המערב .

ובכן , מה עלינו לעשות - - לפני שנדע מה לעשות יש להכיר בעובדות כי אנו נמצאים בפתחו של עידן מסוכן לקיומנו ועצם ההכרה הזו כי ישנה סכנה ממשית וקרובה מחוץ וסכנה להתפוררות פנימית עקב חברה חלשה , מפורדת אשר שחיתות ופשע בכל פינה .
ההכרה הזו הינה תחילתו של הפתרון , אנו צריכים להיות המתריעים בשער בפני כל העולם ואל לנו לחשוש גם מגורמים בתוכנו אשר טוענים כי אנו בכיינים ותמיד מפוחדים ועסוקים בטראומות השואה , הנחות יסוד אלו מחלישות אותנו .

יהודי גרמניה סירבו להאמין לאשר עתיד להתרחש ואם היו מספרים להם כי בעוד זמן לא רב יובילו אותם אל מחנות ההשמדה , הרי שהיו דוחים תיאוריה שכזו בבוז .
למרות שראו את העצרות , התהלוכות , עלייתו של היטלר ו " החולצות החומות "
סירבו להקשיב לאשר נאמר עד אשר קרה הנורא מכל .
ויהודי פולין אף הם לא שיערו בנפשם את אשר עתיד להתרחש ואף שההרג והסלקציה
התחילו לצאת לפועל בגרמניה ובמחוזות שונים בפולין , הרי בכל עיירה שהגיעו אליה הגרמנים , היתה ליהודים תקווה כי השמועות אינן נכונות או כפי שסיפר אחד הניצולים
כי אמו אמרה לו שהגרמנים עם מתורבת ואינו פוגע באזרחים חפים מפשע .

כן , חזרה אל מקורותינו , תורתנו והציונות יכולה להפיח רוח חדשה - ישנה בקרבנו ולהעניק לנו כוחות נפש אדירים , אם נתבונן בעמי האזור נראה את חוזקם עקב האמונה במטרתם ובהוויתם , למרות העוני והמשטרים הדיקטטורים בהם הינם חיים מצליחים להפיח בהם רוח לאומית ודתית .

אנו נתרחקנו מאדמתנו במובן הרוחני , וברגע שנכיר ביהדותנו ובהבנה מאין באנו ולאן אנו הולכים , היות והכרה זו נשתכחה אצל רבים מאיתנו נצטרך לחדש את הרוח אשר היתה עמנו תמיד ובזכות אותה הרוח ובעז"ה , נצליח להתגבר על המכשולים בעתיד .

אנו צריכים להילחם ללא פשרה בעליתה של אירן כגורם מכריע באזור , להילחם ללא פשרות באדישות העולם ולא במלחמה פושרת כפי שקיימת היום ותמיט עלינו אסון .
רק להקשיב ולהאמין להצהרות הנשנות שוב ושוב ע"י אויבנו , זה פשוט כל כך .

אינני שש אלי קרב ויש עשות הכל על מנת למנוע מלחמה והרג עם כל גורם כלשהו ןלכן ישנם דרכים רבות וכואבות להבהיר לאירנים את בהירות כוונותינו ( העולם ) , אך בל נשגה כדי להרחיק את המלחמה ולהטמין את ראשנו בחול , הדבר יקרב אותה מהר משצפינו ואכזרית מכדי שנוכל לצפות .

כל הזכויות שמורות לרוני נגר .
רוני נגר - שירת שנים רבות במשטרת ישראל כראש צוות בילוש ומודיעין במחוז ת"א ובצוות חקירות מיוחד לפשעים חמורים .
במקביל הוסמך להכשרה כחונך לבלשים ושוטרים חדשים .
בעל משרד לחקירות וייעוץ בטחוני בשם
" מדור - חקירות וייעוץ בטחוני "
בעל רשיון חוקר פרטי ורשיון ניהול משרד חקירות וכן מוסמך לאמן חוקרים מתמחים מטעם משרד המשפטים .
בעלים ומנהל של " חקירות דוט קום "
פורטל החקירות הפרטיות היחיד בישראל.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב