דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה הקשר בין עורכי דין לקניית דירה ועורכי דין תאונות דרכים 

מאת    [ 27/12/2010 ]

מילים במאמר: 784   [ נצפה 2085 פעמים ]

 

לכאורה אין שום קשר בכלל בין מקצוע עריכת הדין הקשור לקניית דירה ובין עורכי הדין העוסקים בדיני תעבורה (תאונות דרכים) ודיני נזיקין, פרט לעובדה ששניהם מבלים את רוב זמנם ביין כותלי בית המשפט בייצוג אזרחים תמימים אל מול החוק והשופט. אך לשניהם יש הרבה מן המשותף ובמאמר זה נסביר למה אם אתה רוכש דירה, הרי זה מן המתבקש שיהיה לך עורך דין לצידך (ממש כמו שאף אחד לא יערער על העובדה שאם היית מעורב בתאונת דרכים אין מנוס מאשר מלשכור את שירותיו של משרד עורכי דין). דבר ראשון יש להזכיר לכולם: גם אם ראיתם פרקליטי אל איי ואת כל העונות של אלי מקביל, עדיין, אין לכם סיכוי להיות בקיאים בחוק כמו עורך דין שמתמצא בתחום ודואג להתעדכן בכל החוקים והתקנות שהחדשים שנחקקים במדינה.

 

מכאן שאם חשבתם "לחסוך" לעצמם את דמי שכר הטרחה שאתם אמורים לשלם לעורך הדין ובמקום זה לייצג את עצמכם במן מעשה שליחות שכזה שאמור לסמל הרואיות ומלחמה של האיש הבודד מול טחנות הרוח הנוראיות שבאות עליו לכלותו - עצרו! ממש ממש לא מומלץ, אפילו לא בבית דין לתביעות קטנות. כל שופט יודע שבמידה שאין לכם את היכולת לשלם לעורך דין הרי שתוכלו לקבל אחד חינם מטעם האגף לסיוע משפטי, שכן לשופט אין סבלנות לנהל משפט מול אדם שלא מודע לדרך שבה יש להגיש הוכחות ועדויות. אז ראשית: אם קרה ואתם עתידים לכתת רגליכם אל בית הדין הקרוב, אל תנסו לצאת חכמים ולהגיע לבד, דאגו שיהיה אתכם עורך דין מטעמכם (ממשרד עורכי דין המתמחה בתחום המדובר) שלמד את המקרה לאשורו ויודע מה צריך להיעשות על מנת להציג את הצד שלכם בצורה הטובה ביותר.

 

כעת, משזה ברור, הרי לא צריך שיתעורר לכם שום ספק: הייתם מעורבים בתאונת דרכים? לא משנה אם אתם הצד הנפגע או הצד הפוגע, לא משנה אם אתם הצד האשם או הצד החף מפשע וגם לא משנה אם מדובר בתאונה בה חלילה מישהו נפגע או שרק התקלף טיפה הצבע מהפגוש הקדמי של אחת מהמכוניות -  חפשו לכם עורך דין תאונות דרכים ודאגו להביא בפניו כל חומר אודות אותה התאונה המצערת שיכולה להתברר כמצערת בהרבה באם לא תוצג כיאות בפני שופט. אפילו אם נראה כי על פניו המקרה לא ידון בתוך בית המשפט אלא "ייסגר בחוץ" בפשרה (או בסיוע מגשר-בורר) היו חכמים ולא רק צודקים והכינו מראש, לכל מקרה שלא יקרה, תיעוד של כל המקרה על כל פרט אפשרי (זהות העדים שהיו במקום ותיעוד מהמכון המטרולוגי אודות מזג האויר ששרר ביום התאונה, לדוגמה) והביאו בפני עורך דין המתמצא בכך (ככה שאם חצי שנה אחרי התאונה תקבלו זימון בבית המשפט ולא תזכרו בכלל במה מדובר, הרי עורך הדין שלכם פשוט יוכל לפתוח תיקייה ולעבור על החומר שהבאתם לו אז).

 

בכלל,  עשו לעצמכם כלל ודאגו שיהיה לכם כרטיס ביקור של עורך דין שכזה בצמוד לרישיון הרכב שלכם, לצד מסמכי הביטוח. ישנם עורכי דין שכאלה שמפצירים בלקוחותיהם להתקשר ממש לאחר התאונה על מנת שידעו מה לעשות (לקחת את פרטי הצד השני לא תמיד מספיק!). עכשיו תשאלו את עצמכם: מה קשורים עורכי דין שמתמחים בדיני תאונות דרכים (ומכאן שבקיאים דווקא בתחום דיני נזיקין) לעניין רכישת דירה או כל חלקת נדל"ן שהיא? או, טוב ששאלתם. מסתבר שאנשים מניחים שבבואם לקנות בית אין הם יכולים להסתבך, כי אחרי שמאי מקרקעין שהבנק שוכר מטעמו לבדיקת ערך הדירה לצורך מתן הלוואת המשכנתא ואחרי משרד התיווך שמצא לכם את הדירה, מה כבר יכול לקרות? למה כבר צריך שגם פה יהיה מעורב עורך דין?

 

אז מסתבר שעורך דין יכול להציל אתכם, כפשוטו, מלחתום על עסקת רכישת דירה עם אדם נוכל שהשטח כלל לא שייך לו או שהיה שייך לו (ולכן ימצא רישום מתאים בטאבו/ לשכת המקרקעין של ישראל) אבל ירד מנכסיו/ פשט רגל/ השטח עוקל ולכן אחרי שיקבל מכם את הכסף יוכל לברוח ולהיעלם (בהנחה שבכלל הציג את זהותו האמיתית) מבלי שאתם תקבלו בתמורה את הבית המיוחל (ותישארו ללא כסף וללא גג מעל ראשכם). סיבה מספיק טובה, לא? אבל גם אם אתם דווקא אלו שמוכרים את הדירה ורוצים לבצע סוף סוף עסקת מכירת דירה עם קונים שהציגו בפניכם הצעה כספית מתאימה, עדיין תוכלו להיעזר בשירותי עורך דין שכן ישנם היבטים שונים שאתם כלל לא חשבתם עליהם, סעיפים באותיות קטנות ועוד זוועות שרצוי שתהיה לכם יציאה חוקית מהם. דוגמה לכך הוא הסכם "זכרון דברים" שנהוג לחתום עם הקונים כאומר "לכם אני מתכוון למכור". אולם ההסכם הוא חוזה משפטי מחייב ואף אם תגלו שהדירה שלכם שווה יותר, או שזהות הקונים מפוקפקת, הרי שבלי עורך דין לצדכם, שיכניס "סעיף שחרור" בהסכם, עדיין תהיו חייבים למכור להם ובאותו המחיר הראשוני. אז עשו לעצמכם טובה ואל תעשו איפה ואיפה לגבי מתי צריך להיעזר ביעוץ של עורך דין ומתי זה סתם מותרות בשביל להרגיש בטוחים - בכל מקרה עדיף להיות בטוח ובשביל שתלכו לישון ללא דאגות שווה להשקיע חד פעמית בעורך דין טוב, שהרי לשקט (כולם יודעים) אין מחיר.

 

משה תבור




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב