יובל לובנשטיין
שופרסל ביג נסגרה בשבוע שעבר, לאחר תהליך דעיכה וגסיסה שערך זמן לא קטן.
שופרסל ביג, שנפתחה תחת הסלוגן "תמיד יש מה לחדש", אמורה הייתה לתת לציבור הלקוחות חווית קניה אחרת,שונה ומרגשת.
קמעונאית, הסלוגן היה נכון- מאחר ואנו כצרכנים, מחפשים לצד הצעת ערך טובה והוגנת, גם חוויה, ריגוש, צבע וריח. אנו מחפשים כל הזמן דברים חדשים, התחדשות, מבצעים, במילה אחת -חוויה. מגרש החוויה דורש מקצועיות, השקעה באנשים, כספים ובעיקר זמן.
הוואקום שנוצר לכאורה יתמלא מהר מאד, ונראה שמי שיכנסו לתוך הריק תהיינה דווקא הרשתות הפרטיות. אצלן תהליך קבלת ההחלטות מהיר יותר, ללא דיוני דירקטוריון מעייפים - מזהים ! מחליטים! מבצעים!.
רשת חצי חינם חרטה על דגלה, מהיום הראשון, לתת לצרכנים משהוא אחר - במחיר סביר. לרשת קהל לקוחות נאמן, למרות שמחיריה אינם הנמוכים בשוק.
עיצוב מדפי הרשת ססגוני ומרשים. הרשת מהווה מוקד לביקורי רשתות מזון דומות מחו"ל – אשר רואים ומתרשמים מהמראה ובעיקר – "מהמשהו האחר- Something Different!"
גם לרמי לוי יכולת להגיב מהר לשינויים בשוק. רמי לוי פתח לאחרונה, בשותפות עם מחלבות גד, פינת גבינות מרשימה ואין לו בעיה לפתוח פינות נישה נוספות כגון: דגים טריים, תבלינים, מאפייה וכן מיני טעמים וריחות.
רשת פרטית אחרת אשר יודעת להקשיב ללקוחותיה, היא רשת יינות ביתן, ההולכת ופורסת כנפיים מחוץ למקום היווסדה, אשקלון.
לרשת פינת דגים עם מבחר מרשים, כולל דגים טריים ולקראת סוף השבוע גוברת המהומה סביב מחלקה זו.
שחקנית נוספת שעשוה ליהנות מהסגירה של שופרסל ביג היא טיב טעם, שאם תשכיל להוריד את מחירי הצרכן שלה, תוכל לנגוס נתח בחלל שנוצר עם סגירת הרשת המתחרה.
הכותב, יובל לובנשטיין, הינו יועץ שיווקי ואסטרטגי לחברות בתחום מוצרי הצריכה. שימש בתפקידי ניהול בכירים ברשתות שופרסל, הום סנטר וקנה ובנה.
אני יובל לובנשטיין, יועץ עצמאי בנושאי קמעונאות:יעוץ שיווקי לרשתות קימעונאיותיעוץ שיווקי לחברות מוצרי צריכה - חברות יצרניות ויבואניותיעוץ וליווי תהליכי מיזוג בעיקר בדגש השיווקי והעיסקי. בלוג חדש מאת יובל לובנשטיין מסחר וקמעונאות - הסודות מאחורי המדפים