דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אשראי חוץ בנקאי - לא תמיד צריך לחלוק 

מאת    [ 27/12/2010 ]

מילים במאמר: 534   [ נצפה 2490 פעמים ]

האם קרה לכם כבר שהייתם בחנות בגדים גדולה, וקיבלתם הצעה להוציא כרטיס אשראי של מועדון הלקוחות של החנות? ואולי נתקלתם בזה בסופר שאתם קונים בו באופן קבוע, או בחנות אביזרי הרכב או בחנות הספרים הקרובה לביתכם? בשנים האחרונות תופעת כרטיסי אשראי חוץ בנקאי נעשתה נפוצה מאוד, ורבים הם האנשים המאחסנים מספר כרטיסים כאלה בארנק. אולם, האם כדאי להנפיק כרטיס אשראי חוץ בנקאי, מה הם הכרטיסים האלה בכלל, וכיצד נקבעת מסגרת אשראי חוץ בנקאי - כל התשובות לשאלות – במאמר שלפניכם.

מהו אשראי חוץ בנקאי ומי יכול לקבל אותו ?

למעשה, מרבית מועדוני הלקוחות הגדולים מנפיקים כיום כרטיס אשראי חוץ בנקאי, כמו גם רשתות השיווק, רשתות האופנה, רשתות הפארם ורבים אחרים. לקוחות אלה מונפקים במסגרת חוץ בנקאית, מה שמאפשר להם מסגרת אשראי נוספת וצבירת נקודות למימוש עבור הטבות, כפי שיוסבר בהמשך. מי שיכולים לקבל לידיהם כרטיסי אשראי חוץ בנקאי, הם מי שמשתייכים למועדוני הלקוחות השונים, אם של חנויות, ואם מדובר במועדוני עובדים בחברות ובארגונים גדולים (דוגמת הצבא והמשטרה, לשכת רואי חשבון, מורים, וכן חברות הייטק ותעשיה גדולות).

נתוני חברות האשראי המנפיקות כרטיסי אשראי חוץ בנקאי מעידים, כי הצרכן הממוצע מחזיק 1.4 כרטיסים, ועם כניסת נושא האשראי החוץ בנקאי באופן נפוץ יותר, ישנה עליה של 30% בביקוש לכרטיסי אשראי אלה. גם השימוש בכרטיסים אלה נפוץ יותר, ועל פי סטטיסטיקות מדובר על כך שלקוחות מוציאים כ-25% יותר בכרטיסי אשראי חוץ בנקאי .

מה לגבי מסגרת אשראי חוץ בנקאי ?

מסגרת אשראי חוץ בנקאי היא נפרדת לחלוטין ואינה תלויה במסגרת האשראי שמעמיד הבנק בפני הלקוח בעבור הכרטיסים הבנקאיים שברשותו. המשמעות? מסגרת אשראי חוץ בנקאי מאפשרת ללקוח מסגרת אשראי נוספת, אותה יוכל לנצל לפי הצורך. אותה מסגרת אשראי חוץ בנקאי קובעת גם את גובה ההלוואה שיוכל הלקוח לקבל באמצעות הכרטיס, אם ירצה בכך.

מהם היתרונות של אשראי חוץ בנקאי ?

יתרונותיו של אשראי חוץ בנקאי מסתכמים בהטבות המשמעותיות שהם נותנים למחזיקים בהם. היות ומדובר בשוק תחרותי, בו כל חברת אשראי מנסה למשוך אליה לקוחות רבים ככל האפשר, הרי שהמרוויח העיקרי מהתחרות הוא הלקוח, הנהנה מאפשרויות אשראי חוץ בנקאי מתקדמות. מחזיקי כרטיס אשראי חוץ בנקאי נהנים ממבצעים ומהנחות מוגדלות, מתשלום דרך נקודות הנצברות בכרטיס, מימי רכישות המיועדים להם בלבד, ואפילו מהחזרים כספיים באמצעות תלושים המגיעים לביתם בדואר.

יתרונות נוספים של אשראי חוץ בנקאי טמונים באפשרות להחזיק כמה כאלה, על מנת לגבות מקרה של אובדן כרטיס, היכולת לתמרן את הרכישות המבוצעות בכרטיסים אלה, כדי לבחור במספר מועדי חיוב, וכן אפשרות להשתמש בהם גם בחו"ל, על פי שערי המרת מטבע השונים בין חברת אשראי חוץ בנקאי אחת למשנה.

היתרון המרכזי של אשראי חוץ בנקאי הוא האפשרות לחלק את החיובים למספר תשלומים, ו"לגלגל" אותם לחודשים עוקבים. במילים אחרות, כאשר משלמים בכרטיס האשראי של הבנק, נפרע כל הכסף מהחשבון במועד החיוב, בין אם בעו"ש יש יתרה מספקת עבורו ובין אם בעקבות החיוב ירד החשבון למצב של משיכת יתר. בכרטיס אשראי חוץ בנקאי, לעומת זאת, יכול הלקוח לזהות מצב בו בחודש מסוים החיוב עומד להיות גבוה מדי, ולבקש לגלגל את החיוב לחודשים הבאים, בתשלומים, בצורה שיוכל לעמוד בהם.

בנוסף, אשראי חוץ בנקאי מאפשר קבלת הלוואות חוץ בנקאיות של סכומי כסף חד פעמיים, שלא במסגרת הבנק, כך שהבנק אינו מעורב במתן ההלוואה וחשבון העו"ש של הלקוח אינו לוקח בה חלק. הלוואות אשראי חוץ בנקאי הן הלוואות שקל לקבלן, ללא ערבים, במהירות, ואלה מאפשרות, למעשה, קבלת מסגרת אשראי נוספת ללקוחות.

בלוגר וכותב מאמרים בנושא, צרכנות פיננסית, הלוואות וכרטיסי אשראי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב