דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניתוח טכני - הסבר של הביטוי ניתוח טכני 

מאת    [ 26/12/2010 ]

מילים במאמר: 484   [ נצפה 1973 פעמים ]

ניתוח טכני בנוי בעיקר מגרף המחירים האחרונים של נכס פיננסי . יש המון שיטות חדשות בניתוח טכני, אך כולם נסמכות על ההנחה שדפוסים של מחירים ומגמות מתקימות בשוק המניות, ולפיכך ניתן לזהות אותם ולנצל אותם.

ניתוח טכני הוא הלימוד של מחירים של נכסים פיננסיים במטרה לחזות מגמות מחירים בשוק. תנועת המחירים מוגדרת כתנועה של הנכס הפיננסי, נפח המסחר ומספר הפוזיציות הפתוחות.

ניתוח טכני לא מנסה לנתח את המידע הפיננסי של חברה, תזרים מזומנים, חלוקת דיודידנדים ולחזות את העתיד, תחום שידוע בשם ניתוח פנדומנטל. יחד עם זאת יש משקיעים אשר משלבים בין ניתוח טכני לניתוח פנדומנטלי.

כמו כל שיטה של חיזוי, ניתוח טכני אינה מדויקת במאה אחוזים, אך בהחלט מנסה לתת תוצאה של חיזוי. סוגים מסוימים של ניתוח טכני, כמו ניתוח גרפים נתפסים בקר חלק מהמשקיעים כאומנות יותר מאשר מדע.

כמה מחקרים אקדמיים הסיקו שלשיטת הניתוח הטכני יש מעט כוח חיזוי, בעוד מחקרים אחרים הראו שניתן להשיג תשואה עודפת משימוש בניתוח טכני. למשל, שימוש בכלים לחיזוי לא לינארי שעושות שימוש ברשתות נוירונים הראו יכולת חיזוי משמעותית.

ניקח דוגמה כדי להבין את הוויכוח לגבי האפקטיביות של ניתוח טכני, מנתח פנדומנטלי מאוד בחיר העיר, "גרפים הם כלי נהדר לחיזוי העבר."

מאמר של הפדרל ריזרב הראה ששינויים בשוק המט"ח מתרחשים סביב קוי התמיכה והתנגדות.

ניתוח טכני - היסטוריה

ההנחות של ניתוח טכני הוסקו מצפיה ממושכת בשווקים הפיננסיים במשך מאות שנים. הענף הותיק ביותר של ניתוח הוא השימוש בנרות על ידי סוחרים יפניים במאה השמונה עשרה, והם פופולרים גם היום.

תאוריה נוספת אשר מבוססת על הכתבים של צארלס דאו המייסד של הדאו ג'ונס, עודד את השימוש בניתוח מסוף המאה התשע עשרה. המחקרים היום רואים בתאוריות של צארלס דאו אבן יסוד.

לניתוח טכני הכלים הטכניים והתיאוריות פותחו ושופרו בעשורים האחרונים עם שימת דגש על שיטות שנעזרות במחשבים.


ניתוח טכני - אמונות

המנתח הטכני לא מתעניין מדוע מחיר נע בכיוון מסוים, אלא האם הוא זז ולאיזה כיוון וכמה מהר ניתן לזהות זאת. למשל הוא לא מתעניין בסביבת העסק, ההנהלה או גורמים פנדומנטלים נוספים.

האנליסט של ניתוח טכני מאמין שאפר לעשות כסף על ידי השקעה בעזרת המגמה. למשל כאשר המגמה עולה ינסה המנתח הטכני לקנות מניות יחד עם כיוון המגמה.

כל עוד הוא מאמין שהמגמה נמשכת הוא ימשיך להחזיק בנכס הפיננסי. כאשר הוא יחשוב שהתנועה הסתימה או מתהפכת הוא ימכור את הנכס הפיננסי.

בנוסף לכך ניתוח טכני מחפש תבניות במחירים כדי ליצור גרף מחירים ולקחת פוזיציה במטרה לזהות תנועה. הכלים הטכניים באים לעזור למנתח הטכני לזהות את הכיוון של המגמה, העוצמה, מתי היא מתחילה ומתי מסתימת.

ניתוח טכני נמצא בקונפליקט אם הניתוח הפנדומנטלי. למרות שגם מנתחים פנדומנטלים שונים יכולים להסיק מסקנות מנוגדות לגבי הכיוון שהשוק צריך ללכת עליו.

ניתוח פנדמונטלי מנסים לזהות מחיר שהוא לא נכון ולנצל אותו עד שיבוא התיקון. לעומת זאת בניתוח טכני לא מתעניינים אם המחיר נכון או לא מתעניינים רק בכיוון שלו.

בעוד המנתחים הטכניים משתמשים בפתגמים שבהם הם מאמינים כמו "המגמה היא החבר שלך". שכח מהפנדומנטלי ולך בעקבות הכסף. דוגמה להשקפה השונה של ניתוח טכני ופנדומנטלי.

עמלות מסחר - עמלות מסחר מזולות למסחר בישראל. עמלות מסחר מוזלות למסחר בחו"ל. פטור מעמלות מסחר מיותרות. הטבת עמלות מסחר אטרקטיבית ללקוחות חברת הרמוניה שירות איתותים.


מינוף - סוגים שונים של מינוף. יתרונות וחסרונות של מינוף פיננסי.


שורט - מאמר בנושא שורט על מדד ת"א 25. אסטרטגיות השקעה מבוססות לונג ושורט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב