דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניתוח טכני - האם זה באמת עובד ? 

מאת    [ 26/12/2010 ]

מילים במאמר: 459   [ נצפה 2596 פעמים ]

ניתוח טכני , האם הוא באמת עובד היא אחת השאלות הגדולות הנידונות באקדמיה ובקרב הסוחרים בשוק ההון.

בעולם האקדמי מאמינים בעיקר בתאוריית השוק היעיל שההנחה המרכזית שלה היא שהתנועה בשוק היא בעיקרה אקראית. היות והתנועה בשוק היא אקראית, זה סותר את רוב ההנחות של ניתוח טכני אשר טוענת שיש תבניות בשוק שאפשר לזהות.

ניתוח טכני עובד

חלק גדול מהסוחרים מאמינים בניתוח טכני והם מסתמכים על השיטה הזאת כדי לסחור. מנתחים טכניים מאמינים שהשוק יוצר תבניות, מגמות שניתנים לזיהוי ואינם אקראיים. כפי שאת רואים שיטת הניתוח הטכני הפוכה לחלוטין להנחות הבסיסיות של תאוריית השוק היעיל ולכן בויכוח עם העולם האקדמי.

קשה מאוד למצוא פשרה בין תאוריית השקו היעיל לבין הניתוח הטכני, כלמור למצוא פשרה בין האקדמיה לבין הניתוח הטכני היות ושני הצדדים מחזיקים באמונות מנוגדות לחלוטין. האקדמאים מתייחסים לניתוח טכני בזילזול. באופן מסורתי לא היה מקום במחשבה האקדמית לניתוח טכני, הם מבטלים אותו כאילו מדובר בסוג של כפירה.

מצד שני קשה לתת הגדרה מדוייקת לתאוריה של ניתוח טכני היות ויש כלים וסגנונות שונים של ניתוח. חלק מהמרכיבים של ניתוח טכני נהיו מקובלים עם השנים וחלק הם מעט מוזרים גם היום. לסבך את העניינים עוד קצת לא כל שיטות הניתוח הן לחלוטין טכניות. קשה לתאר בדיוק מה התאוריה של הניתוח הטכני כוללת היות ויש משתנים רבים ביישום שלה. יש מנתחים טכניים המאמינים בנכונות של השיטה באותה קנאות שבה האקדמאים מאמינים בתאורית השוק היעיל.

יש מספר גרסאות של תאוריית השוק היעיל, יש הנחות משותפות לרוב הגרסאות. ניתוח טכני מצד שני היא צירוף של שיטות שונות ומגוונות שקשה להכיל תחת אותה מטריה. לכן נשארה לנו המשימה לעבור על הקטגוריות של ניתוח טכני ולאמוד את הסיכוי שלהם. כמובן שמדובר בהערכה אישית שלי.

א. רמות תמיכה, רמות התנגדות וקווי מגמה. שלושת הכלים המרכזיים האלו בניתוח טכני עשויים לעזור מאוד לסוחר. בצורה זו או אחרת רוב הסוחרים נסמכים על שיטות אלו.

ב. תבניות בגפים כמו ראש וכתפיים, תעלות, שיא כפול ומשולש וכדומה. האקדמיה הקדישה מאמץ רב כדי להראות ששיטות אלו חסרות תועלת, ואכן במידה רבה קשה לעשות בהם שימוש.

ג. גלי אליוט ותבניות של גלים. כלים אלו מוגבלים ביכולות שלהם ולא עומדות במבחן מדעי. יש מחקרים רבים באקדמיה אשר יפריכו את התקפות של שיטות טכניות אלו. יחד עם זאת יש סוחרים אשר טוענים שהם מרוויחים בעזרת שיטות מסחר אלו.

ד. סרגל פיבונאצ'י. כאשר משתמשים בו בצורה נכונה סרגל פיבונאצ'י יכול לעזור. יחד עם זאת הסוחרים עושים שימוש יתר בסרגל פיבונאצ'י. ההוכחות המדעיות לאפקטיביות של סרגל פיבונאצ'י ניתנות למחלוקת, ורוב האקדמאיים מבטלים שיטה זו של מסחר.

במאמר זה תקפנו במידה מה את שיטת הניתוח הטכני. חשוב לזכור שגם שיטת ניתוח פנדומנטלי היא לא חסרת פגמים. כדאי ללמוד באופן יסודי את שיטת הניתוח הטכני ולהתנסות בה עד אשר לומדים להשקיע בצורה רווחית. משקיע שאין לו זמן להיכנס לעובי הקורה יכול למצוא שימוש רב באיתותים טכניים על מדד ת"א 25 שעושים את העבודה בשבילו.

עמלות מסחר - עמלות מסחר מזולות למסחר בישראל. עמלות מסחר מוזלות למסחר בחו"ל. פטור מעמלות מסחר מיותרות. הטבת עמלות מסחר אטרקטיבית ללקוחות חברת הרמוניה שירות איתותים.


מינוף - סוגים שונים של מינוף. יתרונות וחסרונות של מינוף פיננסי.


שורט - מאמר בנושא שורט על מדד ת"א 25. אסטרטגיות השקעה מבוססות לונג ושורט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב