דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניתוח טכני - תמיכה והתנגדות 

מאת    [ 26/12/2010 ]

מילים במאמר: 533   [ נצפה 2362 פעמים ]

ברגע שמבינים את הנושא של המגמות בשיטה של ניתוח טכני , המושג המרכזי הבא הוא התנגדות ותמיכה. לעיתים קרובות מנתחים טכניים מדברים על המאבק בין הקונים למוכרים, או בין השוורים לדובים. זה מתגלם בכך שהמחירים של נכס פיננסי לעיתים רחוקות זזים מעל קו התנגדות או מתחת לקו תמיכה.

למה זה קורה?

רמות תמיכה והתנגדות נתפסות כחשובות בפסיכולוגיה השוק בקשר להיצע וביקוש. רמות תמיכה והתנגדות הם רמות שבהם סוחרים רבים מוכנים לקנות או למכור את הנכס הפיננסי. כאשר קוי מגמה אלו נשברות, ההיצע והביקוד והפסיכולוגיה שמאחורי תנועת המחירים משתנה, ואז נוצרים רמות חדשות של תמיכה והתנגדות צפוים להיווצר.

ניתוח טכני

מספרים עגולים כרמות תמיכה והתנגדות

סוג מסוים של רמות תמיכה והתנגדות שחוזרים על עצמם עבור נכסים פיננסים רבים הם מספרים עגולים. מספרים עגולים כמו 10, 20, 50, 100 ו- 1000 נוטים להיות רמות תמיכה והתנגדות חשובים היות והם מייצגים את נקודות ההיפוך הפסיכולוגיות המשמעותיות שבהם משקיעים רבים יקבלו החלטות קניה ומכירה. קונים לרוב יבצעו קניה מאסיבית של סחורה ברגע שהמחיר יורד למטה למספר עגול כמו 100, מה שמקשה על המניות לרדת מתחת לרמה זו. מצד שני, מוכרים מתחילים למכור מניות ברגע שהיא עולה לקראת מספר עגול ובכך מקשים על הקונים לעבור את קו ההתנגדות. הלחץ המוגבר של הקונים והמוכרים ברמות אלו הם שעושות אותם לנקודות חשובות של תמיכה והתנגדות.

התהפכות תפקידים

ברגע שרמת תמיכה או התנגדות נשברת, התפקיד שלה מתחלף. אם המחירים יורדים מתחת לקו תמיכה, הרמה הזאת הופכת להתנגדות. אם המחיר עולה מעל קו התנגדות, היא לרוב תשנה את תפקידה לקו תמיכה. ברגע שמחיר עובר את רמות התמיכה או ההתנגדות, מסיקים שההיצע והביקוש התהפכו וזה גורם לרמות לשנות את תפקידם. כדי שיתרחש היפוך אמיתי, חשוב שיתרחש תנועת מחרים חזקה עם שבירת קו ההתנגדות. כמעט בכל מקרה, יהיה למניה הן רמות תמיכה והן רמות התנגדות והיא תיסחר בין הרמות. רואים את זה בעיקר כאשר המניה מדשדשת ובה היא בודקת את רמות התמיכה וההתנגדות.

החשיבות של תמיכה והתנגדות

ניתוח טכני של רמות תמיכה והתנגדות הוא חלק חשוב במגמות היות ואפשר להיעזר בהם לקבלת החלטות השקעה ולזהות נקודות היפוך. למשל אם משקיע מזהה רמת התנגדות משמעותית שנבדקה מספר פעמים לאחרונה אך טרם נשברה, הם עשויים להחליט לקחת את הרווחים כאשר הנכס הפיננסי מתקרב לנקודה היות ולא סביר שהיא תשבור את רמת ההתנגדות.

רמות תמיכה והתנגדות בודקים ומאשרים מגמות ומי שעוסק בניתוח טכני צריך לעקוב אחריהם. כל עוד המחיר של המניה נשאר בין רמות אלו של תמיכה והתנגדות, המגמה צפויה להימשך. חשוב לשים לציין ששבירה מעבר לרמות התמיכה או ההתנגדות לא תמיד חייבת להצביע על היפוך. למשל, אם מחירים עלו מעל קו התנגדות של תעלה עם מגמת עליה, המגמה האיצה ולא התהפכה. זה אומר שעליית המחירים צפויה להיות מהירה יותר מאשר כאשר היא הייתה בתוך התעלה.

להיות מודע לנקודות החשובות האלו של תמיכה והתנגדות צריכות להשפיע על הדרך שבה משקיע סוחר במניה. משקיעים צריכים להימנה מלהכניס הוראות בנקודות משמעותיות אלו, היות ובאזורים האלו השוק מאוד תנודתי. אם המשקיע חש בנוח להכניס פקודה סביב רמת תמיכה או התנגדות, חשוב לעבוד לפי הכלל הבא: אל תכניס פקודה ישירות על רמת התמיכה או ההתנגדות. היות ובמקרים רבים, המחיר לא באמת מגיע למספר העגול, אלא משחק איתו. לכן אם אתה שוורי לגבי מניה אז תכניס פקודה מעט מעל קו ההתנגדות ולא על קו ההתנגדות עצמו. כמה נקודות מעל קו ההתנגדות. אותו הדבר כאשר אתה חושב שהשוק ירד.

עמלות מסחר - עמלות מסחר מזולות למסחר בישראל. עמלות מסחר מוזלות למסחר בחו"ל. פטור מעמלות מסחר מיותרות. הטבת עמלות מסחר אטרקטיבית ללקוחות חברת הרמוניה שירות איתותים.


מינוף - סוגים שונים של מינוף. יתרונות וחסרונות של מינוף פיננסי.


שורט - מאמר בנושא שורט על מדד ת"א 25. אסטרטגיות השקעה מבוססות לונג ושורט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב