דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניתוח טכני - מגמות בשוק 

מאת    [ 26/12/2010 ]

מילים במאמר: 480   [ נצפה 2226 פעמים ]

יש גרפים שבהם ניתן לראות את המגמה בקלות, אולם יש גרפים מדשדשים שבהם קשה לזהות מגמה. אחד המושגים החשובים ביותר בשיטה של ניתוח טכני הוא המגמה. המשמעות של מגמה בשוק ההון לא שונה בהרבה מהמשמעות הרחבה של המילה, מגמה היא לא יותר מאשר כיוון כללי שנכס פיננסי הולך עליו.

ניתוח טכני - מגמות 

הגדרה פורמלית של מגמה לא תמיד קל לזהות מגמה. להגדיר מגמה זה לא דבר טריוויאלי. בניתוח טכני, התנועה של נקודות גבוהות ונמוכות הן שיוצרות מגמה. למשל מגמה עולה מוגדרת כסדרה של מינימומים מקומיים עולים, בעוד מגמת ירידה מוגדרת כנקודות מקסימום מקומיות יורדות. 


סוגים של מגמות

מגמה עולה מגמה יורדת מגמה צידית/אופקית/דישדוש

אורכים של מגמות

תנועת מחירים בכיוון מסוים מסווגת לאחת משלוש סוגים, מגמה ארוכת טווח, מגמה בינונית ומגמה קצרת טווח. במונחים של שוק ההון, מגמה ארוכת טווח בדרך כלל נמשכת יותר משנה. מגמה בינונית נמשכת בין חודש לשלושה חודשים ומגמה קצרת טווח פחות מחודש. מגמה ארוכת טווח מורכבת ממספר מגמות בינוניות, שלעיתים נעות בניגוד לכיוון של המגמה הראשית. אם המגמה הראשית היא כלפי מעלה ויש תיקון כלפי מטה במחירים ולאחר מכן המשך עליות, התיקון נחשב למגמה בינונית. המגמות הקצרות מרכיבות הן את המגמות הבנינוניות והארוכות. כאשר מנתחים מגמות חשוב להתאים את גרף המחרים ליחידות הזמן המתאימות. כדי לזהות מגמות ארוכות טווח כדאי להשתמש בגרפים יומיים או שבועיים על תקופה של חמש שנים. גרפים יומיים מתאימים יותר לניתוח של מגמות קצרות ובינוניות. חשוב גם לזכור שככל שמגמה היא יותר ארוכה כך היא יותר חשובה, כך למשל מגמה בת חודש אינה חשובה כמו מגמה בת חמש שנים.

קוי מגמה

קוי מגמה היא שיטה פשוטה שבה משתמשים בניתוח טכני על ידי הוספה של קו אשר מייצג את המגמה בשוק. קווים אלו באים במטרה לראות בבירור את תנועות המחרים ולזהות נקודות היפוך אפשריות. קו תמיכה הוא קו שתומך בשוק, כלומר כאשר רמות המחירים מגיעות עליו הוא עשוי לדחוף את השוק כלפי מעלה. מנגד, קו התנגדות הוא קו שמנגד לעליית השוק, כלומר כאשר רמות המחירים מגיעות עליו הוא עשוי לדחוף את השוק כלפי מטה.

תעלות

תעלה היא שני קוי מגמה מקבילים שביחד יוצרים אזור חזק של תמיכה והתנגדות. גו המגמה העליון מחבר בין נקודות מקסימום, בעוד קו המגמה התחתון מחבר נקודות מינימום. תעלה יכולה לנוע כלפי מעלה, מטה או הצידה. אך לא חשוב מה הכיוון של התעלה הפרשנות נותרת זהה. המשקיעים יצפו מהנכס הפיננסי לנוע בין שתי הרמות של התמיכה וההתנגדות עד שהשוק ישבור את אחד מקוי המגמה, ואז המשקיעים יצפו לתנועת מחירים חדה בכיוון השביר. נעזרים בתעלות כדי לתאר בצורה ברורה איזורים חשובים של תמיכה והתנגדות.

החשיבות של מגמה

חשוב שמנתח טכני יהיה מסוגל לזהות מגמות ולהבין שהוא צריך להשקיע יחד איתם ולא נגדם. יש שתי אימרות ניתוח טכני "המגמה היא החבר של" (באנגלית "the trend is your friend") וגם "אל תתנגד למגמה" (באנגלית"don't buck the trend"), ומבהירות עד כמה ניתוח מגמות חשוב למנתחים טכניים.

עמלות מסחר - עמלות מסחר מוזלות ללקוחות חברת הרמוניה. עמלות מסחר מוזלות למסחר בחו"ל.


מינוף - סוגים שונים של מינוף. יתרונות וחסרונות של מינוף פיננסי.


שורט - מאמר בנושא שורט על מדד ת"א 25. אסטרטגיות השקעה מבוססות לונג ושורט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב