דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צו תשלומים בהוצל'פ 

מאת    [ 26/12/2010 ]

מילים במאמר: 483   [ נצפה 4070 פעמים ]

נפתח נגדך תיק בהוצאה לפועל?  קיימים נגדך כמה תיקים בהוצאה לפועל?

אין לך אפשרות לפרוע את החובות בבת אחת?

נקבע לך צו תשלומים ואינך מצליח לשלם את הסכום שנקבע לך?

חשוב שתדע-

כבר באזהרה שקיבלת מההוצאה לפועל, ניתנה לך, על-פי רוב, אפשרות לשלם את החוב בהוצאה לפועל בתשלומים.  גובה התשלומים קבוע באזהרה עצמה.  ככל שגובה ההחזר החודשי בגבולות יכולתך הכלכלית, עליך לפנות למרכז המידע בטלפון 35592* ולבקש מהמוקדן/ית לשלוח אליך שוברי תשלום.  במקרה בו אתה מעוניין לשלם את הצו מיידית בכדי למנוע אפשרות להליכים בטרם אזהרה נגדך או במקרה בו ברצונך להגיש בקשה דחופה כלשהי לרשם ההוצאה לפועל, באפשרותך לחסוך את זמן המשלוח אם תגיע בעצמך ללשכת ההוצאה לפועל ותקבל שם את שוברי התשלום.  

במקרה בו צו התשלומים הנקוב באזהרה גבוה מיכולתך הכלכלית, עליך להגיש בתוך 20 ימים ממועד שקיבלת את האזהרה, בקשה לצו תשלומים.  בקשה כזו יש להגיש לרשם ההוצאה לפועל כשהיא מפרטת את יכולתך הכלכלית, הוצאותיך ההכרחיות והוכחה כי אינך יכול לעמוד בצו התשלומים שנקוב באזהרה.    למרבה הצער, אני נתקל פעמים רבות בחייבים אשר הגישו בקשה לצו תשלומים ללא יעוץ מתאים לענייני הגשת בקשות להוצאה לפועל ובשוגג גרמו לעצמם נזק: בקשתם נדחתה, המועד להגשת התנגדות חלף וכהרף עין מוטלות עליהן סנקציות שונות.  כל שגרת חייך עלולה להתהפך בין רגע: עיקול משכורת. עיקול חשבון בנק. הגבלת רישיון נהיגה הגבלת כרטיסי אשראי. הגבלת יציאה מישראל. ועוד ועוד.   אתה יכול להימנע מכל אלו, על ידי הגשת בקשה לצו תשלומים ערוכה כנדרש וכוללת את כל הפרטים שציינתי.   רצוי מאוד לקבל ייעוץ בטרם הגשת בקשה לצו תשלומים מעורך דין הבקי בהוצאה לפועל.   

במידה ובאזהרה לא נקוב צו תשלומים או אם קיימים נגדך תיקי הוצאה לפועל נוספים, באפשרותך לפנות בעל פה בבקשה לצו תשלומים בסכום שונה מכפי שמופיע באזהרה. עליך להגיע ללשכת הוצאה לפועל, בתוך 20 ימים ממועד שקיבלת את האזהרה לשם חקירת יכולת בפני רשם ההוצאה לפועל. הרשם יתרשם ממך, ישמע כמה אתה מציע לשלם מדי חודש ויקבע לך צו תשלומים כפי שימצא לנכון.   עליך להביא עמך לחקירת יכולת את כל המסמכים הרלוונטיים לגבי מצבך הכלכלי.  לדוגמא: תלושי משכורת, הסכם שכירות, אישורי תשלום משכנתא, הוצאות רפואיות, תשלומי מיסים, חשמל, ארנונה וכדומה.   מסמכים אלו יסייעו לרשם ההוצאה לפועל להבין מהם ההוצאות החודשיות שלך.  בנוסף, עליך להצטייד בטפסי שאלון בהוצאה לפועל ותצהיר ויתור סודיות חתום ומאומת כדין.  

חקירת היכולת מאחוריך.  רשם ההוצאה לפועל פסק לך צו תשלומים.  אתה מקפיד לשלם את הסכום שבצו מדי חודש.  במצב כזה, האם אתה מוגן מפעולות כנגדך בהוצאה לפועל?

התשובה, למרבה ההפתעה: לא. אתה לא מוגן. תשלום צו התשלומים מונע מהזוכה להפעיל נגדך צו מאסר.  זוהי אומנם הגנה חשובה, אולם הזוכה רשאי לנקוט נגדך ביתר הליכי הוצאה לפועל.   לפיכך, בד בבד עם פנייתך לרשם ההוצאה לפועל למתן צו תשלומים, חשוב להגיש גם בקשה לעיכוב הליכי הוצאה לפועל.  רק החלטה מפורשת של רשם ההוצאה לפועל מעכבת את ההליכים.  כעת, אתה מוגן מפני הליכים שונים כל עוד אתה משלם את הצו שנקבע לך.   בהצלחה.

קובי רום, עורך דין הוצאה לפועל פועל בנושאי איחוד תיקים, גבייה, כינוס נכסים - בעבור זכאים וחייבים רבים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב