דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפורום של לנדמרק - כת, הונאה או תראפיה מסוכנת? 

מאת    [ 26/12/2010 ]

מילים במאמר: 560   [ נצפה 8441 פעמים ]

התשובה הקצרה למהו הפורום של לנדמרק היא 'אף אחד מאילו!' משעשע אותי לקרוא מיגוון רחב של כתבות על קורס הפורום של לנדמרק, שעושות מעט מאוד כדי להסביר מה זה בעצם, או איך זה עובד. אני חושב שזה קורה כי הכותבים משתייכים לאחת משלושת מהקטגוריות הבאות:

1)      כותבים שמתנגדים לתכניות עזרה עצמית משנות חיים, כי מטבען הן מחוץ לפרדיגמה המועדפת עליהם, בדרך כלל דת או פסיכולוגיה. אנשים אלה, במקרים רבים נוצרים שנולדו מחדש או חסידי ריק רוס, מבטלים את הפורום של לנדמרק כמרושע או מסוכן, ללא עדות ממקור ראשון, כי הם חושבים שקורס שאמור להיות בעל עוצמה רבה, לא יכול להיות שווה משהו אם אינו מבוסס על ישו או על תראפיה!

 

2)      כותבים שנוטרים טינה. אנשים אלה שולחים ביקורות שליליות כי בת זוגם עזבה אותם אחרי שהם עשו את הפורום של לנדמרק, או שהחבר שלהם נידנד להם יותר מדי לעשות את הקורס, או שהם עשו את הקורס ואהבו אותו, ואז הייתה להם אי הסכמה עם מישהו שעבד עבור לנדמרק והם נעשו מפוכחים. לאנשים אלה יכול להיות נסיון אישי עם לנדמרק אדיוקיישן, תלוי בטיבעה של התלונה שלהם.

 

3)      הפאנאטים. אנשים אלה עשו את הקורס ואהבו אותו, אבל אינם מסוגלים להסביר בשפה פשוטה מה קרה להם בקורס, ומה הם הרוויחו ממנו – הם משתמשים בשפה מעורפלת שהם למדו בלנדמרק, ולא נשמעים הגיוניים במיוחד לאלה שאינם בעניין.

 

אף אחד מהסוגים האלה של ביקורות אינו יעיל במיוחד כדי לתאר על מה הקורס, ועדיין הם מקיפים בערך 99% ממה שיש. אז הנה הגירסא שלי על מה שקורה בפורום של לנדמרק. (עשיתי אותו לפני 12 שנים, וחשבתי על זה הרבה מאז), שאני מקווה שהיא אובייקטיבית וכתובה בשפה פשוטה.

 

הפורום של לנדמרק הוא דיון על החיים – החיים שלך ובכלל. הוא לא דתי או פסיכולוגי; פילוסופי הוא מונח טוב יותר. הפילוסופיה התומכת מבוססת על הרעיון שאנשים אינם תופסים את העולם כפי שהוא, אלא לפי מה שמתאים לנקודת המבט המוקדמת שלהם, שמבוססת על נסיון העבר. איך שאנחנו מתמודדים בחיים, זה לא בהכרח למען אושר ואפקטיביות כמיטב יכולותינו. מה שחשוב יותר הוא שאיך שאנחנו מתמודדים מחזק את נקודת המבט המוכרת שלנו על העולם. אמיתות פשוטות אילו, אומר הפורום של לנדמרק הן המקור לרוב הסבל וחוסר האפקטיביות שאנשים חווים בחייהם.

 

נניח שאתה מישהו שנכווה ביחסים בגיל מוקדם, כמוני. אני החלטתי מתוך החוויות האלה שאי אפשר לבטוח באנשים. מאז נכנסתי ליחסים בחשדנות וחוסר אימון, מה שגרם באופן בלתי נמנע ליחסים להתדרדר, מה שחיזק את נקודת המבט הקודמת שלי על העולם! למעשה, בתת הכרה חיפשתי אנשים שהיו, הלכה למעשה, לא אמינים, כי זה עזר לי לאשש את כל ההסתכלות שלי. אמרתי שאני רוצה להיות מאושר, אבל מה שבאמת עשיתי היה להריץ את התסריטים הישנים כדי להצדיק את עצמי.

 

כשראיתי את זה, זה עשה עבורי הבדל גדול – יכולתי לשוב ולבטוח באנשים בפעם הראשונה מזה זמן רב, ואני נמצא עכשיו ביחסים מספקים שהם לגמרי אחרים מאיך שזה היה בעבר.

 

אז אם דברים בחיים שלכם מתנהלים בדרך מסויימת שאתם לא אוהבים, ולא קלטתם דרך להתמודד עם זה כך שתקבלו את מה שאתם  רוצים, הפורום של לנדמרק יכול להיות מאוד שימושי עבורכם. זהו קורס ממושך (3 ימים שלמים), והוא יכול להיות מאתגר. אבל הוא יכול להיות גם מאוד שימושי. אני מקווה שזה עוזר להסביר כמה דברים על הקורס.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב