דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפולי השתלת שיער: האם זה בשבילי? 

מאת    [ 26/12/2010 ]

מילים במאמר: 493   [ נצפה 3500 פעמים ]

בכל בוקר נשארת לך ערימת שיער על הכרית? כשאתה מסתרק, שובל של שיערות נותר על המברשת? מצטערים לבשר לך, אבל כנראה אתה סובל מתהליך נשירת שיער. אז מה עושים? רצים לקנות פאה, משחות, תרופת סבתא? כיום יש פתרון יעיל, שגם נחשב מאוד אמין – השתלת שיער.

חצי מהגברים בעולם מתקרחים. בדרך כלל התופעה מתחילה בדילול שיער בחלקו העליון של הראש או בקדמתו, מה שיוצר מפרצים. כיום ישנן עשרות דרכים לטיפול בתופעה, אך אין ספק שהשתלת שיער, המתאימה לכ- 60% מהאנשים, היא היעילה ביותר. מדובר בטיפול חד פעמי המחזיק מעמד לטווח ארוך.

מה גורם לקרחת לגדול על הראש?

הגורם המרכזי של התקרחות הוא פעילות במערכת הגוף אשר מדכאת את גדילת השיער. שורשי השיער אינם מצטמצמים, אך בגלל דיכוי גדילת השיער כמעט ולא תהיה צמיחת שיער, מה שדורש פיתרון לטווח ארוך כדוגמת השתלת שיער.

מהו תהליך השתלת שיער?

תהליך השתלת השיער בנוי על טיפול כירורגי המבוצע בהרדמה מקומית. הפלסטיקאי מעביר שיער מהחלק האחורי של הקרקפת אל האזור הדליל שבו קיימת נשירת שיער. בדרך כלל השיער המושתל צומח באופן נורמאלי וטבעי ממקומו למשך כל החיים, מה שהופך את טיפולי השתלות שיער לטיפולים היעילים ביותר כמעט לכל סוג של קרחת.

היום כבר לא רואים שמדובר בהשתלת שיער

עד שנות התשעים השתלות שיער בוצעו בעזרת קבוצות של שיער זר שהושתל באזור הדליל. אמנם האזורים הדלילים מולאו בשיער, אך החיסרון העיקרי של שיטה זו היה במראה השונה של השיער המושתל, שגרם לאי טבעיות ומבוכה. כיום לאחר התפתחות התחום, כבר לא ניתן להבחין ולזהות שמדובר במקרה של השתלת שיער.

השיטות המרכזיות להשתלות שיער

כיום ישנן שתי שיטות עיקריות להשתלת שיער. המאפיינים העיקרים המבדילים בין השיטות הם גודל השתלים, הציוד הטכנולוגי, כמות הטיפולים הנצרכים ואופן לקיחת השיער מהעורף. השיטה הנפוצה ביותר היא השתלה של יחידות זקיק ויש שיטה נוספת, שיטת ה- F.U.E.

מה עושים בהשתלת יחידות זקיק?

בתהליך השתלת יחידות זקיק הרופא המנתח לוקח רצועות עור מעורפו של המטופל. רצועות אלו מופרדות לזקיקי שיערות שתפקידם להישתל בתוך חתכים באזור המקריח. חשוב לציין שתהליך השתלת שיער אינו מלווה בכאב מכיוון שהוא נעשה בהרדמה מקומית. החיסרון של טיפול זה הוא רמת המורכבות שלו, מה שלעיתים דורש כמה מפגשים.

השתלת שיער בשיטת  F.U.E

שיטה זו כוללת לקיחת שורשי זקיקים בעזרת מכונת ניקוב דמוית למחט. המכשיר חותך רצועות עור קטנטנות שבתוכן מצויים הזקיקים. לאחר מכן הזקיקים מופרדים באמצעות מלקחיים קטנות ומוחדרים לאזור בו הופיעה התקרחות באמצעות המחט הדקיקה. כדאי לדעת שלפני טיפול זה נדרש המטופל לגלח את ראשו.

מה קורה בתקופה שאחרי השתלת השיער?

חשוב מאוד לדעת שלאחר השתלת שיער מגיע תהליך של נשירת שיער. השיער נושר, אך השורשים המושתלים נשארים בראש, ודרכם גדל השיער מחדש. אופי גדילת השיער המושתל וצבעו זהים לשיער באזור ממנו נלקח, לכן נדרש פלסטיקאי מיומן שידע לקחת מהגוף שיער המתאים לשיער הראש.

עדיין חושש?

אכן, פעם התוצאות של השתלות שיער היו גרועות יותר, אך כיום אין כבר מה לחשוש. עם התפתחות הטכנולוגיות בתחום וניסיונם הרב של המנתחים בארץ, הפיתרון הנכון והיעיל ביותר לבעיה של קרחת הוא השתלת שיער. בעידן הזה כבר אפשר לומר בבטחה: השתלת שיער זה בהחלט בשבילך, ורוב הסיכויים שתימצא מתאים לעבור אותה.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב