דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תרגול שיטת פאולה בהריון, במהלך לידה וכשיקום מלידה 

מאת    [ 26/12/2010 ]

מילים במאמר: 897   [ נצפה 3036 פעמים ]

אצל כל אדם (משני המינים) התרגול של שיטת פאולה יכול להשפיע במקביל על שתי סיסטמות גופניות: מצד אחד ביכולתו לארגן פעילות הממוקדת באזור שאליו מיועד התרגיל ומצד שני לעודד תנועה כללית חסרת גבולות מוגדרים. אחד המושגים המקובלים לתאור התנועה הכוללת נקרא "תגובות לואי". תגובות אלו באזורי הגוף השונים מושפעות מהגורם האישי של האדם המתרגל; הן קשורות לאישיות המתרגל, למצבו הגופני ובעיקר לנכונות פנימית לשחרור. אצל המין הנשי הריון ולידה מעצם טבעם מזמנים שחרור תנועתי המסייע לצורכי הגוף בשני המצבים, הן במהלך ההריון והן במהלך הלידה. השינויים העוברים על הגוף הנשי בתקופת ההריון והתנועתיות הפנימית המתרחשת מאליה במהלך ההריון ובשעת הלידה מהווים הזדמנות מצוינת להשתמש בתרגילים כנקודת פתיחה לתנועה ספונטנית כוללת ומשחררת. בצד ההשפעות המובהקות מסייעים התרגילים גם לייצב את הנשימה, להפיג כאבים למנוע דחיפות שעלולות מאוחר יותר להזיק לרצפת האגן של האישה. בנוסף לכך ההכנה ללידה בשיטת פאולה מגמישה ומחזקת את האגן ותנועתו. תרגול שיטת פאולה במהלך ההריון וכהכנה ללידה

תרגול שיטת פאולה במהלך הריונות מסייע לנשים בתופעות הנלוות להריון ובמהלך הלידה גם יחד. מקצת מהתרגילים דרושים בשני המצבים ואחרים ייחודיים לכל מצב ומצב. התרגילים הנלמדים במהלך ההריון מוטבעים בגוף ומאפשרים לנשים לעזור לעצמן במהלך הלידה בכמה דרכים: עידוד התכווצויות הסוגרים ואת היפתחות תעלת הלידה הן בעזרת תרגילים המופעלים מאזורים מרוחקים כגון הידיים, טבעות העיניים והפה, והן על ידי הפעלה מכוונת וישירה של אזור האגן עצמו.  השתתפותה הפעילה של היולדת בכיווצים מונוטוניים של הסוגרים, העיניים והפה יכולה לעודד את הצורך הספונטני של הגוף ביחס לקצב הצירים ולהתכווצויות הרחם. כל זה  תלוי אמנם בנכונותה האישית של היולדת להיכנס למצבים שבהם השליטה העצמית רופפת. השימוש בשיטת פאולה במהלך הלידה כרוך גם בארגון תנאים הולמים לתנועה חופשית המשחררת את הגוף ומעודדת תנועתיות, זאת במיוחד אם היולדת כבר תרגלה את שיטת פאולה באופן כוללני במהלך ההריון. ההשפעה המשולבת שיש לתרגילי השיטה על הפגת כאבים ואיכות הנשימה של היולדת יכולה לקדם את קצב הלידה. תרגילים שאינם דורשים מאמץ פיסי ועם זאת מפעילים מאליהם שרירים בלתי נשלטים מעלים את הביטחון של היולדת ואת יכולתה לעזור לעצמה. כושרן של נשים שהתנסו בשיטת פאולה להכיר תחושות עדינות הקשורות לסוגרים מעלה את רמת רגישותן ואת תשומת לבן לתחושות חדשות ואת היכולת להשתמש בהן.

מקצת מהתרגילים משפיעים לטובה על גוף האישה בהריון. הראשון מביניהם הוא לשים ידיים על העיניים בשכיבה על הגב או לחילופין על הצד תוך תשומת לב לתחושות המקומיות המתעוררות בתגובה ובמקביל למצבו הכללי של הגוף. הנחת כפות הידיים על העיניים מוטב שתיצור שקערורית שתזמן פעילות של העיניים בשעה שהידיים מונחות עליהן. תנועות ספונטניות מתעוררות בעקבות מצב זה הן באזור העיניים והן במערכת הנשימה ובתנועת הגוף. מאחר שתגובות אלו תואמות את הדרוש לגוף מומלץ להניח להן להתרחש ולא להפריע למהלך זה עד כמה שניתן. תרגיל שני בחשיבותו - לשכב עם כף יד ימין פתוחה באצבעות פשוקות ובו בזמן להרפות את הכתף תוך תשומת לב לקשר בין הכתף לבין אצבעות כף היד. תרגיל זה מעודד את שחרור הגב. תרגיל שלישי -  כיווצים קלים של העיניים. העיניים עצמן יכולות להיות עצומות או פקוחות לפי העדפת המתרגלת, והכיווצים יכולים להיעשות בקלילות כאילו מדובר ברצף של קריצות או בניסיון חוזר של העפעפיים לגעת במרכז העין. תרגיל זה יכול לזמן תגובות נוספות בפנים ובאזור הנרתיק. מוטב להמשיך ולהתרכז בכיווצי העיניים ולאפשר לתגובות הגומלין להתרחש באופן ספונטני בגוף כעניין אוטונומי.

קבוצה אחרת של תרגילים המומלצת לתקופת הריון מכוונת לחיזוק רצפת האגן הנוטה להיחלש במהלך ההריון. ההבחנה בין תרגול רצפת האגן במהלך ההריון לבין תרגולו לאחר הלידה חשובה כדי למנוע הפעלה כוחנית של השרירים הטבעתיים בזמן ההריון. מומלץ לכווץ קלות את הספינקטר הקדמי פעמים רבות ככל שניתן, אם נדרשת הפסקה מוטב להניח את הידיים על העיניים ולחזור לכיווצים קלים במקום לעבור לתרגיל אחר. הדבר מתאפשר תרגול ממושך יותר. התרגיל המכונה ש ממושכת דרוש הן במהלך ההריון והן בזמן הלידה, חשוב לשים לב לשתי הצורות השונות של השימוש בו במצבים אלו. במהלך ההריון שואפים אויר באופן רגיל ונושפים את האויר תוך כדי השמעת הצליל שששש והתמדה בכיווץ ממושך של הספינקטר הקדמי. בכל המצבים להוציא לידה ופעולת מעיים חשוב לאפשר לספינקטר להישאר מכווץ לכל משך הוצאת האויר והשמעת השששש, אם יש קושי להתמיד בכיווץ ממושך אפשר להרפות לרגעים ולחזור ולכווץ שוב. במהלך הלידה אין צורך לכווץ, התרגיל משמש לשמירה על נשימה יציבה ולפתיחה של תעלת הלידה. זאת בשל נטייתו של הגוף להעזר בזמן לידה בנשיפות ככוח פנימי הדוחף את העובר. מסיבות אלו יש לו חשיבות רבה לצורכי הלידה, במהלכה הוא פועל באופן שונה מאשר בכל מצב אחר. בשעת הלידה אין צורך לבצע את התרגיל כמתואר קודם אלא לנשוף תוך כדי השמעת הש ש ש ללא כיווץ. הנשיפה עוזרת לפתיחה של תעלת הלידה ולירידתו של העובר כלפי מטה.

 

 

 

 

 

 

חיזוק ושיקום רצפת האגן לאחר לידות

נשים שילדו בעזרת תרגילי שיטת פאולה יכולות להמשיך ולתרגל את רצפת האגן לצורך חיזוקה כפי שתרגלו בהריון. הייחודי לאופן הפעלת האזור לאחר לידות הוא הצורך להפעיל את הספינקטרים באמצעות כיווצים קלים ולהימנע מכל הפעלה כוחנית.

 

סמדר נבו מורה מוסמכת לשיטת פאולה. מנוסה בהכנה ללידות, בשחרור מכאב ובאיזון כיווצים והרפיות במצבים נשיים שונים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב