דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד מתחילים לטייל בארץ? 

מאת    [ 24/12/2010 ]

מילים במאמר: 372   [ נצפה 3159 פעמים ]

איך להתחיל לטייל בצורה הנכונה?

במבט ראשון, אפשר לחשוב שזו שאלה מעט תמוהה. פשוט פותחים את עיתון סוף השבוע האחרון וקוראים את המדור השבועי עם ההמלצה לטיול סופ"ש הקרוב, או לחילופין גולשים לאחד מאתרי החדשות הגדולים. אם ההצעה מסקרנת ומעניינת עבורנו אז מחליטים שזהו היעד שלנו לשבת, מארגנים את הילדים בבוקר שבת, מכינים צידה לדרך ויוצאים לטייל, כשהתוכנית היא לטייל במשך כמה שעות ואז לסיים עם אטרקציה מעניינת עבור הילדים ולחזור הביתה מותשים, אך מרוצים.

מה שבאמת קורה בפועל בפעמים רבות הוא שמטיילים רבים מוצאים את עצמם תקועים בפקקים מתמשכים עם מטיילים רבים אחרים שהיה להם את אותו הרעיון של הטיול בעקבות אותה ההמלצה וההחלטה להגיע לאותו מקום מומלץ דווקא באותו סוף שבוע. במקרים אחרים מסתבר להם שבכתבה היו חסרים פרטים חשובים או שהכתבה אינה מעודכנת ושדברים השתנו בשטח עצמו מאז כתיבת ההמלצה, ללא שכותב ההמלצה וידא זאת לפני שהכתבה התפרסמה. בין אם מסלולי הליכה נחסמו, ניתנה המלצה שלא במועדה לראות פריחה, סכנות בטיחות או חניונים המועדים לפריצות רכב וכדומה.

כדי להימנע מתקלות כאלו או דומות ישנם כמה צעדים שניתן לבצע מראש ע"מ להקדים תרופה מכה ולהבטיח הנאה מרובה מהטיול.

כמו דברים רבים אחרים, גם פה הניסיון נרכש לאורך שנים, אך ניתן ורצוי להתחיל עם מסלולי טיולים בארץ פשוטים וקצרים הקרובים לבית, וזאת כמובן תוך דאגה לציוד הבסיסי לטיול כגון מי שתייה בארץ חמה כשלנו, כובע ומפת מסלול. חשוב שהמסלול יתאים למזג האוויר ולתכנן שעת יציאה מוקדמת דיה על מנת לא להיתקע בשטח לאחר שעת השקיעה, ותמיד כדאי גם להתייעץ ולשאול בפורומי טיולים ולשאול לגבי מידע שיש לדעת מראש לפני היציאה לאותו המקום.

המלצות מסלולי טיולים המתפרסמות בתפוצה רחבה בערוצי התקשורת השונים, צפויות לגרור בעקבותיהן מטיילים רבים באותו מסלול בטווח של שבוע-שבועיים לאחר הפרסום. אם אין מדובר באירוע ייחודי (כגון פסטיבל, טקס דתי) או תופעת טבע קצרת מועד (תצפיות שלג, שטפונות או פריחה מרשימה ונדירה) כדאי מאד להימנע מאותו המסלול למשך שבועיים שלאחר הפרסום, בהם אותו מסלול צפוי להיות עמוס בהרבה מאשר בימים רגילים, אם מדובר על תופעת טבע יפה - במקרים רבים ניתן למצוא חלופות שהן פחות עמוסות.

תמיד כדאי לטייל עם אנשים נוספים, חברים, מכרים, טיולי משפחות ועוד. הדבר מקבל משנה תוקף כאשר מדובר בטיולים הכרוכים במאמץ פיסי ניכר או בשטחים מבודדים או אזורים רגישים מבחינה ביטחונית כגון יהודה ושומרון, מרחב התפר ואזורי הגבול.

 

המאמר על טיולים בארץ מוגש באדיבות האתר inature.info, מרכז המידע על שמורות הטבע בארץ, מסלולי טיולים, גנים לאומיים ועוד - עם מעל 105 מסלולי טיולים מוצעים ו-500 דפים על שמורות טבע באתר.


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב