דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גירושין בגיל צעיר- תקווה להתחלה חדשה 

מאת    [ 24/12/2010 ]

מילים במאמר: 449   [ נצפה 3613 פעמים ]

גירושין הינם תמיד מורכבים וקשים לשני בני הזוג, בכל מצב ובכל שלב בחיים. יחד עם זאת, בני זוג צעירים אשר עוברים גירושין חווים קשיים אשר אופייניים במיוחד למצבם. כאשר נישאים בגיל צעיר, פעמים רבות התחושה היא שהאהבה תשרור בבית החדש לתמיד והיא גם תנצח את כל המכשולים. זוגות צעירים העומדים בפני גירושין עוברים מפח נפש כפול ומכופל, שכן סמיכות הזמנים בין החלום הגדול- תקופת החיזור והחתונה, לבין שברו- גירושין כואבים, מעצים מאוד את תחושת הכישלון האישי והתסכול. נוסף על כך, גירושין בגיל צעיר כרוכים בלחצים חברתיים מין הסביבה. רבים מרגישים שהם מנוסים וחכמים יותר מבני הזוג, ועצותיהם שניתנות מתוך כוונה טובה מזיקות יותר משהן מועילות. אין ספק שלפני שפותחים בהליכי גירושין מומלץ מאוד להיעזר בניסיונם ובעזרתם של יועצי זוגיות, פסיכולוגים, וכל מי שעשוי לעזור לשקם את מערכת היחסים ולהחזיר אותה למסלולה. יחד עם זאת, מי שעובר גירושין בגיל צעיר, מרגיש פעמים רבות שהסביבה לא מכבדת את שיקול דעתו ואת החלטתו.

ישנם כמה סיבות העלולות להביא בני זוג לידי גירושין בגיל צעיר. הראשונה שבהם הינה הכרות קצרה מדי לפני הנישואין. בתחילת הקשר כל אחד מבני הזוג נישא על כנפי אהבתו, ואינו מצליח לראות את כל אותם פגמים אנושיים של בן או בת זוגו, הקיימים אצל כל אחד מאיתנו. גירושין עולים על הפרק, במקרים אלו, כאשר מדובר בחוסר התאמה שלא ניתן לגשר עליה כמו הבדלים בהשקפות העולם או בתוכניות לגבי העתיד. הסיבה השנייה האפשרית של גירושין בגיל צעיר, היא שהנישואים עצמם לא נעשו בלב שלם. גירושין מסוג זה שכיחים בעיקר בקרב קבוצות מסורתיות יותר, בהן הלחץ להתחתן הינו גדול. סיבה נוספת אפשרית של גירושין  בגיל צעיר הינו חוסר בשלות רגשית של אחד הצדדים או של שניהם. במקרים אלו, יתכן מאוד שבני הזוג העומדים בפני גירושין עדיין אוהבים מאוד זה את זה, אך מתקשים לצלוח את האתגריים הרגשיים הכרוכים בחיי זוגיות, כמו הצורך להתפשר.

בזמן הליכי גירושין מומלץ לכל זוג בכל גיל שהוא, לנסות לשמור כמה שיותר על קור רוח ולא להיגרר למריבות וחיכוכים נוספים. עבור זוג צעיר עניין זה חשוב במיוחד, שכן כך יוכלו שני בני הזוג להימנע מהמרירות, הכעס והצלקות הנפשיות שקשורות פעמים כה רבות בהליכי גירושין. אם אתם עומדים בפני גירושין ואתם בתחילת או אמצע שנות העשרים לחייכם, כדאי מאוד לדעת שיש פתח לתקווה. מי שעברגירושין יוצא מהם על פי רוב חכם ומנוסה יותר, ולא פחות חשוב מכך- מודע יותר למה חשוב עבורו במערכת יחסים זוגית. מיד לאחר שתעברו גירושין אתם תחושו עצובים ופגיעים, וזהו מצב טבעי. לאחר גירושין השתדלו להקיף את עצמכם באנשים אהובים שמכירים אתכם שנים רבות, שיוכלו לנחם ולעזור בשעה קשה זו. אל תופתעו אם זמן קצר לאחר גירושין החברים ובני המשפחה ינסו לעודד אתכם לחזור למעגל החברתי של הפנויים והפנויות. נסו להבין לליבם, שכן טובתכם היא שעומדת בראש מעייניהם, אך יחד עם זאת עשו את הצעד הזה רק כשאתם עצמכם תרגישו בנוח. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב