דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיפוצי דירות ועיצוב פנים 

מאת    [ 23/12/2010 ]

מילים במאמר: 712   [ נצפה 4222 פעמים ]

השיפוץ כבר מזמן לא רק נחלתם של בתים מוזנחים שהקירות בהם לא ראו צבע שנים, או שמערכת האינסטלציה על סף קריסה. גם בתים חדשים יחסית, אפילו דירות מקבלן, מבקשים היום מגע של שיפוצניק.

רק בישראל, רוכשי דירות משקיעים מאות אלפי שקלים מבצעים שינויים מרחיקי לכת בדירות החדשות שרכשו זה מכבר. הם רוצים לבדל את עצמו מסטנדרט דירות בבניין, ומבקשים להתפרע, לשפץ ולעצב את דירתם ולהפוך את הדירה למוצר ייחודי שנתפר עבורם שמתאים לצרכים ולפנטזיות שלהם,  ולרוב ואין סכום כסף שיעצור אותם. הם נוסעים ברחבי העולם וחשופים לבתים יפים, הוא לובשים בגדי מותגים ושעוני מותגים ורוצים להפוך את ביתים הפרטי למותג, והכי חשוב, הם בטוחים שהשקעה בשיפוץ ועיצוב הבית תשביח את ערך הנכס שלהם. אם בעבר הסתפקו הרוכשים בהוספת מספר נקודות חשמל, כיום הדירה החדשה הממוצעת עוברת שינויים מפליגים הכוללים הזזת קירות, שינוי מיקום של חדרים, הוספת ועיצוב חדרי אמבטיה ושירותים, החלפת מרצפות בפרקטים ועוד. בפרויקטי היוקרה המגמה עולה מדרגה כאשר דיירים קונים מספר דירות, מחברים אותן ומשנים לחלוטין את עיצוב הפנים המתוכנן כדי ליצור את דירת חלומותיהם. זאת עד לדרגה שאף דירה במגדל היוקרה לא דומה לדירה אחרת. חברות הבנייה נערכו למגמה של עריכת שינויים מפליגים בדירה באמצעות הקמת מחלקות שינויים מיוחדות, העסקת מעצבי פנים והכנת מחירונים מפורטים הכוללים את עלות השינויים

לא ברור איך ומתי הפכנו לעם של משפצים כפייתיים, ההוצאות הכבדות, הרעש, והבלגן לא מרתיעים משפחות רבות בישראל, שרואות בשיפוץ מסיבי של הבית אירוע חגיגי ומוכנות להישבע שהחיים שלהן נחלקים לשניים: לפני השיפוץ ואחריו. בניגוד למעבר דירה, תחום שבו ניכרת עלייה בעיקר בחודשי הקיץ, שיפוצים נערכים במשך כל השנה, מה גם שלא מדובר במהלך של כמה ימים, אלא לרוב כמה חודשים. תהליך השיפוץ  מומלץ למשפחות שמעוניינות להתאים את דירתן הקיימת להתרחבות המשפחה ו/או לשינוי בצרכיה. מדובר בשיפוץ יקר יותר משיפוץ סטנדרטי, אבל בתמורה מקבלים את האפשרות להמשיך ולהתגורר בסביבת המגורים המוכרת והנוחה.

כמה טיפים לשיפוץ הבית בתקציב נמוך:

1. על מנת להפוך את הבית לבית חלומות של ממש, מומלץ למצוא את האיזון המושלם בין תיכנון הפונקציונאלי להגשמת פנטזיות עיצוביות יחודיות. הבית אינו מוזיאון ותפקידו אינו יצוגי בלבד. שידרוג  הדירה מחייב מחשבה רבה והגדרת יעדים, כאשר המטרה העיקרית כפולה: השגת האווירה הרצויה שתהיה נעימה לדיירי הבית ולאורחיו, תוך שמירה על סידור פנימי פרקטי למגורים, המאפשר ניהול חיים נוחים, ושמירה על התקציב המוגדר מראש.

2. השלב הראשון הוא ההחלטה של עיצוב וסגנון מסויים. כאשר בוחרים סגנון מסויים קל יותר לשלב בין חומרים והצבעים השונים ולארגן את הרהיטים והפריטים בבית.

3. אל תלכו שבי אחר אופנות שנראות יפה מאוד בחדר התצוגה בחנות, אך אינן מתאימות בהכרח לאופי חייכם, לאופי הדירה ואפילו לאישיות שלכם. אם בכל זאת תרצו להשתמש בצבעים טרנדים, תנו להם ביטוי באביזרים ולא בחפצים גדולים.
4. התמקדו בפינה החמה שהיא האזור בו אתם נהנים לבלות את מרבית זמנכם, עצבו אותו באופן שיהיה נוח לישיבה, שיקרין אינטימיות וחום, ושיהיו בו פריטים האהובים עליכם במיוחד.

5. השתמשו בכל הפעולות השונות שתפקידן להעשיר את המראה הפנימי- דקורציה, ריהוט,  ציפויים, צבעים, טקסטורות, גופי תאורה, הנמכות וקירות גבס, אביזרי נוי שונים, מכשירי חשמל דקורטיביים, כריות, מפות, כיסויי ספות, כיסויי מיטה, וילונות שטיחים. שילוב נכון של פרטי טקסטיל (וילונות כריות, מפות שטיחים) הוא אמצעי מוצלח וזול לשדרוג מיידי של מראה החלל, במודבר בפריטים זולים יחסית שניתן להחליף מתי שמתחשק, ומומלץ להחליט על משפחת צבעים.

6. מספיק להחליף כמה פריטים מרכזיים בדירה החדשה, לסדר מחדש את הרהיטים, לצבוע קצת שונה או אפילו להרכיב וילונות חדשים, שאותם ניתן להרכיב משלל בדים במחירים שונים, כך שבכל רמת תקציב ניתן להשיג את האפקט העיצובי הרצוי,  וכבר  שדרגתם את הדירה וקיבלתם אוירה חדשה.

7. צביעות הקירות - הכי טוב ופשוט להיצמד לשניים עד שלושה גוונים ולהתמיד איתם בשביל לקבל אמירה עיצובית.  ניתן להוסיף טפט על קיר אחד, ואת הקיר הסמוך לצבוע באחד מגווני הטפט.

8. בחדרי ילדים נסו לחשוב קדימה, כי צורכי הילדים משתנים כל כמה שנים, והעדיפו מיטה נפתחת, ועיצובים שקל וזול להחליף, כמו מנורות, תמונות, מובייל וכריות.

9. גם בחדרים קטנים אפשר לעשות חלוקת חלל נכונה ולמצוא פתרונות אחסון חכמים. כדי ליצור חיץ בין אזורים שונים בחדר (שינה, למידה, משחק ואירוח) אפשר להשתמש בשטיחונים להגדרת טריטוריה.

10. ולסיום החליטו על תקציב ועמדו בו. אין צורך להתפרע. חריגה מתקציב משאירה חור בכיס, יוצרת כעסים ומפספסת את המטרה. גם מינימאלי ובטוב טעם יכול להיות מעולה ויפה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב