דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה הקשר בין התמכרות למין לבין כעסים, מתחים ועצבים? 

מאת    [ 23/12/2010 ]

מילים במאמר: 745   [ נצפה 3033 פעמים ]

מה הקשר בין התמכרות למין לבין כעסים, מתחים ועצבים? / מאת יואב ברנזון

 

 

מין חולני ומין בריא

 

מין בריא ומין חולני הם שני דברים שונים לגמרי. מין חולני הוא מין שמתבטא בפורקן, בצורך להתרוקן, לשחרר לחצים ולהירגע מעומסים פנימיים, מתסכולים, ממתחים, מעצבים, מעצבות ומכעסים.

 

לעומת זאת, מין בריא אינו קשור בכלל לפורקן. הוא אינו נובע מ"לחצים" נפשיים או אחרים אלא להיפך - מקשר רגשי קרוב ואמיתי, מרצון לאהוב, לבטא רכות ואינטימיות ולהיות קרוב. המין הבריא אינו כפייתי ואינו לחוץ אלא בדיוק הפוך - הוא נובע ממקום נינוח, מלא, רגוע, מסופק וטוב.

 

 

 

הפרשה מוגברת של טסטוסטרון

 

אצל גברים קיימת הפרשה מוגברת של הורמון הטסטוסטרון. הורמון זה משפיע בין היתר על רמת האגרסיביות והתוקפנות הגברית, על מידת הלחצים, הכעסים והעצבים של הגברים. במקביל, הוא גם אחראי על מפלס החרמנות הגברי ועל מידת המיניות של הגבר.

 

ההורמון הזה הרבה פעמים עלול "לחבר" בין שני דברים שבעצם אינם קשורים בכלל אחד לשני - בין מתחים ואגרסיביות לבין מיניות. כיוון שאצל מרבית הגברים ישנה הפרשה מוגברת של הורמון הטסטוסטרון - אצל גברים קיים סיכון מובהק יותר מנשים להתמכר למין בגלל רמת המתחים, הלחצים והאגרסיביות של גברים מצד אחד ומידת החרמנות והמיניות שלהם מצד השני. כך יוצא, שחלק לא מבוטל מהגברים רואה בסקס ובמין אמצעי לפורקן של לחצים ו"שחרור" של מתחים הרבה יותר מאשר ביטוי של אהבה ורוך. נשים אינן נוטות לשתף פעולה עם הגישה החולנית והנפוצה הזאת בקרב גברים, הרואה במין כאמצעי לפורקן מתחים, כי הן מעדיפות ובצדק לעשות שימוש במין כביטוי של אהבה ורוך.

 

 

 

70% מהגברים נמצאים בקבוצת הסיכון להתמכרות מינית

 

הסיכוי של גברים להתמכר למין הוא יחסית מאוד גבוה. לפחות 70% מאוכלוסיית הגברים שייכים לקבוצת הסיכון להתמכרות למין ועלולים למצוא את עצמם מכורים למין בתקופות מסויימות בחייהם. הסיבה לכך היא ההפרשה המוגברת של הורמון הטסטוסטרון. ככל שגברים הם אגרסיביים, לחוצים וחרמנים יותר - כך הסיכוי שלהם להתמכר למין כאמצעי זמין ונוח לפורקן לחצים ולהפחתת מתחים הוא כמעט בלתי נמנע.

 

רמת הטסטוסטרון הגבוהה אצל גברים גורמת לכך שמלכתחילה גברים "חרמנים" יותר מנשים, זקוקים לכמויות מין גדולות בהרבה מאלו שנשים זקוקות להם, עסוקים בצורה כפייתית במין, להוטים אחרי סקס ומשקיעים במרדף אחרי מין הרבה יותר מנשים.

 

 

 

החולשה הגדולה של גברים 

 

המציאות המודרנית, שבה הגבולות הם מטושטשים ואילו האפשרויות הן בלתי מוגבלות, רק מחריפה את הסיכון להתמכרות מינית של גברים ומעצימה את הסיכוי לכך. כיוון שהפיתרון המיני הוא זמין מאוד, קל להשגה ואף נתפס ברוב המקרים כדבר חיובי מבחינה חברתית ומוסרית היקף ההתמכרות המינית של גברים נמצא בעלייה מתמדת בכל שנה. 

 

ההתמכרות המינית היא תופעה כה נפוצה בימינו עד שגם המנהיגים הבולטים והגברים המצליחים ביותר נגועים בה ונדבקים בה בדיוק כמו אחרון הגברים הפשוטים. נשיאים, ראשי מדינה, ספורטאי צמרת, שחקנים מהשורה הראשונה, מצביאי צבא, מדינאים דגולים - דוגמת קלינטון, קצב, טייגר וודס, ברלוסקוני, ביבי ועוד רבים וטובים, כמעט כולם נפלו במלכודת המין שהיא עקב אכילס של גברים רבים. חשוב להבין גם, מתוך הדוגמאות הללו, שבגלל ההתמכרות המינית גברים רבים מפסידים את מעמדם, את כוחם, את שמם הטוב, את העוצמה הכלכלית שלהם ואת הקריירה שלהם, את היחסים עם הנשים שלהם, את המשפחות שלהם ואת הילדים שלהם. הנזק מהתמכרות מינית הוא כה גדול, שקשה מאוד להעריך את היקפו הנפשי והכלכלי המצטבר.

 

וטיפ לסיום: לפרטים נוספים בנושא גמילה מהתמכרות למין לחצו כאן.

 

יואב ברנזון הוא אבי תורת התרפיה הגנטית ומומחה עולמי בתחום הגמילה מהתמכרויות באמצעות שיטת GET שהיא שיטה חדשה ומהפכנית לגמילה באמצעות נטרול גנים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב