דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בידוק בטחוני וביקורת גבולות בנמל התעופה בן גוריון ובמסופי הגבול, בין בטחון, הגירה ופרנויה של ממש - יומן מסע 

מאת    [ 23/12/2010 ]

מילים במאמר: 394   [ נצפה 4436 פעמים ]

ביטחון או פרנויה? חוויות מצמררות שיער של תיירים המגיעים לישראל

סוף השנה האזרחית- עונת חג המולד הינה עונת תיירות המביאה למדינת ישראל תיירות מגוונת שאינה בהכרח תיירות נוצרית ? צליינית.

יהודי התפוצות מנצלים את חופשת חג המולד והסילבסטר לחופשה בישראל, כך שלא נדיר כלל לראות תיירים יהודים מארה"ב, קנדה, אנגליה, צרפת ומדינות אחרות מטיילים כמשפחות בין אם עצמאית ובין אם כטיול פרטי באתרי התיירות המרכזיים כגון מצדה, קיסריה, יפו, אילת וכמובן ירושלים הבירה.

בנוסף, אזרחים מוסלמים של מדינות זרות כגון דרום אפריקה, אנגליה ועוד מגיעים ארצה במהלך חופשת חג המולד ומנצלים את החופש שאינו קשור בחג מוסלמי כלשהו לטיול באתרים הקדושים לאסלאם בתקופת חג המולד הנוצרי. בין האתרים שמבקרים אותם תיירים מוסלמים  ניתן למנות את קבר נבי מוסא (סמוך ליריחו), מערת המכפלה בחברון, מסגד אל אקצא בירושלים, מסגד עומאר ואף אתרים בצפון כגון בעיר עכו, נצרת ועוד. גם כנסיית הקבר הינה מקום קדוש לאיסלאם שכן ישו נחשב לנבי עיסא.

נושא הבידוק הביטחוני המופרז ושאלות חסרות תקנה מצד משטרת הגבולות עלה לאחרונה לא פעם לכותרות. כל עבודתו השירותית של מארגן התיירות הנכנסת מתגמד כאחת נוכח המבוכה הגדולה עמה מתמודדים רבים מהתיירים עם הגיעם ארצה. במהלך חופשת חג המולד Christmas time האחרונה נתקלתי בשתי תלונות מרגיזות במיוחד בנושא. האחת, תייר אמריקאי שהגיע ונחקר בשאלות טיפשיות ע"י משטרת הגבולות בנתב"ג לגבי מטרת הגעתו. אותו תייר שהיה עד לא מכבר טייס קרב בחיל האוויר האמריקאי אף ננזף ע"י השוטרת על כך שנקב בשמי כאיש הקשר שלו בארץ בהיגוי לא נכון (הרי ברור לאותה שוטרת כי התייר האמריקאי הבא לטיול פרטי בארץ חייב לדעת עברית תקנית...), מיותר לציין כי כניסה של אורחי תיירות עסקית למדינה זרה המתחילה במסכת חינוך וחקירות אינה מקובלת  כלל ועיקר. באותו יום ממש, הגיעו 3 מוסלמים אזרחי דרום אפריקה לטיול פרטי בארץ אותו ארגנה חברתי, האב והאם בשנות הארבעים לחייהם ? כניסתם אושרה לאחר זמן קצר, אך בתם בת ה-13 עוכבה משך 4.5 שעות עד שהותרה כניסתה ארצה במעבר הגבול אלנבי.

עם כל הכבוד לנושאי הביטחון וההגירה, אני משוכנע שעם מעט יותר אכפתיות ובצעדי התייעלות והדרכת צוות טובה יותר ניתן לספק לתייר הבא ארצה שרות איכותי, אדיב ונעים תוך שמירה על האינטרסים הביטחוניים והכלכליים של מדינת ישראל. כמארגן תיירות נכנסת על גווניה השונים: צליינות, טיולים פרטיים, תיירות עסקית, תיירות משולבת עם ירדן ומצרים, תיירות יהודית ותיירות כנסים, צר לי עד מאוד כי מאמצינו השיווקיים העצומים מסתיימים בשרות לקוי מצד גורמים ממלכתיים.

 

 

אהלן אולימפוס 08-6347022 שרות מצויין לאורחים מחו"ל בארץ, בירדן ובמצרים, שרות מיוחד לדוברי ספרדית, תיירות פרימיום וניהול אתרי תיירות 08-6909050




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב