דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רואי חשבון והתמחות בראיית חשבון 

מאת    [ 23/12/2010 ]

מילים במאמר: 391   [ נצפה 4517 פעמים ]

 

רואי חשבון משתלבים בכל ענפי המשק, כחשבים וסמנכ"לי כספים בחברות ואף בתפקידים בכירים יותר כגון מנכ"לים של חברות או מייסדים של חברות.

על מנת להתקדם לתפקידים אלו, על רואי החשבון לעבור מסלול מפרך הכולל לימודי חשבונאות באחד ממוסדות הלימוד הקיימים בישראל. כמו כן, על הסטודנטים לחשבונאות לעבור את מבחני מועצת רואי החשבון, מבחנים הידועים בלימוד הרב הנדרש על מנת לעבור אותם.

לאחר, שעברו את מבחני המועצה לא תם המסע של מי שחפצים להפוך לרואי חשבון, הם עובדים כמתמחים במשרדי רואי חשבון, על המתמחים לעבוד במשך שנתיים על מנת שיוכלו לקבל את רישיון רואה החשבון המיוחל.

המשרד בו יעברו המתמחים את תקופת ההתמחות בראיית חשבון חשוב מאוד לרזומה של רואי חשבון המעוניינים לצאת לשוק הפרטי. המשרד בו עבד רואה החשבון משפיע על סוג החברות אליהן יוכל להתברג בתפקיד של איש כספים. כך למשל עבודה במשרד רואי חשבון גדול השייך ל – Big 4, (קבוצה של 4 משרדי רואי החשבון הכי גדולים בישראל), תסייע לרואה החשבון לעבוד בחברה ציבורית. כך גם עבודה במשרד רואי חשבון קטן או בינוני העוסק בביקורת חברות ציבוריות.

לעומת זאת, עבודה במשרד רואי חשבון העוסק בתחום של דוחות אישיים וביקורת חברות קטנות לא יסייע לרואי החשבון לצבור את הניסיון הנחוץ על מנת לעבוד כאנשי כספים בחברות ציבוריות גדולות אשר הידע הנדרש מאנשי הכספים בהן, הוא הבנה בתקני חשבונאות בינלאומיים, IFRS, ועוד.

באתר סטאז'ר, www.stager.co.il, פורומים מפורטים הכוללים מידע על משרדי רואי החשבון השונים בחלוקה למשרדים גדולים ומשרדים השייכים ל – Big 4, וכן חלוקה למשרדי רואי חשבון בינוניים וקטנים. הפורומים כוללים השוואה של משרדי רואי חשבון, דירוגי משרדי רואי חשבון ועוד. כמו כן באפשרות הגולשים להתייעץ עם מי שעובדים במשרדי רואי החשבון בדבר אופי העבודה והניסיון הנצבר באותם משרדים.

היום יותר מתמיד, חשוב למי שרוצים לעבוד כרואי חשבון בעתיד בחברות המובילות במשק להתעדכן בדבר סוגי ואופי משרדי רואי החשבון בטרם הם מתחילים את ההתמחות או את העבודה כרואי חשבון.

לסיכום:

רואי חשבון מהווים את מנהלי העתיד של המשק הישראלי, בעיקר לאחר השינויים שחלו במקצוע החשבונאות והדרישה של כל חברה ציבורית מאנשי הכספים ורואי החשבון שלה להבין בחשבונאות הבינלאומית ובעבודות חשבונאות מורכבות. בהתאם, על המתמחים בראיית חשבון לבדוק היטב את המשרד בו הם עתידים להעביר את ההתמחות אשר תשפיע על המשך הקריירה החשבונאית שלהם.

בהצלחה בבחירת מקום ההתמחות והצטרפותכם לקהילת רואי החשבון בישראל !

 

סטאזר - אתר למען סטודנטים לחשבונאות, מתמחים לראיית חשבון ורואי חשבון בתחילת דרכם. www.Stager.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב