דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זוגיות באתרי הכרויות: גברים צעירים, מה הם רוצים? 

מאת    [ 22/12/2010 ]

מילים במאמר: 869   [ נצפה 5511 פעמים ]

נשאלתי פעם על-ידי אשה פנויה, באמצע שנות השלושים שלה, את השאלה הבאה:

 

אני בת XX, נראית מצוין וצעירה לגילי. אני רשומה באתר הכרויות , והצבתי שם את תמונתי. אני קצת מבולבלת: פונים אלי הרבה בחורים שצעירים ממני ב-7 שנים לפחות. אני לא רוצה לבזבז את זמני היקר במערכת יחסים עם מישהו שלא מחפש קשר רציני שיוביל לחתונה. הבחורים הצעירים האלה כותבים לי שאני מאוד מוצאת חן בעיניהם, אבל הם לא יודעים לאן הקשר יוביל. האם אני מבזבזת את זמני?

 

שאלה זו שבה ונשאלת על-ידי נשים בגילאים שונים, הנתקלות בפניות דומות מצד גברים צעירים, ולפעמים צעירים בהרבה, מה שבולט עוד יותר באתרי הכרויות אינטרנט. מאחר שה"ידע הציבורי" שלנו הוא שגברים מעדיפים נשים צעירות, תופעה זו מעוררת תמיהה. מאחר שאני עוסק ביעוץ זוגי, עם התמחות בפסיכולוגיה אבולוציונית, ומכיר היטב את הנושא הן מניתוח פניות באתרי הכרויות, הן מהספרות המקצועית, והן מנסיוני המעשי עם זוגות ובודדים, החלטתי להעלות על הכתב את תשובתי לאותה שואלת.

 

מחקרים, שלי ושל אחרים, מצביעים על כך שאכן, "הידע הציבורי" הוא פחות או יותר נכון:

א.   סקרים שנערכו בכל העולם מראים באופן עקבי שגברים המחפשים קשר ארוך טווח, מעדיפים נשים צעירות מהן. הסיבה הביולוגית לכך היא שנשים צעירות יכולות לתת להם יותר ילדים לאורך זמן. הרצון המודע שלהם לילדים לא משנה דבר כאן, כי מדובר בכך שהתכונה ההתנהגותית הזו, של "משיכה לנשים צעירות" (ובעצם, למראה צעיר), אם היא תורשתית (ולפי המחקרים, עושה רושם שכך), "הצליחה" במהלך האבולוציה יותר מאשר "משיכה לנשים מבוגרות", כי לגברים שהעדיפו נשים צעירות לקשר קבוע היו, בממוצע, יותר ילדים. התכונה הזו השאירה אחריה, לכן, במהלך הדורות, יותר העתקים של עצמה, מאשר התכונה של משיכה לנשים מבוגרות.

ב.   לפני כמה שנים ערכתי עם סטודנטים שלי מאוניברסיטת חיפה סקר העדפות גיל של גברים ונשים באתר הכרויות ידוע. מתברר שגברים, ככל שהם מתבגרים, מבקשים להם נשים יותר ויותר צעירות באופן יחסי לגילם. ממצא זה תואם את סעיף א' למעלה, כמו גם נתונים שהכרתי ממחקרים שנעשו בעקבות מודעות הכרויות בעיתונות בארה"ב, בסוף שנות ה- 80. כך שעושה רושם שהעדפות אלו הן אוניברסליות.

 

אם כך, התשובה שמצטיירת מכך היא שאם את מחפשת קשר ארוך טווח, אזי מחזרים צעירים באופן משמעותי הם כנראה בזבוז זמן, ובעיקר כאשר הם אנונימיים. אבל אז נשאלת השאלה:

 

 אם כך, מה קורה לגברים הצעירים הללו?

העניין הוא פשוט: רובם מחפש מין מזדמן. גברים צעירים מעריכים, ככל הנראה, שיש להם סיכוי טוב יותר להגיע לסקס עם נשים שהן מנוסות יותר מאשר עם נשים שאינן מנוסות ביחסים מיניים (קרי: מבוגרות יותר בממוצע), ושנשים מבוגרות אולי אפילו יראו מחמאה בכך שגבר צעיר פונה אליהן, מה שלדעתם מגביר את הסיכוי לסקס. כאמור, לפחות כך זה נראה לפי תפיסתם. המסקנה הזו נתמכת על ידי העובדות הבאות:

‏א.      לפי המשך המחקר של החוקרים של אותן מודעות הכרויות בארה"ב, בסוף שנות השמונים, מתברר שגברים צעירים מאד, בני 16-20, מעדיפים בנות שהן מבוגרות מהן. כאן, יותר מאשר קשר קבוע, נראה שהם מחפשים נשים בעלות נסיון מיני, כלומר, סיכוי גבוה יותר להגיע לסקס במהירות.

‏ב.      ואם נחזור לאתר ההכרויות שבדקתי בעזרת הסטודנטים שלי, הנתונים שמצאנו לגבי גברים בני עשרים עד שלושים, מאלפים:
גברים בגיל 20 שנרשמו לאתר ההכרויות, מעדיפים, בממוצע, נשים מגיל 19 (גיל ממוצע מינימלי) ועד גיל 30 (ממוצע מקסימלי). בגיל 25 ההעדפות שלהם נשארו דומות (נשים בטווח גילאים של 20-30), ובגיל 30 הם מעדיפים נשים בנות 22-31. כלומר, השינוי בהעדפות הגיל היחסי של הגברים (יחסית לגילם!), ממבוגרות מהם בתחילת שנות העשרים, ועד צעירות בסופן, מעיד, ככל הנראה, על שינוי במגמה ובצרכים שלהם – גברים רבים עוברים מהפך, בעשור שבין גיל עשרים לשלושים, משאיפה לקשר זמני ומיני (חיפוש אחר נשים מבוגרות ומנוסות יותר), לחיפוש אחר קשר קבוע (נשים צעירות מהם).

‏ג.       אפשר להוסיף לכך גם אנקדוטה: ישבתי עם ידידה שלי, כבת 50, שלא הבינה דבר וחצי דבר באינטרנט, וסייעתי לה לעדכן את הכרטיס שלה. תוך כדי כתיבה בו פנה אלינו (קרי: אליה) גבר בן 28, שלפי תמונתו גם נראה טוב מאד. בכרטיס שלו היה כתוב שהוא מחפש קשר קבוע לנישואים. שאלתי אותו (בשמה של ידידתי): "ראיתי שאתה מחפש קשר קבוע. האם זה מה שאתה מחפש באשה מבוגרת כמוני? היית מוכן להתחתן איתי?" והוא ענה: "אני באמת מחפש קשר קבוע, אבל עד שזה יגיע, אפשר ליהנות, לא?". – שזו תשובה ישירה, העדיפה על "אנחנו לא חייבים להחליט כבר עכשיו" האופיינית.

אבל את הפרנציפ הבנתם. לכן, אם מה שאת מחפשת זה חתונה, הענות למחזרים שהם צעירים באופן משמעותי היא כמעט תמיד בזבוז זמן, מכיוון שגברים שחושבים ומרגישים אחרת הם באמת גברים חריגים ובודדים בתוך הכלל הזה.

 

האם ניתן להגדיר מדעית מה זה "צעירים יותר באופן משמעותי"?

התשובה היא שלילית, כי כאשר מדובר במקרה פרטי, אני נזהר מהכללות. אם את נתקלת בפנייה מגבר צעיר, קחי בחשבון את ההכללה (זו שלמעלה), ותצטרכי לשער לעצמך לבד היכן הגבול, היכן לבטוח והיכן לא, וללמוד גם משהו על האישיות של הגבר שאותו את פוגשת. אחרי הכל, הרבה ממה שיכול לקרות תלוי גם בבטחון העצמי שלך ובבטחון העצמי וביושר האישי שלו. יש לזכור, בכל אופן, שפער גילאים גדול מסוג זה (אשה מבוגרת – גבר צעיר), בעיקר בשל היותו שונה מהנורמה החברתית, עלול להיות גורם בערעור הנישואים כאשר יש בהם קשיים. מבחינה זו הוא דומה לכל פער משמעותי שיכול להיות בין בני זוג בכל מישור אחר של נורמות חברתיות – מעצם העובדה שהוא מספק תרוץ קל ל"למה לא כדאי להישאר ביחד", כשקשה.

ייעוץ זוגי |  תקשורת בין אישית  |  שפת גוף  
ד"ר אורן חסון הוא יועץ זוגי ומומחה מן השורה הראשונה לתקשורת בין אישית ולשפת גוף. אורן מנהל פורומים ליחסים ולזוגיות, היה מרצה לתקשורת בין אישית באקדמיה (האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת חיפה, אוניברסיטת בר אילן), חוקר בתחום הפסיכולוגיה האבולוציונית, וגם... סופר ילדים.
אתר הבית: www.orenhasson.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב