דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי רפלקסולוגיה: למי זה טוב? 

מאת    [ 22/12/2010 ]

מילים במאמר: 463   [ נצפה 2311 פעמים ]

לימודי רפלקסולוגיה יכולים להתאים לסוגים שונים של אנשים. תלמידים שבוחרים ללמוד לימודי רפלקסולוגיה יכולים להגיע ממקומות שונות ולבוא עם מטרות שונות כאשר הם בוחרים ללמוד לימודי רפלקסולוגיה. למי אם כן מתאים התחום הזה? מיהם האנשים שירוויחו מכך שהם יבחרו ללמוד לימודי רפלקסולוגיה?

בראש ובראשונה, לימודי רפלקסולוגיה נועדו כמובן לתלמידים שמבקשים לעבור הכשרה מקצועית ולהיות מטפלים בתחום הרפלקסולוגיה. אין בכוונתנו להיכנס כאן למעמקי הנפש של התלמידים שמעוניינים להיות מטפלים בתחום הרפלקסולוגיה ולהבין את המניעים העמוקים שלהם. ייתכן וחלק מהתלמידים שבוחרים לימודי רפלקסולוגיה מעוניינים להתפרנס מהמקצוע הזה. ייתכן ותלמידים אלה שבחרו בלימודי רפלקסולוגיה סבורים שמדובר בתחום שיש לו ביקוש רב ולכן זהו מקצוע ששווה לעסוק בו. נדמה שתלמידים אלה לא יהיו התלמידים הטובים ביותר בתחום. איננו יודעים אם רפלקסולוגיה הוא עסק מכניס במיוחד, אבל אין ספק שמי שבאמת רוצה להתעשר יעשה בחוכמה אם יפנה לתחומים אחרים. המניע של הרבה תלמידים בתחום של לימודי רפלקסולוגיה הוא רצון לעזור לאנשים אחרים יותר מאשר הרצון להתעשר. כאשר המניע הזה עומד בבסיס של לימודי רפלקסולוגיה יש יותר סיכוי להצלחה: לא בפן הכספי אלא בפן הנפשי והרוחני. מי שיבוא ממקום של רצון להתעשר לא יצליח, קרוב לוודאי, להגיע למקומות העמוקים, לזרם המעמקים, של הרפלקסולוגיה.

לימודי רפלקסולוגיה מושכים גם תלמידים שכבר מתמחים בתחומים אחרים של רפואה אלטרנטיבית. ישנם תלמידים שבוחרים ללמוד לימודי רפלקסולוגיה כדי להרחיב את הידע שלהם בתחומים השונים של רפואה אלטרנטיבית. אלה הם מטפלים בתחומים שונים ובטכניקות שונות שמבינים שכדי להגיע להבנה מלאה של הגוף והנפש יש להרחיב את הידע ולבחון את הגוף האנושי מכמה וכמה כיוונים וכל המוסיף הרי זה משובח. לימודי רפלקסולוגיה עובר תלמידים אלה נועדו להביא אותם להבנה של פן נוסף של גוף האדם, להרחיב את זווית הראייה שלהם ולהעניק להם כלים נוספים כדי שהם יוכלו לתת למטופלים שלהם טיפול רב ממדי ושלם, או לפחות שלם יותר. ייתכן ואפילו הם לא ישתמשו באופן ישיר בידע שהם רכשו במסגרת לימודי רפלקסולוגיה והם לא יערכו טיפולים רפלקסולוגיים למטופלים שלהם. עם זאת, הידע שהם רכשו במהלך לימודי רפלקסולוגיה אלה מאפשר להם להבין את המטופל שלהם יותר לעומק כי הם מכירים טוב יותר את המערכות השונות בגוף האדם. הידע הנוסף הזה ישפר את יכולות הטיפול שלהם גם בתחומים שבהם הם מתמחים.

ישנו עוד סוג של תלמידים שבוחרים לימודי רפלקסולוגיה, גם אם מדובר , קרוב לוודאי, בקבוצה קטנה. מדובר בסקרנים שרוצים לראות מבפנים תחום של רפואה אלטרנטיבית. הסקרנות הזו יכולה להיות אקדמית; חוקרים שמבקשים להבין את תחום הרפלקסולוגיה ובוחרים לימודי רפלקסולוגיה כדי להכיר את המושגים הבסיסיים של התחום, את המונחים שלו ואת החשיבה שעומדת בבסיס שלו. ייתכן וסקרנים אלה הם אנשים מהיישוב שצמאים לידע ומתוך סקרנות הם מבקשים להכיר עוד חלק מהתרבות האנושית. הם אולי לא ישתמשו בידע שלהם כדי לטפל באנשים אחרים אבל האופקים שלהם יתרחבו והם יכירו עוד צדדים של התרבות האנושית על גווניה השונים. ייתכן והסקרנות שלהם תבוא על סיפוקה רק אחרי שהם יחליטו לעבור מהתיאוריה אל הפרקטיקה...




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב