דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי רפלקסולוגיה: שילוב בין הפכים? 

מאת    [ 22/12/2010 ]

מילים במאמר: 469   [ נצפה 2266 פעמים ]

לימודי רפלקסולוגיה הם דוגמה מעניינת לדרך שבה משתלבים דברים שעל פניהם נראים שונים זה מזה. כאשר בוחנים את התחום של לימודי רפלקסולוגיה – את רשימת השיעורים, את הדברים הנלמדים וכן הלאה – מגלים שם שילוב מרתק של תחומים שפעמים רבות נתפסים בעיננו כסותרים זה את זה. לימודי רפלקסולוגיה מלמדים אותנו לא רק כיצד ניתן לפתור בעיות רפואיות שונות על-ידי טיפול נכון בכף הרגל. לימודי רפלקסולוגיה גם מראים לנו שהסתירה בין מערב ומזרח והסתירה בין גוף ונפש אולי אינן קיימות באמת.

נהוג לחשוב שהחוכמה המערבית, האירופאית, והחוכמה המזרחית, זו שמגיעה אלינו מסין, מיפן, מהודו וכן הלאה, סותרות זו את זו. מצד אחד, כך נהוג להציג את המצב, עומד המדע המודרני המערבי. מצד שני, כך מקובל לחשוב במקומות רבים, עומד הידע שמגיע אלינו מהמזרח, ידע עתיק שנדמה שעומד בסתירה לחלקים שונים במדע המערבי. נהוג, בדרך כלל, להציב זה מול זה את המדע המערבי ואת הידע המזרחי ולתאר מצב שבו הם מתנגחים זה בזה, מתחרים זה בזה, נאבקים זה בזה וסותרים זה את זה.

והנה, לימודי רפלקסולוגיה מלמדים אותנו עד כמה השילוב בין התחומים הללו, בין שני גופי הידע האלה, הוא אפשרי ופורה. כאשר ניגשים ומסתכלים על תוכנית הלימודים המוצעת בתחום של לימודי רפלקסולוגיה – במקומות רציניים ומקצועיים, כמובן – מגלים שהשיעורים כוללים זה לצד זה את שני גופי הידע הללו. מצד אחד לימודי רפלקסולוגיה כוללים שיעורים רבים בנושאי אנטומיה ופיזיולוגיה בהתאם לתורת הרפואה המודרנית. מצד שני מוצעים לתלמידים בתחום של לימודי רפלקסולוגיה קורסים שונים בנושאי זרימת אנרגיה והמפה האנרגטית של הגוף בהתבסס על הרפואה הסינית העתיקה ועל מושגים פילוסופיים שמגיעים אלינו מהמזרח. למעשה, לימודי רפלקסולוגיה צמחו מהשילוב בין מחקרים מתקדמים על המערכת העצבית שנערכו במערב עם תורות עתיקות שהגיעו מהמזרח. כך משתלבים לכל אורך ההיסטוריה של התחום של לימודי רפלקסולוגיה המערב והמזרח, הידע של המדע המודרני המערבי והידע של תרבויות אחרות ושל שנים של מחקר ומסורת ממקומות שונים בעולם. לימודי רפלקסולוגיה משלבים בתוכם את המדע המערבי ואת הידע המזרחי ובכך היא מבצעת חיבור עמוק בין מערב ובין מזרח.

לצד שילוב זה אנו מוצאים שילוב נוסף שניתן לו דגש מיוחד בתחום של לימודי רפלקסולוגיה. השילוב הזה הוא החיבור בין הגוף והנפש. במקום להשאיר את התהום הפעורה שניתן למצוא כיום בין החומר לרוח נעשה ניסיון מרתק ואולי אפילו מהפכני לשלב בין החומר והרוח. במשך דורות תרבות המערב נטתה להפרדה בין הגוף והנפש ועם המודרנה הפער הזה הגיע לשיאו. הרפואה המודרנית ניסתה למצוא פיתרונות רפואיים למחלות על-ידי טיפול בגוף עצמו ולעיתים היה נדמה שמדובר בעניין טכני של מכונאי גוף. לימודי רפלקסולוגיה, לעומת זאת, מנסים לגשר על פני התהום הזו. התלמידים שבוחרים ללמוד לימודי רפלקסולוגיה מגלים עד כמה יש קשר עמוק בין הגוף והנפש וכיצד הם משפיעים זה על זה. כך בעיות של הגוף משפיעות על הנפש ומצד שני הנפש על בעיותיה מקרינה על הגוף ומתבטאת בו. לימודי רפלקסולוגיה מעניקים לתלמידים את ההזדמנות להבין ולהכיר את השילוב בין מערב ובין המזרח ובין הגוף לנפש.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב