דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו מיכל האיחסון האופטימלי עבור דם טבורי, שקית או מבחנות? 

מאת    [ 22/12/2010 ]

מילים במאמר: 392   [ נצפה 2515 פעמים ]

מהו מיכל האיחסון האופטימלי עבור דם טבורי, שקית או מבחנות?

מדענים עונים:

מחקרים עדכניים לא מראים שוני רב בחיוניות התאים שנשמרים במבחנות לאלו הנשמרים בשקיות. עד כה היו השתלות מוצלחות לתאי גזע שנשמרו במשך שנים הן  במבחנות והן ובשקיות.

היסטוריה: מבחינה היסטורית השימוש הן במבחנות והן בשקיות קיים במקביל במשך עשור , מצד שני בנקי הדם הציבוריים מאכסנים באופן מסורתי את הדם הטבורי בשקיות , כנראה מכיוון שהם חלק מבנקי הדם הציבוריים הכלליים ואלו הן שיטות האיחסון הרגלות של דם. מצד שני חוקרים משתמשים בדם טבורי שנשמר במבחנות מה שמאפשר  שימור של כמויות גדולות יותר של תאי גזע מדם טבורי שנאסף  וזול יורת לתחזק את התאים שנאספו.

לפי כך כשחברות פרטיות החלו לשמור דם טבורי באמצע שנות ה 90 חלקם אימצו את שיטת השימור בשקית  וחלקם את שיטת השימור במבחנות. כל בנק לשימו דם טבורי ישתמש באחת מהשיטות הללו  ולא בשתיהן יחד  מכיון שהמקפיאים שלהם יהיו מצויידים במדפים מותאמים למבחנות או במדפים מותאמים לשקיות . כמו כן מבחינה מאכנית  המשקל שיש על כל מדף חייב להיות מאוזן לכל אורכו  בכדי לשמור על טמפרטורה אחידה.

 תמיד היו טיעונים בעד ונגד שימור במבחנות לעומת שימור בשקיות , למבחנות יש את היתרון  שניתן לשמור את תאי הדם במספר מבחנות , מה שמאפשר למשפחה להשתמש בחלק ממנת הדם שנאספה ולשמור את השאר. החיסרון בשימור במבחנות הוא שגודלן של המבחנות הוא קטן  ולכן הן יורת מושפעות משינויים בטמפרטורה  ואסור להעבירם בתוך המעבדה ללא נוזל ההקפאה. לשקיות יש אתה יתרון שהן מערכת סגורה וניתן לבצע את כל הבדיקות והתהליכים באותה השקית  ובכך מקטינים את הסיכון בזיהום המנה בעת העברה . החיסרון בשקיות הוא שהן עלולות להיקרע אם לא מתנהלים איתן נכון.

תשובה רגולטורים:

בנוסח האחרון  של תקני ה AABB , הסוכנות המפקחת  קבעה דרישה  כי בכל מנת איסוף של דם טבורי חייבת להיות מנה קטנה יותר  לצורך בדיקות עתידיות , והכמויות הקטנות הללו חייבות להיות מחוברות למנה  העיקרית.  הדרישה שהמנה הקטנה יותר תהיה מחוברת למנה העיקרית היא דרישה חדשה מטרתה היא להבטיח  שכל דגימת הדם השייכת לאדם אחד תסומן כראוי ושלא יהיה בלבול לעולם  לגבי איזה  מנת בדיקה שייכת לאיזו דגימה. הדרישה החדש של AABB נוטה להעדיף שימור בשקיות  על פני שימור במבחנות  מכיוון שיותר קשה לחבר מספר מבחנות יחד  בת ההקפאה. מספר בנקים ששמרו במבחנות עברו לשימור בשקיות  בכדי לעמוד בתקנה זו . בנקים אחרים  פועלים תחת הנחיה זו בזמן שהם בוחנים  את האפשרות לבצע את המעבר.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב