דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יינות 

מאת    [ 22/12/2010 ]

מילים במאמר: 541   [ נצפה 1987 פעמים ]

יינות – משקאות חריפים

האהבה ליינות היא הרבה יותר מהעדפה קולינרית. בניגוד לאהבת משקאות חריפים אחרים, האהבה ליינות היא לא פחות מתחביב. ואין זה פלא. כשמדובר ביינות יש כל כך הרבה קטגוריות, סוגים וטעמים שונים, שכדי להתמצא בכולם ולהבחין בין יין טוב ליין פחות טוב נדרשת בקיאות רבה, ידע תיאורטי אך גם מעשי. במאמר הבא תמצאו מידע על כמה מסוגי היינות הפופולאריים והמוכרים ביותר.

לא עוצרים באדום – על היינות האדומים

גם משקאות חריפים אחרים נבדלים זה מזה בצבעם. אולם כשמדובר ביינות, ההבחנה הברורה ביותר היא בין יינות אדומים ליינות לבנים. בניגוד ליינות לבנים, היינות האדומים לא דורשים צינון לפני שתייתם. לכן הם אידיאלים לשתייה כאשר הטמפרטורות צונחות ומזג האוויר מתקרר.

הזנים הנפוצים ביותר של יינות אדומים הם הקברנה סוביניון, המרלו והשיראז. הקברנה סוביניון נולד בבורדו, כהכלאה בין שני זנים אחרים של ענבים: קברנה פרנק (ענב אדום) וסוביניון בלאן (ענב לבן). יינות קברנה סוביניון קלאסיים הם יינות בעלי גוף מלא. כאשר הם עוברים את תהליך התסיסה ומשרים את קליפות הענבים שלהם מתקבל צבע אדום עמוק במיוחד. לכן ליינות האדומים מסוג קברנה סוביניון יש פוטנציאל יישון ארוך יותר.

קברנה סוביניון הוא גם אחד מזני הענבים הראשונים שנטעו בישראל. היה זה הברון רוטשילד שנטע את כרמי הקברנה סוביניון כבר במאה ה- 19. זו אולי הסיבה שיינות אדומים מסוג קברנה סוביניון הם בין היינות האהובים ביותר על חובבי היין הישראליים, ולכן גם כל היקבים הגדולים בארץ מייצרים אותם.

זה לבן על לבן – על היינות הלבנים

יש הסוברים שהיינות הלבנים אינם אהובים במיוחד על החך הישראלי. אולם בפועל, אין הנאה גדולה יותר מלגימת יין לבן צונן, חמצמץ ומרענן במדינה חמה כמו ישראל. יינות לבנים דורשים צינון לפני הגשתם, והם פופולאריים במיוחד בתקופת החגים.

אחד הזנים הפופולאריים ביותר לייצור יינות לבנים הוא השרדונה. השרדונה הוא זן שמצליח להתאקלם היטב באזורי גידול שונים, ולהתאים עצמו לסוג האדמה, למזג האוויר, לטמפרטורה, לכמות המשקעים, ללחות וכדומה. לכן יינות שרדונה הם היינות הלבנים הנפוצים ביותר.

יינות השרדונה נולדו בחבל בורגון שבצרפת, אך כיום כל יקב שמכבד את עצמו, בארץ ובעולם, מגדל כרמים של שרדונה. יינות השרדונה נחשבים ליינות יבשים. ובכל זאת הם אהובים במיוחד על הישראלים מכיוון שטעמו עדין, מתקתק ומלטף.

חיים תוססים - על יינות מבעבעים

אם ישנו פרמטר בו היינות מנצחים את יתר המשקאות החריפים ובגדול הוא תחום היינות המבעבעים. לא תמצאו ויסקי מבעבע וגם לא וודקה מבעבעת. היינות המבעבעים הם בדרך כלל סימן מובהק לחגיגה. גם חובבי המשקאות החריפים הגדולים ביותר יצטיידו בבקבוק של יין מבעבע בערב הסילבסטר, בחגיגה או באירוע משמח אחר. אם מישהו פותח בקבוק של יין מבעבע סימן שיש אירוע מרגש או כל חגיגה אחרת. שתיית יינות מבעבעים היא אירוע מרגש בפני עצמו, ולו רק בגלל הצליל שמלווה את חליצת הפקק מהבקבוק.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב