דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אל תהמרו - בטחו את דירתכם נגד רעידות אדמה 

מאת    [ 21/12/2010 ]

מילים במאמר: 444   [ נצפה 2499 פעמים ]

עדיין לא התפזר העשן שהותירה השרפה הגדולה בכרמל ועכשיו כצפוי מחפשים את האשם, מתלבטים אם להקים ועדת חקירה ולא כל כך חושבים איך באמת להיערך למקרה של אסון נוסף. והאסון הנוסף, כפי שעולה מתחזיות קודרות, אך בהחלט מבוססות, עומד להתרחש בקרוב.

סוכן לביטוח רכוש

הסכנה מפני רעידת אדמה, באזור השבר הסורי-אפריקאי בו אנחנו יושבים, היא עובדה ידועה. למרות זאת, ההיערכות של המדינה לוקה בחסר, למרות שהמודעות לסכנה גוברת וזאת ניתן לראות הן באמצעי התקשורת והן ביוזמות שונות כמו תמ"א 38, שנועדו לתת מענה כלשהו למקרה שהגרוע מהכול יתרחש.

אל תהיו כמו המדינה – קחו אחריות על עצמכם!

אולם, כפי שעולה מהכתבה הזאת ב YNET, נמצאים 96 אלף מתוך 650 אלף מבני מגורים במדינה (15%) בסכנת קריסה במקרה של רעש, בנוסף לאלפי מבני ציבור. אינספור דו"חות נכתבו בנושא, נערכו דיונים באינספור ועדות ופורומים, ופורסמו מאות כתבות – אבל השורה התחתונה צריכה להיות ברורה: למדינה אין פיתרון לסכנת התמוטטות מבני המגורים, והיא גם לא לקחה עליה אחריות.

אם המדינה לא לוקחת אחריות במניעת האסון, אז תסכימו איתי שספק גדול מאוד אם היא תיקח על עצמה אחריות במידה והאסון יתרחש. הנזק העצום למבנים יגרור אחריו לא רק אבדות בנפש, אלא גם פגיעה כלכלית אנושה באלפי משפחות, שיאבדו ברגע אחד את כל רכושם.

סוכן לביטוח דירה

אבל בדיוק כמו המדינה, שמחכה למכה לפני התרופה, כך גם אזרחיה. למרות שחשנו בעקבות האסון בכרמל התעוררות מסוימת בהתעניינות בביטוח דירה, מרבית הציבור עדיין מעדיף לוותר על ביטוח חיוני זה – ובכך, למעשה, להמר על כל רכושו בעולם. לא רק רכושו, גם רכוש משפחתו והדורות הבאים. להשאיר דירה בלי ביטוח, זה כמו להשאיר את הדירה בלי לנעול את הדלת.  הייתם מוכנים לקחת הימור גדול כזה?

סוף מעשה במחשבה תחילה. אנחנו יודעים שזה הולך לקרות, אז למה לא נבצע את ההגנות עוד קודם?

אז מהו ביטוח דירה?

ביטוח דירה כולל שני סוגי ביטוחים: ביטוח תכולה וביטוח תכולה. המבוטח יכול להחליט לרכוש את שני הביטוחים, או לבחור רק אחד מהם. יש לציין כי סוכנות לביטוח רכוש יכולות לבצע שינוי בפוליסה רק במידה והשינוי הינו לטובת בעל הפוליסה.

ביטוח מבנה מכסה נזקים הקשורים למבנה או מחוברים אליו כמו חלונות, דלתות, שטחים מקיר לקיר וכדומה. ביטוח מבנה דירה מגן מפני נזק במקרים של שריפה,התפוצצות, נזקי טבע, הצפות, רעידת אדמה וכד'. בדרך כלל סכום הביטוח הנדרש למבנה, הוא סכום העלות של בנייתו מחדש של במבנה (ללא הקרקע).

ביטוח תכולה מכסה את הרכוש המצוי בדירה ומוענק במקרה של שריפה,נזקי טבע, גניבה, שוד, פריצה, התפוצצות, רעידת אדמה, הצפה וכדומה. שווי תכולת הדירה נקבע על ידי שמאי עם שמאי והפרמיה החודשית מחושבת לפי לשווי התכולה ורמת ואופי הסיכון של הדירה. לדוגמא: דירה בקומת קרקע מועדת לפריצות יותר מאשר דירה בקומה החמישית.

דוד נתנאל , המרכז לביטוח המשפחה - להרגיש בטוח במה שקרוב אלייךלקבלת מידע מקיף על ביטוח חיים, ביטוח אובדן כושר עבודה, ביטוח בריאות ותרופות, ביטוח מחלות קשות, ביטוח סיעודי ותכנון הגנות משפחתי, היכנסו לאתר הבית: www.insucenter.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב