דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתנה לילד - מה לקנות ואיך לתת? 

מאת    [ 21/12/2010 ]

מילים במאמר: 581   [ נצפה 2889 פעמים ]

 

מתי מתן המתנה?

 

אני זוכרת היטב את האמרה "שונא מתנות- יחיה", אבל אני גם זוכרת את ההשלמה:" שונא מתנות- יחיה ...ואוהב מתנות יחיה עוד יותר טוב".

אולי לנו, למבוגרים, לא כל-כך משנה מתי נקבל את המתנות – העיקר שנקבל אותן.*

 לגבי הילדים, הסבלנות שלהם מאד מוגבלת: הם רוצים את כל המתנות עכשיו! כרגע!

ודווקא על זה רציתי לדבר אתכם. אם הולכים לארוחה חגיגית, למשל ארוחה של ערב חג, ויודעים שיהיו שם גם ילדים, מקובל להביא לילדים מתנה. כמובן שהגדרת המתנה תלויה בגיל הילדים, בדרגת הקרבה של האורח אליהם וגם- לא לשכוח – במספר הילדים שנמצאים שם.

 למשל, אם אתם מוזמנים לאחות הבעל(שזה אומר:גיסתכם) ויש שם רק ילד אחד, והוא הילד הראשון והיחיד במשפחה, כמובן שתטרחו לרכוש לו מתנה גדולה ומרשימה. אבל, לעומת זאת,אם אתם הולכים לבת הדודה של השכנה שבקומה מעל ויש שם עשרה ילדים –כן ירבו! כי מה אכפת לכם? הם לא שלכם...- אזי ברור שאתם תנסו לקנות עשר מתנות שונות, אבל בערך שווה ובסכומי כסף שלא ירוששו אתכם.

נוכחתי שסכום הכסף המושקע במתנה, למרבה הפלא,  איננו המרכיב החשוב ביותר. הגורמים החשובים בהצלחת המתנה הם:

ראשית,  מידת ההתאמה של המתנה לילד. כאן נוכחתי שדווקא ברשתות הגדולות סיכויי ההצלחה ברכישת המתנה אפסיים כמעט. מדוע? לכך כמה סיבות: מספר הזבנים נמוך, גילם הצעיר והתקופה המוגבלת בה הם עובדים ( עד הגיוס או עד הטיול למזרח ), לא מאפשרים להם ללמוד את המקצוע כראוי ובוודאי שהם לא יכולים לייעץ. אם אתם רוצים לקלוע לטעמו של הילד – וגם לחסוך כסף, באותה הזדמנות – כנסו דווקא לחנות השכונתית. המוכר ותיק ומנוסה, מעוניין מאד למכור ולהצליח בהמלצותיו – וגם המחירים אצלו נמוכים מאשר ברשתות הגדולות, שמפרסמות בסכומי עתק.

גורם נוסף מהווה החדשנות שבמשחק. אם זה משחק שהילד טרם נחשף אליו, הסקרנות ועצם החידוש יתרמו הרבה להצלחה. איך יודעים שהילד לא מכיר את המתנה שתקנו? או שתבחרו משהו חדש מאד, או שתעשו ריגול מקדים למשחק המקדים.

גורם שלישי להצלחה זאת האפשרות להשתמש במשחק. אם הילד הוא בן יחיד, אל תקנו משחק לארבעה משתתפים, כיון שאז זה ירתק את הוריו והם גם יצטרכו להזמין שמרטף במיוחד רק כדי שיהיה משתתף רביעי במשחק.

אם יש ילד יחיד, העדיפו משחק שאפשר לשחק בו לבד או עם עוד חבר.

אם יש באותה משפחה שלושה ילדים, תוכלו לקנות משחק לארבעה, כיון שבין שלושה אחים תמיד יש סיכוי שימצא חבר לאחד מהם, שיהיה משתתף רביעי.

 

ובכן, רכשתם כבר את המשחק. כעת מגיעים לעיקר: מתי נותנים את המתנה? בשום אופן לא בתחילת הערב! בתחילת הערב הילדים עוד עסוקים בינם לבין עצמם, מסיירים להכיר את הסביבה ואת האורחים – בקיצור, יש להם מספיק נקודות עניין. בהמשך הערב הם יתחילו להשתעמם. במקום לתת להם להציק -  ללא קשר למצקת המרק-  נצלו את רגעי השעמום ליצירת מתח מלאכותי נחמד. תודיעו לילדים שהכנתם להם הפתעה, אבל עליהם לחפש אותה. אם הילדים קטנים, יש לעזור להם לאתר את המתנה בשיטת "חם-קר". אם הילדים גדולים יותר, תנו להם מצפן ועזרו להם למצוא את המתנה בעזרת המצפן, כשאחד מכם משמש כג'י.פי.אס.

מציאת המתנות, פתיחתן וההתנסות בהן יעניקו למסובים בדיוק את הזמן הדרוש לשיחת רעים בתנאים טובים.

טיפים נוספים תוכלו למצוא באתר:

מעניין את הסבתא

 

* למי שלמד פעם לטינית, בודאי זכורה גם האמרה:

“Bis dat qui cito dat - nihil dat qui munere tardat.”

ולמי שזקוק לתרגום:

"נותן כפול מי שלתת ממהר, לא נותן כלום מי שלתת מאחר."

 

קורה שורץ www.saba-sabta.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב