דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משמעות המושג רישוי מותגים 

מאת    [ 21/12/2010 ]

מילים במאמר: 561   [ נצפה 3511 פעמים ]

מותג הוא מוצר שמעבר לדבר עצמו משווק לך אמינות ואחריות לאורך זמן.ללוגו של המוצר יש משמעות יש התחייבות, לתת לך בדיוק את הדבר לו אתה מצפה. כאשר מישהו אחר מקבל את הזכות לשווק את אותו מוצר ברחבי העולם הרי אנחנו מדברים כבר על רישוי מותגים. הפופולאריות של מוצר מסויים אינה מספקת, מי שרוכש את רישוי המותג, אמור להביא ביחד עמו, את כל מה שנקשר לשם זה, שכן מוצר מסויים לא הופך כך סתם למוכר ופופולארי בכל בית, יש לכך סיבות.

לדוגמא, אם מדברים על שוק משחות השיניים, יש רבות כל כך בתחום, מדוע הלקוח הפוטנציאלי, יבחר סוג מסויים אותו יעדיף על פני כל האחרים המצויים בשוק. כבר ידוע שהתנהגות לקוחות בשוק המותגים בנויה על נאמנות. קורה לפעמים שלקוח ינסה למשל משהו אחר הקיים על המדף, אך ברוב המקרים הוא יחזור למוצר –למותג המועדף עליו. מדוע, משום שאותו מוצר מספק עבורך את כל שאתה מצפה ממשחת שיניים. לבשל בריאות הפה או לחילופין, שהמוצר אותו אתה מקבל, מתאים ליכולת הכלכלית שלך.

 כך קורה בדיוק בעולם, בכל נושא המותגים, שהיום יש לומר, הוא כמעט אין סופי. מדי יום עושים לקוחות את סוג הבחירה הזה.כשאתה משווק מוצר שהוא כבר מוכר, ישנה כבר הנאמנות כבסיס, אך עדיין יש לחזק אותה. שכן אותו מוצר נבחן שוב ושוב, האם הוא מתאים לאיכות ולאמינות שהוא מבטיח. במילים אחרות, צריך לקיים את ההבטחה. ואגב, כשיש כבר מותג מוכר בשוק, תמיד ניתן להרחיב את תחום התודעה הזה למוצרים נוספים נלווים. נניח, אם נמשיך בדוגמת משחת השיניים, הרי אפשר לשווק מי פה, או מברשות שיניים שישאו את אותו לוגו וישתמשו באמון שנוצר אצל הלקוח לגבי אותו מותג. כמובן, שתמיד חובת ההוכחה תמיד עליך. אין זה מספיק לשאת את הלוגו המפורסם, מבלי לעמוד בסטנדרטים ובציפיות שיש מאותו מוצר. על מי שרוכש את הרישוי למותג, עומדת תמיד חובת ההוכחה, לרציפות באיכות שלאותו מוצר, כפי שהוכר כבר בשוק. ובעניין הזה ציבור הצרכנים, הוא המחליט הבלעדי.

 אם המוצר ממשיך להצליח, הרי משמעות הרחבת הקטגוריות, אומרת, שעמדת בסטנדרטים של המותג . במילים אחרות שמרת על האיכות הגבוהה והמוניטין הקיימים. כך בהדרגה גם עולה אחוז המכירות עם הצטרפות צרכנים נוספים, שמצביעים בארנק, עבור המוצר שלך.

אך הדברים לא כל כך פשוטים. עמידה בדרישות של קבלת רישוי מותג , אינן כה קלות. צריך לעקוב בקפדנות אחרי הוראות החברה. ולהקפיד, באיכות, בשיווק, ובמחיר המוצר. במידה ואין זה נעשה ואתה חורג מכך כבעל רישוי, האחריות כולה עליך. ובמקרה כזה יכולה להיות גם פעולת שרשרת, שבה מוצר אחד אינו עומד בסטנדרטים אותם מצפה הלקוח לקבל, ואז נפגמת כל שרשרת המוצרים הנלווית,הנושאת את אותו הלוגו של החברה.במקרה, זה האחריות של בעל הזיכיון לבחון בקפידה למי הוא מעביר את השם המסחרי שלו, כדי לא לגרום ניגוד אינטרסים, שהרי ברור שהמטרה היא להגדיל את המוניטין של המותג כך שיגיע לקהל צרכנים גדול יותר ובעקיפין לרווחים רבים יותר.

 עניינים אלה כמובן מוסדרים באמצעות חוזה. מי שרוכש את רישוי המותג, כמובן שמשלם עבורו, כמו גם תמלוגים. התמלוגים הם סכומי מינימום שנקבעים בצוותא ומראש עבור הענקת השם, והם סכום מסויים, מתוך רווחי המכירות של המותג.

במקרים שהמותג יותר מצליח, יש להניח שהסכום שישולם עבור המותג יהיו גבוהים יותר, מאשר במותג שפחות מוכר וידוע ועדין צריך לכבוש את השוק.

אך חשוב לסיכום לחדד את הדברים, מי שרוכש רישוי למותג, רוכש בעצם את הזכות להשתמש בסימן המסחרי של מוצר זה. ועדין הוא אינו צריך ליצור תשתית מהיסוד, השווקים כבר קיימים, צריך רק להביא את המוצר או השירות אליהם. והרווח הוא כמעט מיידי למן ההתחלה.

אסתי כותבת מאמרים  ועוסקת  גם בכתיבה יצירתית. בעברה עבדה בעיתונות הכתובה ועסקה גם בכתבות תדמית בעיקר בתחום brand licensing .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב