דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יתרונותיו של תחום רישוי המותגים כדרך להגדלת הרווחים 

מאת    [ 21/12/2010 ]

מילים במאמר: 551   [ נצפה 1976 פעמים ]

אנשי עסקים רבים חווים את התחושה, שיש בידם מוצר מנצח. הצלחה בשוק המקומי, נותנת לפעמים את התחושה כי ניתן ל"כבוש את העולם" ובקלות. נקודה זו מעמידה דילמה האם לפרוץ גם לשוק העולמי. כל מי שנחשף לכך מודע ליתרונות כגון הגדלת רווחים ופריצה גדולה לתודעה. השאלה היא האם אותם אנשים מודעים גם לסכנה הקיימת בכך- שכן לא תמיד שוק מקומי, הוא ראי למה שקורה בעולם. השווקים העולמיים לא מתנהלים באותו אופן, ולעיתים לא פתוחות בפני אותו יזם האופציות השיווקיות, שהיו קיימות עבורו בשוק המקומי. מי שרוצה לעשות זאת בצורה מושכלת, מדודה עם כמה שפחות סיכונים יכול לעשות זאת באמצעות רכישת רישוי מותג, שיש לו כבר מראש פרישה עולמית.

בשונה מהמצב בו אתה נכנס לשוק כזה באופן עצמאי לחלוטין, ועליך לבצע מחקר שוק מקיף בכוחות עצמך, כמו גם פיתוח הגישה השיווקית הנכונה למקום, ברגע שרכשת רישוי למותג, אתה משוחרר מכל זאת. כשאתה נותן אפשרות ליזם אחר להשתמש במוצר שלך במקום אחר, ולתקופת זמן מוגבלת ומוגדרת, אתה מראש מצמצם את כמות הסיכונים שאתה לוקח על עצמך.כל זאת עושים בדרך כל במסגרת חוזה קפדני ומפורט, שלוקח את כל האפשרויות בחשבון.

 מידת הסיכון פוחתת באופן מיידי. אם תהליך עסקי זה יצליח, אפשר יהיה להאריך את תקופת ההסכם עם בעל הרישיון, אם ירצה בכך. במקביל בעל המוצר יכול להחזיר לעצמו את זכויות הקניין, ולהעבירן למישהו אחר, במקרה של כשלון, או לעשות את השיווק, לאחר שנראתה הצלחה- גם בכוחות עצמו. במקרה זה יש כמעט אפס סיכונים ומאידך בעל הזיכיון כבר צבר רווחים ותמלוגים, כפי שנקבעו בחוזה.

 הסדר מסוג זה מגן עליך מפני הסכנה של סיכון כל מה שבנית, עד כדי אובדן מוחלט של העסק. במקרה כזה נחסכות ממך ההוצאות הנוגעות להעסקת צוות הקמה, תנאי ייצור ואחסון, ובניית המיזם השיווקי. ובכל מקרה עדין אתה כבעל המותג מקבל את הסכום הבסיסי של התמלוגים שסוכמו עם עצם הענקת הרישיון.

 מי שלוקחים החלטה כזו, חשוב להם לבחור את רישוי המותג המתאים לך מבחינת העסק. חשוב לבדוק מה התחום שנפתח לך על ידי יצירת חוזה כזה,שישקול את החוקים המקומיים כמו גם את חוקי המיסוי במדינה שלך. חשוב לעשות הכול מתוך  מחשבה, שכן ברור שכל טעות, משמעה הפסד כספי.

כשמישהו בוחר במותג כלשהו לשיווק, חשוב שיהיה משוכנע, שמדובר במוצר מנצח שיש לו את היתרון היחסי בתחום שלו, שיש לו ביקוש, ושניתן לספק את ההיצע הנדרש. רבים עושים בהקשר זה טעות ובוחנים רק את  היבט הרווחים הכלכליים במדינת המוצא. חשוב לעשות זאת תוך הסתכלות הרבה יותר רחבה.לדעת מיהם המתחרים שלך בשוק ומה מידת ההצלחה שלהם, ומהו הדבר השונה, שאתה יכול להביא בהקשר זה. חשוב גם לציין שבהקשר למותגים, תמיד קיים נושא הנאמנות.

לקוחות יוצרים נאמנות למותגים.מותג שיש לו כבר קו זיהוי ידוע מוכר ומוגדר,יהיה קל יותר לשווק, ובהמשך לפתח רווחים מאשר, מוצר שעדין לא רכש את הזיהוי המוכר שלו בקרב הלקוחות.

לא תמיד אגב, המותג פועל בדיוק בזירה הצפויה והמוכרת שלו. לדוגמא קיימים מותגי מכוניות רבים. ניתן למשל לקבל זיכיון על לוגו של מותג כזה, למוצרים לגמרי שונים. כגון חולצות, כובעים, שעונים וכדומה. במקרה זה עדיין ניתן ליהנות מתמלוגים עבור המוצר שלך, מבלי לפעול במקום ובזירה הראשוניים.

אם נסקור את היתרונות שהעלנו עד כה ברור, כי רישוי מותגים מציע יתרונות רבים לבעלי המותג מחד, כמו גם לרוכשי זיכיונות-רישוי למותג. עם זאת חשוב לומר, שלעיתים נוטים רוכשי זיכיונות להציג תמונה ורודה מדי של המציאות , בכדי לקבל את הרישיון, מציאות שאינה פוגשת את כל היבטי  השוק. לא כולם מבינים עד הסוף כי עליהם לעמוד בסטנדרטים נוקשים , הקשורים למושג מותג, מעבר לשימוש בלוגו שלו.ועדיין יתרונותיו של תחום כלכלי ועסקי זה הם רבים מאוד.

אסתי כותבת מאמרים  ועוסקת  גם בכתיבה יצירתית. בעברה עבדה בעיתונות הכתובה ועסקה גם בכתבות תדמית בעיקר בתחום Brand licensing




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב