דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח רכב - אספקטים שונים וחשובים 

מאת    [ 21/12/2010 ]

מילים במאמר: 433   [ נצפה 2234 פעמים ]

ביטוח רכב ישן – עם מקיף או בלי?

ככל שעובר הזמן אנו עדים לפחות ופחות רכבים ישנים על הכביש. רכבים ישנים דורשים תחזוקה שוטפת, הם רואים מוסך לעתים קרובות, הם לא אמינים וקשה מאוד להעביר אותם טסט כל שנה. העובדה כי אפשרויות הליסינג הפרטי התרחבו מאוד בשנים האחרונות גרמה לכך כי רוב הרכבים על הכביש הם ממודלים חדשים. הגדולה של שיטת הליסינג היא בכך שתמיד אפשר להחליף א האוטו למודל חדש יותר.
לאור זאת, נשאלת השאלה: האם כדאי לבטח רכב יש בפוליסת ביטוח רכב מקיף? אחרי הכל, השווי שלו לא גדול במיוחד ובמקרה של גניבה, הנזק לא יהיה קריטי. בנוסף, התוספת של ביטוח מקיף עלולה להיות פשוט לא משתלמת.

מה עושים?

ובכן, השאלה מורכבת מאוד. הטענה הרווחת היא כי מי שמכוניתו שווה פחות מ 5000 שקלים בהחלט יכול לוותר על ביטוח מקיף ולהתמקד בביטוח חובה. יחד עם זאת, מי שהמכונית שלו ישנה אך לא גרוטאה בהחלט כדאי לו לשקול עשיית ביטוח רכב מקיף. במקרה של גניבה, המבוטח יישאר ללא המכונית, ללא הפיצוי וללא כלום.
בכל מקרה, גם אם עושים ביטוח רכב מקיף או לא, כדאי להוסיף כמה שקלים ולעשות ביטוח צד ג'. ההיסטוריה מוכיחה כי הסכומים הכי גדולים שהוציא אדם בעת תאונה הייתה על צד ג'.

ביטוח רכב יוקרתי

על הצד השני של הסקאלה, עומדת פוליסת ביטוח רכב יוקרתי. לבטח רכב יוקרתי היא בעיה בפני עצמה שכן כל תאונה או תקלה עלולה לעלות לחברת הביטוח עשרות ומאות אלפי שקלים. לכן, באופן טבעי, הפרמייה החודשית תהיה גבוהה וההשתתפות העצמית גבוהה בהתאם. הטענה הרווחת כי מי שיש לו יכולת לרכוש מכונית יוקרתית יכול גם לרכוש ביטוח רכב יקר אינה רלוונטית. מה שרלונטי הוא האם שווה לעשות ביטוח רכב יוקרתי או לא.
גם במקרה זה יש לבחון כל מקרה לגופו. במידה והנהג מעל גיל 30, אין לו הרשעות תעבוריות ולא היסטוריה של תאונות בהחלט ייתכן כי מחיר הביטוח יהיה הגיוני ומשתלם בשבילו. לעומת זאת, אם הנהג צעיר ולא זהיר אולי לא ישתלם לו לעשות ביטוח רכב יוקרתי בגלל הסכום העצום אותו יצטרך לשלם בכל חודש.
בכל מקרה, ישראל איננה משופעת במכוניות יוקרה ורובן מיובאות על פי בקשה מיוחדת מאירופה או מארצות הברית. במקרים כאלה, עניין הביטוח מגולם כבר בסכום הקנייה והייבוא לארץ.

סעיף מוסכי הסדר

כיום, בביטוח רכב נהוג להוסיף סעיף מיוחד על פיו סכום ההשתתפות העצמית יהיה מופחת או אפסי אם המבוטח יתקן את מכוניתו במוסכי הסדר. מוסכי הסדר הם מוסכים הקשורים לחברות הביטוח ויש להם הסכם כלכלי כך שחברות הביטוח מספקות למוסך עבודה ובתמורה המחיר המופחת מבטל את הצורך בהשתתפות עצמית של המבוטח. חפשו את הסעיף בפוליסת הביטוח ובקשו רשימה מפורטת של מוסכי הסדר.

הכשרה ביטוח מספקת קשת רחבה ומגוונת של פתרונות ביטוח בתחום האלמנטרי (ביטוחי רכב, ביטוחי דירה, ביטוחי עסק ועוד), חיים, חסכון (best invest) ובריאות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב