דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח מבנה דירה בשכירות 

מאת    [ 21/12/2010 ]

מילים במאמר: 417   [ נצפה 3601 פעמים ]

ביטוח מבנה דירה בשכירות

עבור רוב תושבי ישראל, הדירה או הבית הוא הנכס החשוב ביותר בחייהם. מצוקת הדיור במרכז רק מגבירה את הצורך בהגנה על הבית או הדירה אשר ברשותינו. לכן, אין פלא שפוליסת ביטוח דירה וביטוח מבנה הן מהפוליסות השכיחות ביותר. כולם רוצים לבטח את הדירה והמבנה מכל מיני פגעים ומפגעים העלולים להוריד את ההשקעה העצומה לטימיון.
אולם, מה קורה כאשר אנו שוכרים דירה? על מי חלה חובת הביטוח, על השוכר או על המשכיר?

אחריות השוכר... והמשכיר

נהוג כי בעת חתימה על חוזה שכירות דירה, על השוכר להמציא לבעל הנכס ערבויות בנקאיות, צ'קים ערבון ותלושי משכורת עדכניים. פעולות אלה נעשות על מנת שהמשכיר יהיה בטוח כי השוכר יכבד את ההסכם הכספי שנחתם בין שני הצדדים. מצד שני, על המשכיר להמציא לשוכר ביטוח דירה מעודכן.
יחד עם זאת, מה שקורה למעשה הוא שהמשכיר אינו מזכיר את עניין הביטוח והשוכר אינו שואל. סיטואציה זאת אינה מועילה לשני הצדדים ולכן, באחריות השוכר לבקש לראות את פוליסת ביטוח דירה ומבנה ולקרוא אותה במלואה.
קריאת הביטוח וירידה לפרטיו מיטיבה עם השוכר שבודק כי במקרים של שריפה, נזקי מים וכו', הוא מכוסה ולא יצטרך להוציא עוד כסף מכיסו. במידה והשוכר מגיע למסקנה כי פוליסת הביטוח שהוצגה לו אינננה מספיקה, הוא רשאי לבקש מבעל הדירה לשפר את הפוליסה או להציע כי הוא ישתתף בסכום מסוים מהפוליסה על מנת לשדרג אותה לפי צרכיו של השוכר.

לעשות ביטוח מבנה בכל מקרה

במקרים קיצוניים בהם המשכיר מסרב לעשות ביטוח דירה או מבנה מסיבות כאלה או אחרות, רצוי כי המשכיר יעשה ביטוח בעצמו. הסיבה לכך נעוצה בחוזה השכירות אותו המשכיר עשה עם השוכר. בחוזה הזה כתוב כי השוכר הוא האחראי לכל מפגע בדירה וכי הוא ייאלץ לשלם מכספו על כל נזק. נזקים בדירה שכורה יכולים להגיע לעשרות אלפי שקלים והשוכר לא רוצה להיות חשוף לתביעות מסוג זה. לכן, כדאי לעשות ביטוח מבנה על שמו של השוכר או המשכיר ולשלם את הפרמייה בכל חודש.

כיצד להמנע מתביעות?

גם אם המשכיר מחזיק בפוליסת ביטוח דירה אין זה אומר כי הדייר לא חשוף לתביעות. על מנת לבטל את התרחיש שבו תובעים אותו על נזקי דירה, על השוכר להוסיף בפוליסת הביטוח שמוצגת לו גם זיקה לשוכר, כלומר, להוסיף אותו לביטוח. נוהל זה מקובל אך יש לדרוש אותו בכל מקרה.
דבר נוסף שעל השוכר לבדוק הוא שהוא אינו אחראי לנזקים שייגרמו לדירה מגורמים חיצוניים. עליו לציין זאת במפורש על גבי הפוליסה או על גבי החוזה עם בעל הדירה. כל הפעולות הללו נועדו על מנת לבטח את השוכר ולמנוע חשיפה מיותרת לתביעות מצד חברת הביטוח או המשכיר.

הכשרה ביטוח מספקת קשת רחבה ומגוונת של פתרונות ביטוח בתחום האלמנטרי (ביטוחי רכב, ביטוחי דירה, ביטוחי עסק ועוד), חיים, חסכון (best invest) ובריאות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב