דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח חובה לרכב - היבטים שונים 

מאת    [ 21/12/2010 ]

מילים במאמר: 423   [ נצפה 2803 פעמים ]

ביטוח חובה לרכב – היבטים שונים

ביטוח חובה לרכב, כשמו כן הוא, חובה על כל אזרח המחזיק ברשותו רכב נייד, לרבות קטנוע. למעשה, כששוטר תנועה עוצר אתכם לבדיקת רשיונות הוא גם בודק את תוקף הביטוח. אי הימצאותו של ביטוח חובה לרכב יגרור אחריו קנס ואפילו עמידה למשפט תעבורתי. גם טסט לא ניתן לעבור ללא ביטוח חובה ולא ניתן להעביר בעלות מבלי להראות פוליסת ביטוח חובה של אחד הצדדים לפחות.
מהפן הפרקטי יותר, ביטוח חובה דואג לכך שבמקרה של תאונה, לא תצטרכו לשלם אלפי שקלים על תיקון האוטו. במקרים מסוימים בהם האוטו ניזוק בצורה בלתי הפיכה, חברת הביטוח מכריזה על טוטאל לוס ובמקרה זה מקבל המבוטח סכום פיצוי השווה לשוויו של האוטו.

ביטוח חובה  - פרמטרים

ביטוח רכב חובה בישראל עולה כסף, והרבה. הוא מחושב על פי מספר קריטריונים אשר רובם קשורים דווקא לנהג עצמו ולא לרכב. כלומר, אם יש לכם הרשעות תעבורתיות, אתם נהגים צעירים ועשיתם תאונה בשלוש שנים האחרונות, סביר להניח כי תשלמו סכום כסף לא מבוטל.
בנוסף לכך, נלקחים בחשבון גם אלמנטים הקשורים למכונית עצמה כמו השנה, הדגם, נפח המנוע והמצאותן של אמצעי בטיחות כמו כריות אוויר.

ביטוח חובה לרכב משומש

לעתים קורה כי אנחנו קונים רכב משומש מיד שנייה. בעת הקנייה ייתכן כי יש לרכב ביטוח חובה וכל מה שצריך לעשות הוא פשוט להעביר בעלות. מצב זה טומן בחובו סכנה שכן לא כל חברות הביטוח מסכימות להעברת בעלות ללא ידיעתן. בכל מקרה, צריך להתקשר לחברת הביטוח של הרכב ולוודא כי העברת הבעלות אכן נקלטה ואתם אכן רשומים כמבוטחים. לא נעים להיקלע למצב תאונה ולגלות כי אתם לא מכוסים בכלל.
בכל מקרה, עדיף תמיד לעשות ביטוח חדש ולא להסתמך על הביטוח הישן. כשאתם עושים ביטוח חדש אתם גם מעדכנים את הפוליסה על פי הצרכים שלכם וגם יכולים לחסוך הרבה כסף עקב סקר שוק מעודכן.

ביטוח חובה בישראל

בישראל, בניגוד למדינות אירופה למשל, ביטוח חובה לרכב יקר במידה רבה, זאת בגלל אופיו של הנהג הישראלי והגישה הגורסת כי יש להגן על הנהג עצמו ולא רק על המכונית. לכן, בעוד באירופה המכונית נרכשת ביחד עם הביטוח, בישראל ישנן הרבה חברות ביטוח הנלחמות על שוק הנהגים.
עובדה זו טובה לצרכן כי  יש באפשרותו לבחור מבין מגוון פוליסות המציעות לו. לעתים, נתונים מסוימים ינפיקו סכום אחד בחברת ביטוח מסוימת ואילו אותם נתונים ינפיקו סכום אחר לגמרי בחברת ביטוח אחרת. לכן, כדאי להקדיש את הזמן לסקר שוק מקיף ויסודי. ההפרשים יכולים להגיע לאלפי שקלים בשנה.
בכל מקרה, אסור להסס עם ביטוח חובה ויש לרכוש אותו מייד עם רכישת המכונית ולחדש אותו באופן קבוע כל שנה.


הכשרה ביטוח מספקת קשת רחבה ומגוונת של פתרונות ביטוח בתחום האלמנטרי (ביטוחי רכב, ביטוחי דירה, ביטוחי עסק ועוד), חיים, חסכון (best invest) ובריאות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב