דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון כושר פונקציונלי : TRX 

מאת    [ 21/12/2010 ]

מילים במאמר: 365   [ נצפה 3627 פעמים ]

ה TRX הינו אביזר כושר מהמתקדמים כיום בעולם הבנוי מרצועה באורך של 2.5 מטרים המתפצלת לשתיים ומשקלו 810 גרם. ה TRX מאפשר אימון  כנגד משקל הגוף את הרצועות תולים בגובה של כ 2.5 מטרים מעל הקרקע והאימון מתבצע כאשר גוף המתאמן נע בזמן היותו תלוי באוויר.

בתחילת תולדותיו היה ה TRX המצאה מקורית שנתנה פתרון לאימון במבצעיים הסודיים של צבא ארה"ב  כאשר יחידות הלוחמים נאלצו לשהות תקופות ארוכות במרחבים סגורים ללא מכשירי כושר.

כיום שיטת האימון כנגד משקל הגוף הפכה לבחירה הראשונה של יחידות העלית בצבא ארה"ב ולחלק בלתי נפרד מתוכנית האימונים של ספורטאים מקצוענים  בענפי הספורט השונים. ה TRX הינו כלי עיקרי של מאמני כושר אישיים ופיזיוטרפיסטים בכל מוסדות השיקום בארה"ב ואביזר בלתי נפרד מחדרי הכושר באימונים אישיים וקבוצתיים והחשוב מהכל  אביזר כושר שכל אחד ואחת יכול להשתמש בו בבית . הרצועה נתלת מעל הדלת בעזרת אביזר נלווה .בעזרת הTRX  ניתן לבצע מעל 500 תרגילים וקומבינציות המשפרים את כל מרכיבי הכושר הגופני :סבולת לב ריאה, כח, גמישות, כח מתפרץ, חיזוק שרירי הליבה ושיפור היציבה והקואורדינציה.

ה TRX מערב באימון את הגוף כולו כמערכת אחת  ולא רק את חלקיו השונים .בשל הפעלה של מספר קבוצות שרירים בו זמנית מאפשר ה TRX שריפה רבה של קלוריות תוך כדי עיצוב וחיטוב הגוף ,תוך זמן קצר יחסית. האימון עם ה TRX יכול להתאים לכל אחד ואחת לא משנה מה הגיל ורמת הכושר. טווחי תנועה שונים של אותו תרגיל ,שינוי של זווית האימון והגברת הקצב משנים את רמת הקושי בהתאם ליכולת הגופנית של המתאמן .

כמאמן כושר התלבטתי לא פעם איך אני משלב את יתרונות האימון הקבוצתי כמו: דירבון הדדי, אווירה כייפית עם חברים ומוטיבציה להתמיד  מבלי לפגוע בהישגים של כל מתאמן ולאפשר אימון בו כל אחד יגיע למקסימום יכולותיו.

אחת הבעיות באימון קבוצתי היא שהחלש מרגיש שהוא מעכב את הקבוצה או שהוא נאלץ להפסיק את האימון. איך אתה נמנע מהתופעה?
בעזרת האביזר הזה ניתן לאמן קבוצות של אנשים, כל אחד ברמה שלו. כל מתאמן עובד כנגד משקל גופו שלו וכל אחד יכול להתאים את זווית האימון לרמתו. התרגיל יכול להיות זהה וכל מתאמן יכול "לשחק" עם דרגת הקושי.

יתרון נוסף של ה TRX הוא שניתן להתאמן כמעט בכל מקום , הוא נוח לשימוש והאימון אתגרי וכיפי.

נועם שימלר הוא מאמן כושר אישי

 

בן 30, מאמן כושר אישי המתמחה באימון אישי אחד על אחד ובאימון קבוצתי הדוגל בראייה הוליסטית על גוף האדם ומאמין כי שיטת האימון של הגוף כולו כמערכת אחת (Total Body Workout) זהו המפתח לשיפור כל מרכיבי הכושר הגופני: קואורדניציה, יציבה , כח מתפרץ, סבולת לב ריאה, זריזות, מהירות וגמישות, אלמנטים המובילים לחיזוק שרירי הליבה ולחיטוב הגוף. מוסמך על ידי מכון וינגייט, בעל תעודת התמחות באימון אישי מטעם אוניברסיטת ת"א ,בעל תעודת הסמכה של אימון אישי וקבוצתי מטעם TRX FitnessAnywhere העולמית ובעל תעודת התמחות באימון פונקציונלי מטעם Perform Better האמריקנית. אוהב להישאר עם האצבע על דופק עולם הכושר ולהתעדכן בטרנדים, השיטות והאביזרים האחרונים בתחום. האני מאמין של : " הגבולות הם מושג תיאורתי בלבד!" http://www.personal-trainer.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב